Abi kompanijos pranešė specialiai įrengtoje trasoje Švedijoje sėkmingai išbandžiusios vilkiką, turintį pantografą – šliaužiančiojo kontakto įtaisą, kuriuo elektros energija perduodama iš kontaktinio laido į transporto priemonės variklį.

Iki šiol buvo įprasta, kad naudodami pantografą važiuoja tramvajai, troleibusai ar elektriniai traukiniai. O dabar jis sumontuotas 9 tonų vilkike „Scania G360“ su priekaba.

Bandymai įvyko centrinėje Švedijoje, netoli Jevlės miesto, kur 2 kilometrų greitkelio E16 atkarpoje buvo įrengtas specialus kontaktinis elektros laidų tinklas. Šis ruožas jau pakrikštytas e. greitkeliu.

Iš elektros tinklo per pantografą energiją gaunantis „Scania“ vilkikas gali judėti ir pats, mat jame sumontuota hibridinė jėgainė su 13 l 360 AG biodegalų varikliu ir 174 AG elektros motoru.

Tačiau būtent sugebėjimas naudotis išorine energija ir yra projekto „arkliukas“ – „Siemens“ atstovų teigimu, taip vilkiko kuro sąnaudos sumažėja perpus, sykiu mažėja ir oro tarša.

„Didesnioji prekių dalis Švedijoje transportuojama būtent keliais, ir būtent todėl mes turime „išvaduoti“ vilkikus nuo priklausomybės iškastiniam kurui. Elektriniai keliai atveria tokią galimybę“, – pasidžiaugė Andersas Berndtssonas, vyriausiasis Švedijos transporto administracijos strategas.

Transporto tarša sudaro trečdalį visos CO2 emisijos šioje šalyje, ir pusė to kiekio į orą patenka būtent iš vilkikų. Tad, vykdydama įsipareigojimus iki 2030-ųjų turėti nuo iškastinio kuro nepriklausomą transportą, Švedija ieško galimybių „dekarbonizuoti“ kelius.

„Elektrinis“ greitkelis – bendras „Siemens“, „Scania“, Švedijos transporto ir energetikos ministerijų, taip pat inovacijų agentūros „Vinnova“ ir Jevlės miesto projektas, kurio vertė siekia 77 mln. kronų.

Numatyta, kad bandymai vyks dvejus metus. Taip siekiama išsiaiškinti galimybes naudoti „e. greitkelio“ principą platesniu mastu ir ilgą laiką.

Be to, vokiečių koncernas dar vieną „e. greitkelio“ projektą vysto ir JAV, Kalifornijoje, tik šįkart su kompanija „Volvo“.