The New York Times“ seka įvykius, susijusius su šiomis taksi vairuotojų savižudybėmis. Pasaulyje, kuriame yra išpopuliarėjusios tokios pavežėjimo paslaugos kaip „Uber“ ir kitos, kurioms nereikia taksi sertifikatų ir dėl kurių mažėja taksi svarba, vairuotojams tampa vis sunkiau užsidirbti pinigų pragyvenimui.

Minėtų taksi sertifikatų tikslas yra riboti taksi vairuotojų skaičių ir taip užtikrinti, kad jie visi galės užsidirbti pragyvenimui. Tačiau tokios pavežėjimo programėlės kaip „Uber“ šiuos sertifikatus pavertė beverčiais, nes pavežėjimo paslaugas gali teikti bet kas.

Tai skaudus posūkis. Taksi vairuotojai maldavo Niujorko savivaldybę imtis pokyčių, kurie apsaugotų jų pragyvenimo šaltinį, tačiau to nepakako. Nuo 2017 metų gruodžio nusižudė jau penki taksi vairuotojai – vienas iš jų nusišovė prie pačios savivaldybės pastato. Tačiau kol kas nieko nėra padaryta, kad šie vairuotojai būtų apsaugoti nuo pavežėjimo paslaugų antpuolio.

Anot NYT, taksi vairuotojai dirba 12-14 valandų pamainomis, kad gautų pajamų ir galėtų padengti tas išlaidas, kurių prireikė ypatingai brangiems taksi sertifikatams. Štai sutuoktiniai Helen ir Nicanoras Ochisorai, vairuodami vieną ir tą patį taksi automobilį, dirbdavo 12 valandų pamainomis dieną ir naktį, tačiau to vis tiek nepakako, kad jie galėtų pragyventi, grąžindami skolą už sertifikatą.

Nors nusižudžiusių taksi vairuotojų mes nebegalime paklausti, kokios iš tikrųjų priežastys privertė juos pakelti prieš save ranką, virtinė panašių istorijų verčia daryti gana tvirtas išvadas. Tas faktas, kad visi šie vairuotojai turėjo ekonominių sunkumų ir dirbdavo neįtikėtinai ilgas valandas vien tam, kad juos ignoruotų vyriausybė, turinti palaikyti jų pusę, kelia tikrą siaubą.

Tačiau Niujorko gyventojai nenori nieko keisti. Niujorko meras Billas de Blasio 2015 metais mėgino pažaboti „Uber“, bet buvo priverstas gėdingai pralaimėti. Akivaizdu, kad kažką reikia daryti, bet pažanga vyksta labai lėtai. Panašūs politiniai sprendimai negali būti priimti per vieną dieną. Tačiau šiuo metu svarstomi keli įstatymo projektai, galintys pakeisti taisykles pavežėjimo programėlėms.

Niekas nenori diskutuoti apie tokių programėlių kaip „Uber“ kitą pusę, tačiau tokie pokalbiai yra būtini. Tokiuose didmiesčiuose kaip Niujorkas ant kortos yra pastatytos realios žmonių gyvybės. Tuo pačiu nesigirdi ir jokių kalbų, kad Niujorko taksi sertifikato įkainiai daugybę metų tik auga, visiškai neatsižvelgiant į kintančią realią situaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)