Didelis ir nepigus, Lietuvoje apie 20 tūkst. eurų kainuojantis, visureigis priklauso organizacijai „Avto Evro Sila“, kurios lyderis – Olegas Jaroševičius. Būtent jo vadovaujama organizacija koordinuoja protestus, susijusius su muitais įvežamiems automobiliams, Kijeve.

„Kai pareiškiau, kad sudeginsiu savo „Land Rover“, jeigu nebus nubalsuota už mums tinkamus sprendimus, tai nebuvo melas ar reklaminė akcija. Tai noras parodyti, kad daugumai žmonių, kurie už 1500 eurų įsigijo teisę vairuoti automobilį su europietiška registracija, yra pigiau jį sudeginti nei įsigyti automobilį, jį išmuitinti ir susimokėti visus mokesčius, kaip reikalauja įstatymai“, – pareiškė O. Jaroševičius.

Ketvirtadienį Ukrainos parlamentas patikslino mokestinę sistemą, teksiančią tiems, kurie norės įsivežti į šalį automobilius iš Europos. Nepaisant patikslinimo, mokesčiai vis dar skaičiuojami įvertinant automobilio amžių, variklio darbinį tūrį ir galią.

Pavyzdžiui, norint įsivežti benzininį 2012 m. laidos 2 l darbinio tūrio variklį turinį automobilį, teks susimokėti 500 eurų. Įsivežant 2007 m. laidos 1,6 l darbinio tūrio dyzelinį variklį turintį automobilį, mokesčiai sieks 1200 eurų. Nenorintys mokėti mokesčių ukrainiečiai neretai įsigyja teisę valdyti kitam asmeniui priklausantį automobilį su europietiškais numeriais.

Protestuotojai, nepatenkinti valdžios sprendimu, pažadėjo protesto akciją tęsti.