Tarp 16 automobilių, kuriuos tada pasiūlė aukcione, buvo ir 1958-ųjų laidos „Porsche 356 Speedster“. Automobilis buvo parduotas už 1,54 mln. JAV dolerių (daugiau nei 1,3 mln. eurų pagal dabartinį kursą), kadangi buvo pristatytas kaip vienas iš mažiau nei 60 kada nors pagamintų „Speedster GS/GT“ modelių su aliuminio korpusu ir 4 cilindrų varikliu. Deja, teismui šiuo metu tenka nagrinėti ieškinį, kurio pareiškėjai tvirtina, esą, automobilis – sumani klastotė.

Automobilio pirkėjas, įmonė „Fica Frio Ltd.“, tvirtina, kad įsigyta transporto priemonė nėra tas GS/GT modelis, apie kurį liudija aukciono aprašai, ir kad J. Seinfeldas veikiausiai pats sąmoningai suklastojo su automobilio istorija susijusias detales. Pirkėjas taip pat tvirtina, kad įsigytą automobilį jau apžiūrėjo itin patyręs „Porsche“ pardavėjas, ir kaip tik jis pirmasis suabejojo modelio autentiškumu. Inicijavus išsamesnį tyrimą gauti duomenys, esą, tik patvirtino pirminius spėjimus.

Teisminio nagrinėjimo tikslas – anuliuoti pardavimo faktą, grąžinti automobilį J. Seinfeldui, o pinigus – pirkėjui, be to, išsireikalauti baudinių (t. y. viršijančių padarytą žalą) nuostolių atlyginimo.

„J. Seinfeldas dėjo visas pastangas, kad šis klausimas būtų kuo nuodugniau išsiaiškintas. Jis kreipėsi į „Fica Frio“ ir paprašė pateikti duomenų, įrodančių ieškinio pagrįstumą. Įmonė „Fica Frio“ J. Seinfeldo kreipimąsi ignoravo ir pradėjo šį apgailėtiną teismo procesą. J. Seinfeldas pristatė automobilį į atsakomybę už pardavimą turinčius prisiimti aukcionų namus „Gooding and Company“. Kad ir kaip būtų, J. Seinfeldas yra nusiteikęs pasielgti teisingai ir sąžiningai. Esame įsitikinę, kad teismas pritars reikalavimui gauti nepriklausomo vertintojo išvadas dėl automobilio autentiškumo“, – sakė portalo TMZ kalbinamas J. Seinfeldo advokatas Orinas Snyderis.

Svetainėje jalopnik.com publikuojamo straipsnio autorius, gana išsamiai susipažinęs su „Porsche“ automobilių restauravimo užkulisiais ir, kaip atsarginių dalių tiekėjas, nemažai bendravęs su šioje sferoje besispecializuojančiomis įmonėmis, teigia, kad nustatyti reto modelio, veikiausiai dalyvavusio šeštajame praeito amžiaus dešimtmetyje vydavusiose lenktynėse, autentiškumą dažnai yra sunkiau nei gali pasirodyti.

Kaip nurodoma „Gooding & Co.“ pateiktuose dokumentuose, ypač precizišką automobilio restauraciją atliko Orindžo apygardoje (Kalifornijoje) veikianti bendrovė „European Collectibles“. Sunku patikėti, kad meistrai iš aukščiausiai reitinguojamų dirbtuvių „Porsche“ automobilių restauravimo pramonėje, patys to nesuprasdami, būtų ėmęsi GS/GT klastotės. Minėtina ir tai, kad prie automobilio buvo pridėta „Porsche“ autentiškumo sertifikato kopija, originalios „Kardex“ kortelės kopija ir kiti dokumentai.

J. Seinfeldas visos automobilio istorijos, tiesą sakant, nežino, kadangi su jį pardavusiu asmeniu bendravo per tarpininką. Narpliojant šį atvejį aktualiuose dokumentuose nurodoma, kad parduotame modelyje sumontuotas variklis buvo skirtas 84912 numeriu pažymėtai važiuoklei ir tik vėliau perkeltas į aukcione išstatytą automobilį, kurio važiuoklės numeris – 84908. Toks atvejis lenktynių istorijoje – toli gražu ne retas. Labai gali būti, kad originali važiuoklė visiškai sulūžo, todėl lenktynininkas paprasčiausiai įsigijo kitą ir toliau lenktyniavo vairuodamas itin aukštos kokybės varikliu varomą automobilį.

Šis atvejis išties sudėtingas ir galutinio sprendimo, ko gero, teks palaukti. Kadangi automobilis tikrai nepapasakos, kas kitados nutiko, tikrosios tiesos mes galime ir nesužinoti.