Vitoldas Milius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius ir komisijos konkurso narys, pasakoja, kad per daugybę žurnalistinio darbo metų jam tekę dalyvauti ne vieno komercinio automobilio pristatyme ir pasikalbėti su ne vieno „darbinio arklio“ dizaineriu. Visi jie, kalba komisijos narys, gali valandų valandas pasakoti, kiek daug įdėjo širdies, fantazijos ir darbo į konkretų modelį.

„Kaip bebūtų, komercinis automobilis yra šiokia tokia dėžė ant ratų ir specialistai iš visų jėgų stengiasi, kad ta dėžė būtų graži. Ar jiems pavyksta, ar ne – jau kitas klausimas. Tačiau jų užduotis nėra lengva, nes sukurti gražų „Ferrari“ yra gerokai lengviau nei tokiu paversti komercinį automobilį“, – įsitikinęs V. Milius.

Galvoja apie reprezentaciją

V. Milius prisimena savo patirtį, kai prieš daugelį metų jam priklausė nedidelis keleivinių mikroautobusų parkas ir įsijausti į pirkėjo poziciją teko pačiam.

„Išvaizda man tikrai buvo svarbi. Be abejonės, žiūrėjau ir į skaičius bei kitus rodiklius, bet faktas tas, kad iš karto atmečiau tuos modelius, kurie man buvo negražūs“, – pamena „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ komisijos narys.

Jis pabrėžia, kad į komercinio automobilio išvaizdą dėmesį kreipia ne tik mažesnės, bet ir didžiosios įmonės. Anot V. Miliaus, ne vieną kartą tekę girdėti, kad kažkuris modelis lyg ir geras, tačiau jo dizainas nėra tinkamas įmonei reprezentuoti.

Svarbu, anot jo, ir tai, kokia perkamo komercinio automobilio paskirtis. Viena, anot specialisto, yra tada, kai perkamas automobilis kroviniams nedideliais atstumais vežti, kita – kai ieškoma to, kuriam teks važiuoti tūkstančius kilometrų kas savaitę. Vienokie kriterijai lemia pasirinkimą tada, kai ieškoma automobilio darbininkams iš darbo ir atgal vežioti, kitokie, kai mikroautobusas bus naudojamas, pavyzdžiui, populiarios grupės koncertiniam turui.
Metų komercinio automobilio rinkimai

Dėmesys – vairuotojo vietai

Pasak V. Miliaus, kalbant apie komercinio automobilio dizainą, šis negali būti ypatingai šokiruojantis ar itin ekstravagantiškas, mat šitaip pirkėją galima atbaidyti. Be to, kadangi didžiąją dalį „darbininkų ant ratų“ sudaro kėbulas, vietų, prie kurių gali prisiliesti dizaineriai, ne tiek ir daug.

„Jei kalbėtume apie išorę, dizaineriai dirba su žibintais, grotelėmis, įvairiais elementais automobilio priekinėje ir užpakalinėje dalyje. Kalbant apie interjerą, daugybę dėmesio skiriama įvairių detalių dizainui. Norima sukurti tokį automobilį, į kurį iš gero lengvojo automobilio įsėdęs pirkėjas nejaustų kardinalaus skirtumo“, – tendencijas nusako V. Milius.

Anot jo, ypač daug pastangų dedama, kad būtų sukurta kuo patogesnė vairuotojo darbo vieta, kadangi daugybė komercinių automobilių kasdien važiuoja didelius atstumus, manevruoja ankštose vietose ir pan. Šitai darant negailima investicijų į technologijas.

„Daug dėmesio skiriama įvairiems asistentams, pagalbos sistemoms ir pan. Norint ir turint išteklių, galima susikomplektuoti komercinį automobilį, kuris pranoks lengvąjį“, – tikina komisijos narys.

Jis pabrėžia, kad visgi tokių – ypač modernių ir šiuolaikiškų – komercinių automobilių parduodama mažoji dalis. Dažniausiai ypatingai modernų komercinį transportą gali sau leisti tie verslai, kurie perka vieną ar du automobilius. Perkantys daugiau – renkasi kitaip.
Metų komercinio automobilio rinkimai

„Modernus, prabangiai įrengtas komercinis automobilis nėra pigus. Tad tie, kurie perka keliolika ar kelias dešimtis naujų automobilių, turi gero dizaino poreikį susiderinti su tuo, ką rodo skaičiuotuvas“, – apibendrina žinovas.

Padangos taip pat gali visiškai pakeisti automobilio veidą. Geromis padangomis „apautas“ komercinis automobilis važiuos tyliau ir ekonomiškiau nei toks pat modelis, turintis nekokybišką apavą. Todėl tokiuose rinkimuose paprastai akcentuojamas visų dalyvių lygiavertiškumas – kuo mažiau subjektyvių kintamųjų jie turi, tuo komisijai paprasčiau patekti teisingą įvertinimą. Pavyzdžiui, todėl „Lietuvos komercinio automobilio 2018“ rinkimų dalyvių ratai bus „apauti“ vieno gamintojo – „Continental“ – padangomis, o jų bakai pildomi vieno tipo „Neste“ degalais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)