Vienu iš Niujorką, JAV, juosiančių greitkelių važiavęs pagalbos kelyje pikapas, turėjęs įtaisytą galinėje dalyje vaizdo kamerą, padėjo užfiksuoti unikalią ir šiurpią akimirką.

Vaizdo įraše matyti, kaip prie pagalbos pikapo milžinišku greičiu atvažiuoja naujas BMW X6 visureigis. Pastarojo vairuotojas važiuoja ženkliai greičiau nei aplink esantys automobiliai ir visus lenkia.

Atkreiptinas dėmesys, kad vadinamieji pagalbos kelyje pikapai JAV naudojami tada, kai reikia nuo kelio nustumti sudužusius automobilius, užtikrinti saugumą eismo juostose. Ir būtent į tokį automobilį atskriejęs BMW vožiasi visa jėga.

Iš vaizdo įrašo matyti, kad X6 vairuotojas nė nebando pristabdyti ir net nepamato kliūties, į kurią rėžiasi. Neoficialiais duomenimis, visureigio greitis siekė kiek daugiau nei 140 km/val.

Tuojau po smūgio X6 atšoka nuo pikapo galo ir nevaldomas bloškiasi į skirtingų krypčių eismo juostas atskiriantį atitvarą, vėliau – verčiasi ant stogo.

Niujorko Transporto departamentas, atsakingas už kelių infrastruktūros priežiūrą, taip pat ir už sudužusių automobilių pašalinimą nuo kelio, išplatino unikalų vaizdo įrašą ir pabrėžė, kokius pavojus gali sukelti vairavimas nežiūrint į kelią. Ar X6 vairuotojas eismo įvykio metu buvo sužalotas, nėra aišku.

Ne pirmas kartas

Tai – ne pirmas garsiai nuskambėjęs atvejis, kai išsiblaškę vairuotojai patenka į skaudžiai besibaigiančias nelaimes. Prieš metus JAV skandalu virto „Uber“ vairuotojo istorija, kai šis, važiuodamas savavaldžiu automobiliu, tuo pat metu naudojosi ir išmaniuoju telefonu.

Viena akimirka tokiam vairuotojui buvo lemtinga. Jam nuleidus akis į telefono ekraną, į kelią draudžiamoje vietoje žengė pėsčioji vedina dviračiu. Kaip parodė tyrimas, automobilio sistemos pėsčiąją pastebėjo, tačiau nusprendė, kad tai – melagingas signalas, o vairuotojas, kuris pagal įstatymą turėjo žiūrėti į kelią ir perimti automobilio valdymą esant reikalui, tuo metu ramiai žiūrėjo į telefono ekraną. Moteris dėl sužalojimų mirė.

Išsiblaškėliai siautėja

Prieš kelerius metus JAV atliktas tyrimas parodė ir tai, kad beveik 6 iš 10 avarijų nutinka dėl to, kad vairuotojai kelyje yra neatidūs ir išsiblaškę. Vairuotojų išsiblaškymą kaip vieną dažniausių avarijų priežasčių mini ir lietuviai.

Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius, DELFI yra akcentavęs, kad dėl išsiblaškymo nutikusias avarijas reikėtų vertinti kaip žiaurias pamokas kitiems vairuotojams.

„Esminis akcentas – nustokite užsiiminėti kitais reikalais, kai vairuojate, o ypač tada, kai dar neturite daug patirties. Vairuotojas privalo susikaupti vairavimui, o ne dalyvauti keleivių pokalbiuose, kalbėtis mobiliaisiais telefonais. Vairuodamas – vairuok“, – yra sakęs instruktorius.