1978 metais treko dviratininkas Jenas Claude‘as Rude‘as beveik pasiekė tokį greitį, važiuodamas iš paskos lenktyniniam automobiliui „Porsche 935 Turbo“. „Porsche“ nusprendė prisiminti šią istoriją, o ją perpasakoja thedrive.com.

Šį keistą ir itin pavojingą bandymą pagerinti rekordą įkvėpė panašūs pasiekimai, vykę XX amžiaus 7-ąj ir 8-ąjį dešimtmečius. Viskas prasidėjo nuo Jose Meiffreto, kuris, važiuodamas paskui „Mercedes-Benz 300 SL“, pasiekė 200 kilometrų per valandą greitį, o tada Allanas Abbottas iš paskos 1955 metų „Chevrolet“ įsibėgėjo iki 223 kilometrų per valandą. C. Rude‘as norėjo dviračiu pralėkti bent 240 kilometrų per valandą greičiu. Šiam savo projektui jis pasitelkė tris kartus La Mano lenktynes laimėjusį Henrį Pescarolo.

Istoriniai nepavykusio rekordo kadrai: dviračiu įsibėgėti iki "Porsche" greičio
Foto: Gamintojo archyvas

H. Pescarolo turėjo vairuoti 800 AG „Porshe 935 Turbo“. Jo galas buvo specialiai pritaikytas, kad nuo įkandin važiuojančio dviratininko nukreiptų pasipriešinimą sukuriantį oro srautą. Be to, pasirūpinta, kad tuo atveju, jei dviratininko priekinis ratas atsitrenktų į automobilio galą, jis nenukristų žemėn. Kaip ir „Porsche“, iššūkiui pasirinktas dviratis taip pat buvo smarkiai modifikuotas.

Istorinis bandymas vyko 1978 metų rugpjūčio 23 dieną garsiojoje „Volkswagen“ Ehra-Lessien bandymų trasoje. Dėl dviračio įrangos jį teko iki patogaus greičio užtempti motociklu. Viskas prasidėjo tarsi pagal planą, tačiau, pasiekus 168 kilometrų per valandą greitį, sprogo dviračio galinio rato padanga, ji įstrigo rėme, taip užrakindama vairą – dviratis ėmė slysti. O to tikrai nesinorėtų nei važiuojant 20 kilometrų per valandą greičiu, nei juo labiau lekiant 160 kilometrų per valandą. Laimei, neįtikėtinas C. Rude‘o profesionalumas leido jam neprarasti pusiausvyros, laimingai sustoti ir išvengti sužalojimų. Deja, rekordo pagerinti taip pat nepavyko.

Tragiškiausia tai, kad C. Rude‘as po dvejų metų tragiškai žuvo besitreniruodamas dar vienam ekstremaliam bandymui. Lenktyninis automobilis „Porsche 935 Turbo“ atsikratė to keisto aptako ir 1979 metais laimėjo Le Mano lenktynes. O koks likimas laukė H. Pescarolo? Na, jam sekasi gerai – iki 2013 metų turėjo savo Le Mano lenktynių komandą.