Valstybės finansuojamas projektas, kuriam duotas pavadinimas „eRoadArlanda“, atsieis apie 5,82 mln. dolerių. Šio kelio bandymui pasitelktas modifikuotas elektrinis vilkikas, kuris iš Stokholmo Arlandos oro uosto gabena krovinius į netoliese esantį Postnordo logistikos centrą.

2 kilometrų ilgio atkarpoje kelio dangoje nutiestas savotiškas bėgis, kuriuo važiuodamas elektrinis automobilis pasikrauna. Prie sunkvežimio pritvirtinta speciali rankenėlė, kuri iš karto aptinka bėgį. Kai transporto priemonė atlieka lenkimo manevrą ar sustoja, krovimas liaujasi. Sistema taip pat skaičiuoja transporto priemonės energijos suvartojimą.

Projektą vykdančios bendrovės „Elways“ vadovas Gunnaras Asplundas sako, kad tokie keliai, kuriais važiuojant kraunamas automobilis, leis atsisakyti didelių baterijų, kurių vertė neretai sudaro pusę elektrinio automobilio kainos.

„Ši technologija siūlo neįtikėtinai puikų dalyką – dingsta nerimas, jog automobilio baterija išsikraus. Tokie elektrifikuoti keliai leis naudotis mažesnėmis baterijomis, tad atpigs patys elektriniai automobiliai – jie taps lengviau prieinami nei tradiciniais degalais varomi“, – tvirtina G. Asplundas.

G. Asplundas teigia, kad Švedijos valstybė, kuri ir finansuoja projektą, labai džiaugiasi rezultatais, o nerimavo tik dėl vieno – kad ant bėgių kaupsis nešvarumai.

Bendrovė „Elways“ užpatentavo šią elektrinio bėgio technologiją. Ji priklauso Švedijos konsorciumui, remiančiam projektą „eRoadArlanda“, prie kurio taip pat prisijungė infrastruktūros bendrovė NCC ir bendrovė „Vattenfall“, prižiūrinti bėgių švarą ir tinkamumą eksploatacijai.

"eRoadArlanda" projektas

„Tokie keliai sudarys sąlygas elektriniams automobiliams įveikti ilgus atstumus apsieinant be didelių, brangiai kainuojančių ir sunkių baterijų“, – sako „Vattenfall“ atstovas spaudai Markusas Fischeris ir pridūrė, kad naujiems automobiliams pritaikyti tokias specialias rankenėles bus žymiai pigiau nei modifikuoti dabartinius modelius.

„Vattenfall“ parengtame pranešime spaudai tvirtinama, kad tokie elektrifikuoti keliai gali pastebimai sumažinti anglies dvideginio emisijas, už kurias atsakingi sunkvežimiai ir vilkikai (jų indėlis į taršą – 25 proc.).

„eRoadArlanda“ bandymai prasidėjo balandį ir truks mažiausiai 12 mėnesių, taigi elektrinis vilkikas šį kelią išbandys pačiomis įvairiausiomis oro sąlygomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (39)