Kaip „Mercedes-Benz“ limuzinai pateko į Šiaurės Korėjos lyderio rankas?

Akivaizdus atsakymas būtų pinigai. Sankcijos yra, žinoma, reikalingos, bet įvairioms kompanijoms ir žmonėms taip pat reikalingi ir pinigai. Kim Jong Unui šio gėrio netrūksta, į šalį vyksta laivai, o ir siena su Kinija yra gana didelė. Žinoma, ir Kinija turi laikytis sankcijų, bet ar laikosi jų iki tokio lygio, kad Kim Jong Unas negautų ir naujų limuzinų?

Greičiausiai viskas vyksta taip - kinas įsigyja šarvuotą limuziną ir pasirūpina, kad jis nebūtų registruotas. Tuomet automobilis keliauja į traukinio vagoną ir, su sieną prižiūrinčių pareigūnų palaiminimu, išrieda link Pchenjano. Nėra taip jau sudėtinga viską suorganizuoti. Bet ar „Mercedes-Benz“ apie tai nieko nežinotų?

Neseniai Vladivostoke su Rusijos lyderiu Vladimiru Putinu susitikęs Kim Jong Unas naudojo du limuzinus - „Mercedes Maybach S600 Pullman Guard“ ir „Mercedes Maybach S62“. Susitikimuose su Trumpu taip pat buvo matomas „S600 Pullman Guard“. Tai – labai brangios šarvuotos mašinos, kurių parduodama ne tiek ir daug. Tačiau „Mercedes-Benz“ atstovai trauko pečiais - jie nežino, kaip kompanijos pagaminti automobiliai pateko į Šiaurės Korėją.

„Associated Press“ paprašė oficialaus „Daimler“ komentaro ir jo sulaukė.

„Mes neturime menkiausio supratimo, kaip tie automobiliai buvo pristatyti į Šiaurės Korėją. „Daimler“ labai svarbus teisingas gaminių eksportas ir kad būtų laikomasi visų įstatymų bei atsakingo verslo praktikos“, – teigiama koncerno atsakyme.

Taigi, „Mercedes-Benz“ neturi menkiausio supratimo, kaip tie automobiliai atsidūrė Šiaurės Korėjoje. Na, bent jau oficialiai.

„Mercedes-Benz“ įvaizdžiui, žinoma, tai šiek tiek kenkia. Tačiau šios markės limuzinai visais laikais buvo siejami su diktatoriais. Ir ne be reikalo - tai iš tiesų yra prabangios ir kokybiškos mašinos, bet diktatoriams labiausiai rūpi jų prestižas.

Anksčiau limuzinai diktatoriams būdavo parduodami legaliai. Kaip bebūtų, šiandien šie Kim Jong Uno žaisliukai niekada neturėjo pasiekti Šiaurės Korėjos. Nors tai nėra „Mercedes-Benz“ atsakomybė, kompanija dėl šių pardavimų tikriausiai nesidžiaugia.