„Regitra“ priklauso Tarptautinei vairuotojų egzaminavimo komisijai (CIECA), kurios tikslas –pagerinti vairavimo kokybę egzaminuojant vairuotojus ir taip prisidėti prie saugaus eismo keliuose. Lietuva šioje komisijoje dažnai vertinama kaip pavyzdys, teigiam pranešime žiniasklaidai.

„Pavyzdžiui: šiuo metu Prancūzija, Belgija, Portugalija ir Norvegija domisi egzaminų filmavimo galimybe, o mes šiuo klausimu turime sukaupę jau nemažai patirties. Nors dauguma šalių juda link panašaus egzaminų standarto, vis dėlto pastebėjome ir tikrai įdomių niuansų“, – sako Saulius Šuminas „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas ir CIECA ekspertų-patarėjų grupės narys.

Visgi yra tokių valstybių, kur laikant vairavimo egzaminą tenka susidurti su kur kas didesniais iššūkiais. Pavyzdžiui, apsaugoti egzaminuotojus nuo smurto protrūkių arba susirasti gatvių, kur užtektų kelio ženklų, mat šie – vagiami. „Regitros“ specialistai pasidalijo pačiais keisčiausiais faktais apie vairavimo egzaminus kitose šalyse.

Kipras

„Regitroje“ egzaminą laikančiam būsimam vairuotojui sistema egzaminuotoją parenka automatiškai. Kipras turi išradingesnį būdą – asmuo egzaminuotoją atsitiktiniu būdu išsirenka ištraukdamas jo vardą tiesiog iš „Kinder“ siurprizo.

Prancūzija

Kaip rodo praktika, neišlaikęs egzamino asmuo kartais gali ne juokais įpykti. Šį faktą itin rimtai vertina Prancūzija. Šioje šalyje egzamino rezultatas asmeniui yra pranešamas tik kitą dieną elektroniniu paštu, taip siekiant apsaugoti egzaminuotoją nuo galimo smurto.

Tunisas

Tunise egzaminas pirmiausia vyksta realiame eisme, o tik tuomet atliekami specialieji manevrai aikštelėje. Taip yra dėl to, jog pirmiausia norima įsitikinti, ar žmogus bent kiek geba vairuoti ir ar neapgadins kitų automobilių.

Beje, Tunise per egzaminą gali pasitaikyti rimtų kliūčių. Lietuvoje laikant egzaminą, dažniausiai tenka reaguoti į pėsčiųjų bei kitų vairuotojų, na, kartais ir į tokių keturkojų, kaip šunys ar kates, elgesį. O štai Tunise praktikos egzamino metu pasitaiko dar „įvairesnių“ eismo dalyvių.

Kosovas

Įdomu tai, jog Kosove vairuotojų egzaminavimo centrai yra įsikūrę autobusų stotyse, nes po karo nebuvo galimybės rasti tinkamų patalpų. Laikyti egzaminus eisme labai sudėtinga, nes stinga kelio ženklų. Pasirodo, jie dažniausiai pavagiami ir priduodami kaip vertinga žaliava.

Kanada

Ši šalis patenka į įdomiųjų sąrašą dėl to, jog Kanadoje egzaminai laikomi savo arba išsinuomotu automobiliu, kuris pažymimas tik skiriamuoju ženklu. Kitaip tariant, egzaminas yra laikomas tokiu automobiliu, kuriame nėra jokių papildomų įtaisų, tad siekiant išvengti pavojingų situacijų, egzaminuotojui nelieka nieko kito, kaip tik griebti už vairo. Galbūt dėl šios priežasties Kanadoje beveik visi praktikos egzaminai vyksta su automobiliais, kurie turi automatinę pavarų dėžę.

Gruzija

Dar 2017 m. čia praktikos egzaminai vyko tik tam specialiai skirtose aikštelėse, o aikštelėje pademonstravęs tinkamus įgūdžius vairuotojas gaudavo pažymėjimą ir... važiuodavo į eismą, kuriame nėra buvęs nei karto. Nuo šiol nuspręsta leisti būsimiems vairuotojams savo įgytus įgūdžius pademonstruoti realaus eismo sąlygomis.

Norvegija

Laikant A kategorijos egzaminą „Regitroje“, egzaminuotojas būsimą motociklininką lydi sėdėdamas automobilyje, tarp jų palaikomas radijo ryšys. Štai Norvegijoje egzaminuojamajam tenka dalytis vienu motociklu kartu su egzaminuotoju. Pastarasis turi papildomus motociklo valdymo įtaisus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)