Kai vienas bandomasis „Ford Fusion Hybrid“ automobilis važiavo Jeruzalės gatvėmis, demonstruodamas autonomiško vairavimo galimybes, įvyko netikėtas ir labai nemalonus dalykas: 12 kamerų (trys iš jų – priekyje) ir keturiomis „EyeQ4“ sistemomis aprūpintas sedanas, kurio kelionė buvo transliuojama tiesiogiai, sankryžą pervažiavo degant raudonam šviesoforo signalui.

Tačiau įdomiausia, ką paskelbė „Mobileye“. Anot kompanijos, tai ne automobilio kaltė – kalta televizijos komanda.

Kaip skelbia „The Detroit News“, automobilis prieš bandomąją kelionę buvo prikištas Izraelio „Chanel 10“ filmavimo kamerų. Prie vairo sėdo saugumą turintis užtikrinti vairuotojas. Nors pati kelionė iš esmės ir buvo sėkminga, televizijos žiūrovai išvydo tai, ko neturėjo: automobilis (nebandęs nei lėtinti greičio, nei stabdyti) sankryžą kirto degant raudonam šviesoforo signalui.

Tai jau ne pirmasis kartas, kai autonomiški automobiliai akivaizdžiais pavyzdžiais parodo, jog dar tikrai nepasirengę apsieiti be vairuotojų. Laimei, per šį incidentą žmonės nenukentėjo.

Kiek anksčiau dėl avarijos, kurios metu žuvo žmogus, savo bandymus turėjo nutraukti kompanija „Uber“.

Kas galėjo nutikti, jei bandomasis automobilis nepaisė radarų ir kamerų jo smegenims perduodamos informacijos? „Mobileye“ vykdomasis vadovas Amnonas Shashua tvirtina žinąs atsakymą: pasirodo, televizijos komandų naudotos kamerų elektromagnetinės bangos (jas sklaidė kamerų bevieliai siųstuvai) sutrikdė signalą, kurį siuntė šviesoforų stebėjimo sistema. Taigi, nors kameros ir užfiksavo raudoną šviesoforo signalą, jos nesusikalbėjo su automobilio sistemomis, ir pastarosios šią informaciją ignoravo.

„Situacija labai unikali. Niekada nenumanėme nieko panašaus“, – per interviu pripažino A. Shashua.

A.Shahua tvirtina, kad jo bendrovė šią problemą jau išsprendė, tačiau nepatikslino, kaip tai buvo padaryta. Vadovas pridūrė, kad nuo šiol bendrovės gaminami kompiuteriai bus geriau apsaugoti nuo elektromagnetinių trukdžių. Bendrovė, kurią praeitais metais už juokingą sumą įsigijo „Intel“, sausį pristatė taip vadinamo ketvirto lygio autonomišką automobilį.

Praeitą savaitę „Mobileye“ užsitikrino sutartį su kol kas neįvardytu gamintoju iš Europos, su kuriuo kartu vystys trečiojo lygio iš dalies autonomišką vairavimo technologiją. Kaip skelbia „Reuters“, bendrovės technologija per visą sutarties galiojimo laikotarpį bus panaudota 8 mln. gamintojo automobilių. „Mobileye“ jau bendradarbiauja su „General Motors“, „Fiat Chrysler“ ir daugeliu kitų.

Kalbant apie „ Ford Fusion“ ir jų ketvirtojo lygio autonomiškumo technologiją, „Mobileye“ sako, kad masinė prekyba šiomis sistemomis prasidės tik po 2021 metų. Seniau A. Shashua yra sakęs, kad visapusiškai autonomijai reikalingos visų tipų aplinkos pažinimo sistemos: tiek kameros, tiek radarai, tiek lazerinės sistemos.