Italija: „Lamborghini Huracan“

Karabinieriai su vėjeliu važinėjasi jau nuo 2008-ųjų, kai jų automobilių parką papildė nei daugiau, nei mažiau – „Lamborghini Gallardo“. O 2014 metais gamintojas nusprendė, kad „Gallardo“ jau per senas šauniesiems įstatymų sargams, todėl nemokamai pakeitė jį į Italijos policijos pajėgų spalvomis papuoštą naujutėlį „Lamborghini Huracan“.

Mašina – superautomobilis tikrąja šio žodžio prasme. Po „Huracan“ gaubtu burzgia V10 610 AG variklis, leidžiantis įsibėgėti iki 325 km per valandą greičio. Ar gali būti geresnė transporto priemonė persekiojimams ir gaudynėms?

Beje, yra „Lamborghini Huracan“ komplektuotėje ir vienas netikėtas daiktas – nešiojamas šaldiklis. Tiems atvejams, kai policijos pareigūnų paprašoma skubiai pervežti transplantacijai skirtus organus. Kartu automobilyje įdiegtas integruotas radaras ir defibriliatorius.

Vokietija: „Porsche 911 Carrera S“

Net jei nesate serialo „Kobra 11“ gerbėjai, veikiausiai žinote, kad autobano šalies policija taip pat nepalikta ant ledo. Suprantama, Vokietijos pareigūnai pažeidėjams ir nusikaltėliams persekioti bei greito reagavimo operacijoms naudoja „Deutsch qualitat“ automobilį – galingąjį „Porsche 911 Carrera S“.

Jau pagal gamintojo sumanymą šis poršas buvo pakankamai žvitrus superautomobilis. Tačiau kai prie jo nagus prikišo „TechArt“ genijai, mašina buvo pakylėta į visiškai naują lygmenį.
"Porsche 911 Carrera"

„TechArt Automobildesign GmbH“ – Vokietijos automobilių pertvarkymo ir puošybos kompanija, besispecializuojanti būtent poršuose, – padirbėjo prie ankstesnės kartos „Porsche 911 Carrera S“ standartinio 3,8 litro darbinio tūrio variklio, ir jis vietoj 355 AG ėmė išspausti 370 „arkliukų“.

Policijos poršams taip pat buvo parūpintas visas rinkinys sportiniams automobiliams skirtų kėbulo elementų, tad su dabartine aerodinamika jie lyg niekur nieko gali skrieti iki 297 km per valandą greičiu.

Jungtinė Karalystė: „Lotus Evora S“

Kompanija „Lotus“ britų policininkams padovanojo galingus „ratus“ – kad kelių eismo taisyklių pažeidėjai nemanytų, jog gali nebaudžiami kelti pavojų kitiems eismo dalyviams.

Taigi kai dabar Norfolko, Safolko, Esekso, Bedfordšyro, Hertfordširo ir Kembridžšyro pareigūnai dalyvauja specialiuose reiduose keliuose – stabdo vairuotojus ir prašo juos papūsti į alkotesterio vamzdelį, – legendinė sportinių ir lenktyninių automobilių gamintoja prisideda prie šios svarbios prevencinės priemonės suteikdama policininkams superautomobilį.
Lotus Evora

Taip „Lotus Evora S“ tapo labai brangiu ir labai stilingu keturių griežtų NE keliuose – vairavimui išgėrus, vairavimui neprisisegus saugos diržų, naudojimuisi mobiliuoju telefonu prie vairo ir saugaus greičio nesilaikymui – simboliu.

Beje, apie saugų greitį: jei reikia, pats „Lotus Evora S“ gali išvystyti 286 km per valandą.

Dubajus: „Bugatti Veyron“

Dubajaus policijos pajėgų autoparkas išties įspūdingas, tačiau „Bugatti Veyron“ – bene žinomiausias pasaulyje prabangus sportinis automobilis , – tarp jų yra tikras karūnos brangakmenis.

Keletą metų „Veyron“ priklausė greičiausio bei brangiausio automobilio pasaulyje titulas, todėl Jungtinių Arabų Emyratų svajonių miestas nepašykštėjo lėšų ir 2014-aisiais įsigijo vieną mašiną už 1,6 mln. JAV dolerių.
"Bugatti Veyron"

Nuo to laiko „Bugatti“, kaip žinoma, nutraukė šio modelio gamybą, tačiau W16 ir 8.0 litro darbinio tūrio, net 1001 AG variklį turintis „Veyron“ vis dar lieka viena puikiausių mašinų pasaulyje. Ir turbūt įspūdingiausiu policijos automobiliu visoje planetoje.

Dubajus: „Ferrari FF“

Kaip jau užsiminėme, Dubajaus policininkai turi daugiau nei vieną superautomobilį. „Ferrari FF“ – dar vienas nuostabus egzempliorius jų garaže: visais varomaisiais ratais ir su V12 varikliu. Beje, šiuo gražuoliu ferariu važinėja išskirtinai dailiosios lyties pareigūnės, patruliuojančios tam tikrose miesto vietose.

Australija: „Porsche 911 Carrera“

Sidnėjaus miesto policija ir anksčiau nebuvo lėčiausia pasaulyje – bent jau kilometrų per valandą prasme, – o dabar tuo labiau, mat neseniai iškeitė savo „Porsche Panamera“ į modelį „911 Carrera“. Pagal sutartį su gamintoju, pareigūnai naująją transporto priemonę gavo nemokamai.

Tiesa, vietos blogiukai gali būti ramūs: policija daugiau nei 209 tūkst. JAV dolerių kainuojančią mašiną naudoja tik kaip atrakciją bendruomenei skirtuose renginiuose bei socialinėms akcijoms. Ir turbūt didžiam pačių pareigūnų apgailestavimui, nes kuris gi nenorėtų lėkti įjungtomis sirenomis automobiliu, kurio variklis leidžia įsibėgėti iki „šimtuko“ per 4,8 sekundės ir išvystyti 289 km per valandą maksimalų greitį?!

Prancūzija: „Renault Megane RS“

Nuo 2011-ųjų Prancūzijos policijos „intervencijos brigada“ vairuoja labai ypatingą meganą. Ir ypatingas jis net ne 265 AG varikliu, o kai kuriomis itin naudingomis pastarojo modifikacijomis.
Dabartinės kartos "Renault Megane RS"

Tarnybos policijos pajėgose estafetę „Renault Megane RS“ perėmė iš senutės „Subaru Impreza WRX“ – vienintelio užsienietiško automobilio, kuriuo kada nors važinėjosi Prancūzijos žandarai nuo tada, kai 1966 metais buvo įkurtas greitojo reagavimo padalinys. Anuomet pareigūnai vairavo „Matra Jet“ su... 94 „arkliukų“ varikliu.

Prancūzija: „Subaru Impreza WRX“

Kita vertus, nebuvo prancūzų policininkų „Impreza“ tokia jau ir senutė. 2006 metais šį automobilį buvo galima teisėtai vadinti papildomu ginklu intervencijos brigados pareigūnų arsenale. Juk ne šiaip sau Prancūzijos žandarai turėjo įsigiję net 75 „Subaru Impreza WRX“.

Mašinos su 225 AG varikliu labiausiai pasitarnavo persekiojant greičio mėgėjus. Tačiau ne kiekvienam eiliniam policininkui jas leisdavo vairuoti. Buvo specialiai skirti du automobiliai policijos vairuotojams Le Mano lenktynių žiede ruošti.