Kai automobiliuose imta įdiegti šį atnaujinimą, socialinius tinklus netrukus užplūdo nuotraukos ir vaizdo įrašai: juose matyti, kaip žmonės „veda“ savo automobilius per automobilių stovėjimo aikšteles ir gatves, pasitelkdami naująją „Tesla“ „Smart Summon“ funkciją.

Kai transporto priemonė yra operatoriaus regėjimo lauke, jis gali arba išsikviesti ją pas save pasinaudodamas buvimo vietą nurodančia telefono GPS, arba pasirinkti netoliese esantį tašką žemėlapyje, o tuomet automobilyje įmontuota autopiloto sistema pradės vesti automobilį ten, kur pageidaujama.

Visgi ne visi šie įrašai socialiniuose tinkluose buvo pozityvūs: pasirodė ir kai kurių vairuotojų pranešimų, kad „Smart Summon“ funkciją išbandanti jų „Tesla“ papuolė į eismo įvykį.

Vienas „Twitter“ vartotojas paskelbė vaizdo įrašą, kuriame matyti, kaip kitas atbulas važiavęs automobilis atsitrenkia į jo „Model 3“, kai šis norėjo išsikviesti automobilį pakankamai užimtoje stovėjimo aikštelėje. „Tesla“ savininkas klausė, kas atsakingas už šį įvykį – „Model 3“ ar „Lexus“, įvažiavęs į „Tesla“, kol vairuotojas bandė pasikviesti ją pas save. Vėliau jis paskelbė nuotrauką, kurioje matyti žala, padaryta jo buferiui ir rūko žibintams.


Kitas vairuotojas bandė pervežti savo „Model 3“ iš vienos stovėjimo aikštelės į kitą ir vos nesusidūrė su kitu automobiliu. Laimei, abu automobiliai spėjo sustoti neįvykus susidūrimui. Visgi vaizdo įrašas nutrūksta ir nematyti, kokios yra šio vos neįvykusio susidūrimo pasekmės.


Svarbu pažymėti, kad ne visi „Tesla“ savininkai besinaudodami naująja funkcija patiria problemų. Idealiomis sąlygomis, kai yra geras apšvietimas, „Smart Summon“ funkcija veikia kaip ir numatoma, nors „Tesla“ aiškiai pabrėžia, kad transporto priemonė turi būti prižiūrima, kai naudojamasi šia funkcija.

„Smart Summon“ sukurta taip, kad leistų automobiliui atvažiuoti iki jūsų (besinaudojant jūsų telefono GPS tikslo nurodymui) ar į jūsų pasirinktą vietą – jis tą daro laviruodamas ir sustodamas prie tam tikrų objektų, jei tai yra reikalinga. Kaip ir „Summon“, „Smart Summon“ funkcija yra skirta naudoti tik privačiose automobilių stovėjimo aikštelėse ir išsukimuose iš važiuojamosios kelio dalies. Tebesate atsakingi už savo automobilį ir privalote stebėti jį ir jo aplinką, kuri patenka į jūsų regėjimo lauką, nes pats automobilis gali neaptikti kliūčių. Būkite itin atsargūs, jei šalia yra greitai judančių žmonių, dviračių ir automobilių“, – programinės įrangos atnaujinimo apraše pažymi „Tesla“.


„Tesla“ vadovas Elonas Muskas anksčiau yra sakęs, kad automobilių stovėjimo aikštelės yra problema, kurią „itin sunku išspręsti“, o pastarieji vaizdai, kuriuose matyti, kaip išbandoma naujoji funkcija, rodo, kad E. Muskas buvo visiškai teisus. Turint omenyje, jog „Tesla“ „Smart Summon“ funkcijos naudojimas apribojamas „privačiomis automobilių stovėjimo aikštelėmis ir išsukimais iš važiuojamosios kelio dalies“, kyla klausimas, kiek ši funkcija artimoje ateityje bus pajėgi veikti įprastame kelyje, ypač atsižvelgiant į tai, kad „Tesla“ planuoja iki 2020-ųjų turėti milijono veikiančių autonominių automobilių armiją.

Kitas rūpestis siejamas su draudimu. Šiais metais „Tesla“ pradėjo siūlyti bandomąją savo pačios draudimo produkto programą Kalifornijos gyventojams. Jos tikslas – kovoti su nepaprastai didelėmis išlaidomis ir padaryti „Tesla“ automobilius labiau prieinamus vidutiniam pirkėjui. Daugelis žmonių, žiūrėjusių minėtus vaizdo įrašus, ėmė domėtis, kaip tokio pobūdžio veiksmai galėtų paveikti esamus draudimo klientus, nes panašu, kad netinkamai naudojama ši technologija padidina eismo įvykių riziką. Kai kurie netgi žymėjo draudimo kompanijų socialinių tinklų paskyras, kad tiesiogiai atkreiptų jų dėmesį.

Pasaulis prie autonominio vairavimo priartėjo labiau nei bet kada anksčiau, tačiau būtina nusistatyti pagrįstus lūkesčius, atsižvelgiant į tai, kaip veikia dabartinės technologijos, o dar svarbiau – atsižvelgti į konkrečius gamintojo perspėjimus, kai naudojama nauja technologija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)