Susipažinkite: Edvinas Sabalys – automobilių sporto entuziastas, profesionalus „Tėvas Racing“ sportinio autombilių vairavimo mokyklos instruktorius. Rugpjūčio viduryje jis prisipažino, kad visuomet savu automobiliu norėjo nuvažiuoti kažkiek toliau nei Vakarų ar Pietų Europa, todėl nusprendė traukti į Rytus.

„Važiuosiu per visą Rusiją iki pat Japonijos jūros. Nuo Vilniaus turėtų būti apie 10 tūkst. kilometrų“, – draugams pranešė vaikinas.

„Drąsu“, – neslėpė kai kurie, pamatę, kokią transporto priemonę tokiai egzotiškai kelionei. Į Rusijos platybes E. Sabalys ryžosi leistis su 1992 m. laidos „bulka“ vadinamu „Audi 80“ modeliu.66 kW galios dyzelinį variklį turinčio automobilio rida perkopusi 582 tūkst., tačiau savininkas įtaria, kad ši – nebūtinai reali, gali būti ir kur kas didesnė.

Vaikinas susimontavo į automobilį sekimo įrangą, kad tai, kur jis yra, galėtų matyti bičiuliai ir gerbėjai, ir leidosi tolyn į Rytus.

Blogiausias kelias – Vilnius-Utena

Simboline pirmosios E. Sabalio kelionės dalies riba tapo siena, skirianti Europą nuo Azijos. Prisimindamas nuvažiuotus kilometrus keliautojas pasakojo, kad kelias – nuobodokas, o aplink vieni sunkvežimiai, kurie neretai vos per vos užkopia į aukštesnį kalną.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją

„Tačiau keliai iš esmės – neblogi. Kol kas blogiausias kelias buvo Vilnius-Utena. Bet jau po truputį yra užuominų, kad priekyje laukia tikrai nekokie keliai“, – pirmus įspūdžius prisiminė vaikinas.

Kalbėdamas apie kelionės saugumą jis prisipažino, kad dar Lietuvoje buvo pasižadėjęs sau tamsoje nevažiuoti, o tolstant į rytus temti ėmė gerokai anksčiau nei įprasta Lietuvoje. Tad prisitaikant prie esamų sąlygų jis nusprendė keltis kaip įmanoma anksčiau, kad išnaudotų visą dienos šviesą.

Čia pat, beje, laukė ir pirmi kelionės nesklandumai, mat pradingo visi E. Sabalio išsisaugoti „Google Maps“ tarnybos žemėlapiai.

„Orientavausi vien pagal kelio ženklus“, – sakė jis.

Toliau nuo Maskvos prastesnės mašinos

Tolstant į Rytus, neslėpė E. Sabalys, vaizdas nedžiugino: „pelkės ir miškai, nieko daugiau. Atstumai tarp miestų ir miestelių didoki, būna, važiuoji ir jokio nusukimo į šalį, tiesus kelias.“

Sunkumų kilo ieškantis ir kur apsistoti, mat, sakė vaikinas, daugelis pakelės viešbučių ir motelių yra užimti tolimųjų reisų vairuotojų ir gauti laisvą kambarį – iššūkis. Nelengva net naudojantis kambarių paieškos tarnyba „Airbnb“: pasiūlymų daug, o bandant susisiekti niekas neatsako, arba, dar blogiau – apgauna.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją

„Džiaugiausi užsisakęs kambarį, jau tamsoje nuvykau į vietą, paaiškėjo, adresas ne tas. O kai prisiskambinau savininkui, pasakė, kad vietos nėra. Pinigus nuskaičavo ir ne taip lengva „Airbnb“ įrodyti, kad tu pas jį nebuvai. Taip jau dukart nutiko. Tad kartais geriau gyvai susirasti ir gyvai susimokėti, o ne pasikliauti internetais“, – išmoktą pamoką pasakojo lietuvis.

Pasikeitė ir aplink matomi automobiliai, anot E. Sabalio, pasijuto, kad aplink – ne tokie turtingi kraštai kaip buvo Maskvos regionas. Nustebino ir miestai, mat Omske lietuviškų šaknų turinčią šeimą aplankusiam lietuviui net buvo rekomenduota nepalikti „bulkos“ gatvėje. O štai keliai, anot keliautojo, nebuvo tokie prasti.

„Kelių būklė tame regione gal vos prastesnė nei Lietuvoje, tačiau tikrai pravažiuojama. Buvo gal tik 10 km atkarpa, kur buvo galima prakirsti padangas. Be to, daug kelių yra nauji, matyt, kadaise ten buvo baisus išdaužytas kelias ar žvyrkelis, apie kuriuos sklido legendos. Tačiau dabar, nors ir nesitikėjau, važiuoklei tikrai nėra per daug apkrovos“, – tikino lietuvis.

Išvažiavo nemokėdamas kalbos

Į kelionę per visą Rusiją E. Sabalys leidosi ne tik itin senu automobiliu, bet ir tik šiek tiek suprasdamas rusų kalbą. Jis pats prisipažino, kad mėgino išmokti rusišką abėcėlę, tačiau iki iškeliaudamas spėjo įveikti vos du trečdalius.

„Pirmomis dienomis dar mėginau papildomai mokytis skaitydamas kelio ženklus su miestelių pavadinimais, bet supratau, kad kelio ženklą pravažiuoju greičiau nei iššifruoju rebusą ant kelio ženklo. Tad pasidaviau ir koncentravausi į duobių paieškas, nes kelios sekundės žiūrėjimo į šoną gali brangiai kainuoti“, – tikino jis.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją

Tiesa, kalbos nemokėjimas įnešė ir šiek tiek linksmumo, prisiminė jis, mat bevažiuodamas pastebėjo, kad dažnai kartojasi vienas ir tas pats miestelio pavadinimas.

„Tada įdomiau pasižiūrėjau į simbolius ir supratau, kad jie visi man pažįstami. Reiškia „Stop“. Pačiam iš savęs juokinga“, – šypsojosi keliautojas.

Už Baikalo vairuojama kitaip

E. Sabalys pasakojo, kad maždaug iki Baikalo kelių kokybė buvo pakenčiama, tačiau važiuojant toliau, neslėpė jis, blogųjų kelio atkarpų skaičius ženkliai išaugo.

„Už Baikalo buvo baisų kelio atkarpų, kur greitis – daugiausiai 30 km/val., gilios duobės, smėlis, dulkės, spūstys, chaosas eisme, kai visi lipa vieni kitiems per galvas“ – pasakojo jis.

Tiesa, pastebėjo vaikinas, dauguma tokių kelių remontuojami, tad, vylėsi pašnekovas, galbūt po kelerių metų šią vietą bus įmanoma pasiekti ir su kur kas sportiškesniu automobiliu nei „bulka“.

„Pasiekus pusiaukelę suagresyvėjo ir vairavimo kultūra. Dažniau lenkiama per ištisinę liniją, nebedėkojama taip dažnai kaip iki šiol už pagalbą lenkiant. Tačiau iš esmės – ne tragedija“, – apibūdino keliautojas.

Jis pasakojo ir tai, kad važiuojant tolyn į Rytus ėmė augti automobilių su vairu dešinėje skaičius, kuriems aplenkti priešais esančius sunkvežimius – tikras iššūkis.

„Šiaip rusai visai normaliai vairuoja, bet visi, kaip susitarę, privažiuoja per arti automobilio, kurį nori lenkti. Tada nemato, kas priekyje, ir velkasi ilgai ir nuobodžiai iš paskos“, – apibūdino E. Sabalys.

Džiugino taupus automobilis

Pasiekęs Čitą, Rusijos gilumoje esantį vieną didesnių miestų, E. Sabalys pasidžiaugė, kad važiuoja gana taupiu automobiliu.

„Žiūri į žemėlapį ir supranti, kad artimiausius 2100 kilometrų nebus jokio didesnio miesto. Neaišku, ar bus kur apsistoti, neaišku, kiek bus degalinių“, – sakė vaikinas.

Tad džiugino tai, kad turima „bulka“ ganėtinai taupi – 100 km nuvažiuodavo sunaudodama apie 4,8 l dyzelino, tad turėdamas sklidiną baką lietuvis galėdavo įveikti apie 1200 km.

Visgi, neslėpė vaikinas, teko padaryti ir navigavimo klaidą bei nuklysti ypač prastu keliu. Bevažiuojant iš dviejų juostų liko vos pusantros, o vėliau kelias dar susiaurėjo dėl kelkraščiuose buvusių didelių duobių. Šiame kelyje, sakė E. Sabalys, automobilio važiuoklė kentėjo gerokai labiau nei prieš tai buvusius 7 tūkst. kilometrų, tačiau, laimei, remontuoti nieko neteko.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją

„Keliai šioje vietoje tikrai buvo suprastėję ir važiuoklei teko nemažai darbo, tačiau važiuoti dieną vis tiek pavykdavo geru greičiu. Naktį rizikinga, nes galima pražiopsoti kokią rimtesnę duobę“, – apibendrino lietuvis.

Pasikeitė tepalus ir – atgal

Išsvajotąjį Vladivostoką, dar vadinamą Rusijos automobilių perpirkėjų sostine (mat čia suplaukia gausybė Azijos rinkoms skirtų dešniavairių, retų automobilių detalių ir kitko), E. Sabalys pasiekė paskutinę rugpjūčio dieną ir nusprendė pasilikti visai savaitei.

„Kas toliau? Grįžimas toks pats, kaip ir atvykimas, tai yra, dar viena 2 savaičių kelionė per visą Rusiją tuo pačiu keliu, nes kito Rusijoje nėra, o važiavimui per aplink nėra laiko“, – sakė vaikinas.

Jis neslėpė, kad buvo minčių parduoti automobilį Rusijoje, tačiau dar įvažiuojant paaiškėjo, kad toks veiksmas galėtų užtraukti nemenką atsakomybę ir finansinę baudą.

„Kadangi „bulka“ bent kol kas važiuoja puikiai, tai pigiausias ir tikrai nenuobodžiausias variantas – tiesiog grįžti atgal sava eiga“, – pasirinkimą aiškino E. Sabalys, pridūręs, kad jau pasikeitė automobilio tepalus ir yra pasirengęs grįžti.

Vladivostoką lietuvis pasiekė kone tuo pat metu, kai už kelių šimtų kilometrų esančias Japonijos salas siaubė didžiausias per ketvirtį amžiaus taifūnas. Tačiau Rusijos dalį, anot vaikino, taifūnas pasiekė išsikvėpęs, tad teko susitaikyti tiesiog su gausybe lietaus.

Neįtikėtina lietuvio kelionė: su "bulka" įveikė visą Rusiją

„Beje, jei pasiplaukiojimas Vilniuje gatve valtimi yra gana reta atrakcija, tai Vladivostoke paplaukioti gatvėmis kone kasdienybė. O gatvėse labai daug duobių ir, kai kelias taip užlietas, niekada nežinau, ar įkrisi į jas. Sekdavau paskui kažką ir stebėdavau jo važiuoklės darbą“, – pridūrė jis.

Žvalgydamasis po gatves E. Sabalys sakė, kad japoniškų automobilių ir ne tik – labai daug, tačiau dauguma jų atrodo baisiai.

„Jeigu koks nors įdomesnis modelis, importuotas iš Japonijos, tai būtinai turi būti visas „špakliuotas“, nešvarus, neskoningais ratlankiais ir kokia nors juokinga apdaila. Iš Rusijos automobilio tikrai nepirkčiau“, – tikino jis.

Nusprendė parduoti

Pasirengęs kelionei atgal, E. Sabalys nusprendė, kad metas daug patyrusį automobilį perleisti kitam savininkui. Taip skelbimų portale autoplius.lt atsirtado žinia apie už 5 tūkst. eurų parduodamą „Audi 80“.

Tiesa, keliautojas parduoda ne tik automobilį, bet siūlo būsimam pirkėjui ir neįtikėtiną kelionę nuo Vladivostoko iki pat Lietuvos. Anot skelbimo autoriaus, nepaisant to, kad šiuo metu jis juda tolyn nuo Vladivostoko, jeigu atsirastų entuziastas, pasiruošęs atskristi iki šio miesto, vaikinas mielai grįžtų atgal ir keliautų drauge.

Kaip sidabro spalvos nebe pirmos jaunystės sedaną apibūdina pats E. Sabalys, nors automobilis retai būdavo plovykloje, visgi išsiurbus saloną juo įmanoma pavežti ir vakarine suknele dėvinčią damą. Grįžęs iš kelionės, žada pašnekovas, jis automobilį sutvarkys, įveiks juo techninę apžiūrą ir atiduos naujajam savininkui.

Anot E. Sabalio, neįtikėtinai skambantis pirkinys turi nemažai privalumų. Anot vaikino, naujasis „bulkos“ savininkas galės pamatyti, kur yra pasaulio kraštas, sužinoti, „ar tikrai Rusijoje nėra kelių“, „nukeliauti laiku 10-30 metų atgal“, pajusti, koks didelis pasaulis ir drauge – pamatyti tiek Rusijos, kiek, matyt, dauguma šios šalies piliečių nėra matę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (300)