Tai nebuvo didelis netikėtumas nei varžovams, nei renginio organizatoriams. Šį tandemą dar iš anksto daugelis laikė lenktynių favoritais.

Daugkartinis šalies automobilių ralio čempionas, susisiekimo viceministras S. Girdauskas, važiavęs kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovu E. Skrodeniu, pelnytai laimėjo antrąsias Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių lenktynes, kurias, kaip ir debiutines prieš metus, skatindami naujos, ekologiškos, aplinkos neteršiančios transporto priemonės tolesnę plėtrą, surengė „Energijos tiekimas“, „Nissan“ bei „Autoeventus“.

Maratono čempionai ne tik pirmi kirto finišo liniją, bet ir baigė lenktynes su nauju lietuviškojo elektromobilių maratono rekordu. KelyjeVilniaus į Palangą jie savąjį „Nissan Leaf“ atvairavo, įskaitant ir laiką, sugaištą papildant akumuliatorių baterijas, per 4 val. 49 minutes ir 38 minutėmis pagerino ankstesnįjį pasiekimą.

Priminsime, kad pirmųjų tokių lenktynių, vykusių pernai, nugalėtojai Gintaras Kaukėnas su Karoliu Judzentavičiumi, vairavę „Kia Soul“, distancijoje sugaišo 5 val. 27 min.

„Be abejo, valdyti elektromobilį ir iškart perprasti visus tokios kelionės subtilumus – tai toli gražu ne tas pats, kaip sėsti prie ralio automobilio vairo, - iškart po apdovanojimo lenktynių spaudos centrui, Viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė lenktynių laimėtojas S. Girdauskas. – Tačiau šios varžybos atvėrė ir daug aiškesnį vaizdą, kodėl elektromobilio dar negalime tituluoti šiandienos ir šeimos automobiliu. O reikia, regis, mažmožio- pasirūpinti tankesniu šios transporto rūšies aptarnavimo ir įkrovimo tinklu, kad galėtume drąsiai leistis į kelionę per daug nesižvalgydami ar ne per sparčiai senka energijos šaltinis“.

„Reikia ir dar daugiau tokių lenktynių“, - pridūrė E. Skrodenis.

Dar neatlėgus pirmiesiems įspūdžiams po finišo maratono laimėtojai džiaugėsi vykusiai pasirinkta strategija ir taktika, nors teigė galėję važiuoti dar kiek greičiau, tačiau baimė nesustoti išsekus akumuliatoriui kausčiusi ir jų ryžtą.

Maratono laimėtojams vienas renginio organizatorių, VšĮ „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas įteikė kelionės į Stockholmą DFDS Seaways keltu bilietus.

Maratono vicečempionais tapo skambiu „Media boys” vardu ekipažą pavadinę irgi labai patyrę lenktynininkai – daugkartinis tarptautinių žurnalistų ralių nugalėtojas Renaldas Gabartas, jų dalyvis Paulius Sviklas ir Ramūnas Pletkus, kurie šio maratono čempionams pralaimėjo tik 9 minutes.

Trečiąją prizinę vietą iškovojo „Wow City“ Airidos Ruibytės ir Irminos Kazlauskienės ekipažas, tą patį maršrutą įveikęs per 4 val. 59 min. Merginos į komandos narius ryte priėmė ir Karolį Birgilą, kuriam tai buvo proga mėgautis užkopus ant nugalėtojų pakylos trečiojo laiptelio.
Šis debiutančių, WOW City: eco life ir WOW City : Palanga projektų vadovės A. Ruibytės ir pardavimų vadybininkės I. Kazlauskienės ekipažas nepalyginamai daugiau patyrusiems antriesiems prizininkams pralaimėjo vos 1 minutę!

Daugiau nei 300 km distancija ir tik 1 min. laiko skirtumas – lenktynių siužetas tarsi aštriausio detektyvo.

Tik per vieną laiptelį nuo nugalėtojų pakylos liko ketvirtąją vietą užėmę kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, „Nissan Leaf“ vairavęs su kelių policijos vyriausiuoju patruliu Rimvydu Slizinu, kurių duetas sudarė „Kelių policijos tarnybos“ komandą. Jie trasą įveikė per 5 val. 4 min.

Penktos liko trasoje sugaišusios 5 val. 9 min. „Media girls” duetas Ilona Steponėnė su Dina Sergijenko.

Damos 4 minutėmis pranoko muzikaliausią - „Music team” ekipą, kurią sudarė Jurgis Didžiulis, Vaidas Baumila ir Justinas Jarutis ir kurie džiaugėsi garbinga šeštąja vieta.

Šeštieji prizininkai pranoko kolegas iš „Golden Parazyth” grupės - kolektyvo veidą bei sielą Giedrių Širką, Aurimą Vilkišių ir Martynaą Butkevičių.

Pažymėtina, jog net septyni ekipažai iš devynių, dalyvavusių lenktynėse, šiemet važiavo greičiau, nei pirmojo maratono nugalėtojai. Ir tik dviejų komandų laikas buvo kiek blogesnis, nei pernykščių čempionų.

Tai byloja ne tik apie kylančius šios transporto rūšies vairuotojų įgūdžius, bet ir apie gerėjančią šalyje elektromobilių įkrovimo bei jų aptarnavimo infrastruktūrą.

Pasveikinti maratono nugalėtojų ir prizininkų prie Palangos tilto susirinkusius šios transporto rūšies entuziastus itin viltingai nuteikė vieno iš renginio organizatorių, didelio elektromobilių entuziasto „Nissan Nordic Europe” komunikacijos vadovo Baltijos šalims Mindaugo Plukio išsakyti žodžiai, jog gamintojai jau poros metų žada pateikti elektromobilį, kuris iš Vilniaus į Palangą nuskries nejausdamas poreikio papildyti senkančią bateriją.

Dabar „Nissan Leaf” su atnaujinta baterija gali įveikti iki 250 kilometrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)