Remiantis Fremonto policijos suteikiama informacija, pareigūnas Jesse‘as Hartmanas penktadienio naktį patruliavo minėtąja „Tesla“, jo pamaina buvo praktiškai besibaigianti, kai policininkas pastebėjo automobilį „Toyota Avalon“, susietą su vienu ieškomu asmeniu. Prasidėjo gaudynės. J. Hartmanui į pagalbą atskubėjo dar du policijos pareigūnai, tačiau lyderio poziciją ėmė būtent jis. Po aštuonias minutes trukusių įtemptų gaudynių pareigūnas suprato patekęs į bėdą.

„Su „Tesla“ man liko nuvažiuoti devynis kilometrus, taigi, bet kurią sekundę jį prarasiu. Jei kas nors gali, prašau manevruoti į pirmąją poziciją“, – radijo ryšiu kolegoms apie išsikraunantį automobilį pranešė J. Hartmanas.

Tik nesakykite, jog nesinervinate, kai telefono baterijoje telieka 1 proc.? Prieš pat „Teslai“ išleidžiant paskutinį kvapą, bėglys pradėjo itin pavojingai manevruoti, paskatindamas pareigūnus nutraukti gaudynes kaip pernelyg pavojingas aplinkinių žmonių saugumui.

Tuo metu J. Hartmanas išsuko iš greitkelio, norėdamas rasti įkrovimo stotelę, ir tik tada grįžti į nuovadą. Kalifornijos valstijos kelių policija vėliau aptiko bėglio „Toyotą“ atsitrenkusią į pakelės krūmus – netoliese tos vietos, kur policijos pareigūnai nutraukė gaudynes. Kai buvo rastas automobilis, bėglio ir pėdos jau buvo ataušusios.

Naujiena netruko apskrieti žiniasklaidą, tad praeitą ketvirtadienį Fremonto policija socialiniame tinkle „Facebook“ suskubo pranešti, jog gaudynės buvo nutrauktas dėl saugumo dar prieš išsikraunant „Teslos“ baterijai. Ir, žinoma, akcentavo, kad tokia situacija yra analogiška tokiai, kai policijos automobilyje baigiasi degalai. Tarsi nėra ko piktintis. Tik sunkiau paaiškinti faktą, kodėl 11 valandų trukmės pamainą pradėjo pusiau įkrauta „Tesla“. Policijos departamentas akcentuoja: nors „Model S“ prieš kiekvieną pamainą privalo būti įkrautas, šiuo atveju „jis buvo ką tik grąžintas iš mūsų aptarnavimo garažo“. Pareigūnas J. Hartmanas popietę savo pamainą pradėjo su 50 proc. įkrauta „Teslos“ baterija.

Šios istorijos epicentre – 2014 metais pasirodęs „Tesla“ „Model S85“ modelis, kurį nenaują policijos departamentas tiesiogiai iš „Teslos“ įsigijo už 61 tūkst. 478 dolerius ir 50 centų. Nors paruošti šį automobilį policijos tarnybai ir kainavo maždaug 20 tūkst. dolerių brangiau nei tuo atveju, jeigu būtų pirkę naujutėlaitį „Ford Explorer“, tokiu būdu policijos departamentas dalyvauja specialioje programoje, kurios tikslas – palaipsniui pereiti prie elektra varomų policijos automobilių. Departamentas taip pat išreiškė viltį, kad ateityje „Tesla“ padės sutaupyti išlaidų degalams ir automobilio priežiūrai.

Policijos įrašas socialiniame tinkle „Facebook“ taip pat prašosi šiokio tokio konteksto. Naujas „Model S 85“ automobilis įkrautas galėjo nuriedėti 426 kilometrus. Automobilį paruošus policijos tarnybai, jis pasunkėjo, tad sumažėjo ir kilometrų skaičius – iki vidutiniškai 370 kilometrų. Nepaisant to, po 11 valandų trukusios pamainos pareigūnai, išvykę pilnai įkrautu automobiliu, grįždavo su nuo 40 iki 60 proc. baterijos likučiu.

„Kol kas šiuo automobiliu esame labai patenkinti, tiesą sakant, jis pranoko mūsų lūkesčius. Šiuo metu prasidėjo derybos ir dėl antrojo automobilio, greičiausiai tai bus visureigis. Jau artimiausiu metu sulauksime rezultatų, labai nekantru“, – teigia policijos departamento kapitonas Seanas Washingtonas.

Akivaizdu, kad, pasibaigus pamainai, įkrauti automobilio bateriją, gyvybiškai svarbu, juo labiau, kad niekada negali žinot, ar neteks gaudyti bėglio. Galima drąsiai teigti, jog tai bene didžiausias elektrinių automobilių trūkumas. Kaip ten bebūtų, reikėtų pagirti Fremonto policiją už inovatyvumą ir rūpestį aplinka.