Trečioji straipsnių ciklo „Konkursiniai važiavimai „Aplink Lietuvą“ dalis. Pirmąją dalį galite skaityti paspaudę šią nuorodą, o antrąją dalį – paspaudę čia. Straipsnių kalba, išskirta kursyvu, - netaisyta.

Pasakojimą apie 1937 m. konkursinį važiavimą „Aplink Lietuvą“ norėtųsi pradėti straipsneliu parašytu metais anksčiau. Būtent nuo 1936 metais laikraštis „Įdomus mūsų momentas“ 1936.09.14. rašė: 

„Rugsėjo 6-9 dieną turėjo įvykti konkursinis automobilių ir motociklų važiavimas Aplink Lietuvą per 14 miestų“. Lenktynes rengė Lietuvos automobilių klubas, kuris apie lenktynes daugiau kaip prieš mėnesį informavo savo narius ir kt., paruošė programą ir visa kita atliko, kas tokiam važiavimui reikalinga. Pavyzd., iš klubo informacijų matyti: tikslas – parodyti mašinų ir jas valdančių asmenų ištvermingumą, važiuotojų sugebėjimą tiksliai apskaičiuoti savo kelionę; proga susipažinti su mūsų keliais ir kokios mašinos geriausiai pritaikintos mūsų keliams. Važiuojama būtų be pertraukos dieną ir naktį.

Startas: visi startuoja iš Kauno, Daukanto g. 15. Automobiliai rugsėjo 6 d. 16 val., motociklai 6 d. 17 val. Startuoja kas 10 minučių. Finišas: toje vietoje kur ir startas. Automobiliams – rugsėjo 7 d. 16 val. 22 min. 48 sek.; motociklams – 15 val. 29 min. 24 sek.

Maršrutas: Automobiliams – KaunasKėdainiaiŠiauliaiTauragėŠilutėKlaipėdaPalangaKretingaTelšiaiŠiauliaiPanevėžysBiržaiRokiškisZarasaiUtenaUkmergė – Kaunas. Bendras maršruto ilgis 1023 km. Motociklais – Kaunas – Klaipėda (per Jurbarką ir Šilutę) – Palanga – Kretinga – Telšiai – Šiauliai – KelmėRaseiniai – Kaunas. Bendras maršruto ilgis 636 km.

Be to, taip pat buvo numatytas važiavimo greitumas, kontrolės punktai, klubo dovanos ir t.t. ir t.t.
Lenktynės neįvyko... nebuvo važiuotojų. Motociklų užregistruota 30, o automobilių tik vienas (minimumas turėjo būti penki). Vieninteliu automobilistu, užsiregistravusiu lenktynėms buvo inž. Hiksa...

Dėl tokio skandalingo automobilistų „aktyvumo“ teko teirautis pas kelis automobilistus. Vienas kitas išsitarė, kad skirtos dovanos per mažos – „sau brangiau kaštuoja“, bet iš daugelio teko girdėti: - Todėl, kad Hiksa užsirašė važiuoti... Jei Jis atsisakytų, tai važiuotojų atsirastų daug... Bet ką čia bendro turi p. Hiksa? – paklausiau. – Jis puikus važiuotojas, jo automobilis labai geras... Jis visuomet laimi pirmąsias vietas ! 

Nežinia, ar čia pačių automobilistų sukurtas anekdotas (labai šiuo atveju panašu į tiesą ! red.), ar iš tikrųjų taip nbuvo, bet viena aišku, kad Lietuvos automobilių klubas, jei jo nariai ir ateityje bus tokie „drąsūs“, savo veikimu pasigirti negalės. 

1937 m. žinia apie vėl organizuojamas lenktynes auto-moto sporto mėgėjų buvo sutikta entuziastingai. Žurnalas „Lietuvos sportas“ 1937 m. Nr 27, liepos 21 d. rašė: „Liepos 24-25 d.d. įvyksiančios automobilių lenktynės „Aplink Lietuvą“ kelia didelį susidomėjimą automobilininkų tarpe. Ypatingai visus jaudina klausimas, kam teks J. E. Respublikos Prezidento paskirta taurė, kurią jau du kartu yra laimėjęs inž. Pr. Hiksa ir jeigu jis ir šiemet laimės, tai taurė atiteks jam visiškon nuosavybėn. Šiemetinėms automobilių lenktynėms jau užsiregistravo:

Didžiųjų automobilių klasėj:
1. O. Volfas su Citroen,
2. M. Salevskis su Adler,
3. Hiksa su Hudson ir
4. Malkinas su Ford.
Mažųjų automobilių klasėj:
4.1. R. Someris su DKW,
4.2. P. Visockis su Adler,
4.3. A. Stašaitis su Standard ir
4.4. Korženiauskas - Šulcas su Ford.
Dalyvaus lenktynėse „Aplink Lietuvą“ir motociklistai. Iš jų jau užsiregistravo: 1. R. Someris su DKW (turbūt klaida; aut. pastaba),
2. A. Ilgauskas su Harley Davidson,
3. N. Dausa su BSA ir
4. Severinas su FN.

Visų grupių nugalėtojams yra paskirti vertingi prizai. Teko patirti, kad lenktynių dalyviams yra paskyrusios dovanas ir paskiros firmos: Amerikos Lietuvių Akc. B-vė geriausiai pasirodžiusiai (jeigu startuos ne mažiau 3 mašinų) Ford ar Mercedes Benz mašinai, apdraudimo b-vė „Lietuvos Lloydas“ ir kit. Lenktynių dalyviai pradės startuoti liepos 24 d. startas prie L.A.K., Daukanto g. (prie „Metropolio“), o finišas taip pat toje pačioje vietoje. Be to, visi automobiliai A.Panemunėje, Priešlėktuvinės apsaugos rinktinės aikštėje turės atlikti bandomąjį pravažiavimą.“

Dar truputis papildomos informacijos apie būsimas 1937 metų lenktynes. „Lietuvos aidas“ 1937 metų liepos 23 d.: „Rytoj pradedamos automobilių ir motociklų lenktynės aplink Lietuvą. Šiandien nuo 4 iki 8 val. prie Auto klubo, Daukanto g. 9 nr. įvyks lenktynėse dalyvaujančių mašinų apžiūrėjimas. Lenktynėse dalyvauti jau yra užsirašę 10 automobilių ir 6 motociklai. Rytoj iš tos pat vietos, pradedant 9 val. ir baigiant 11 val. – automobilių ir motociklų startas.

Auto klubas lenktynių laimėtojams yra paskyręs 8 naujus pryzus. Be to, Amerikos lietuvių akc. b-vė paskyrė piniginę dovaną 300 lt., vokiečių Mercedes Benz firma iš Vokietijos paskyrė 150 RM.
Mašinos iš lenktynių pirmą kartą iš Zarasų į Kauną atvyks ties Daukanto g. apie 9 val. ryto šį sekmadienį, o antrą kartą – taip pat sekmadienį apie 11,30 val. grįš iš lenktynių motociklai ir iš Marijampolės automobiliai. Tai bus finišas.
Sekmadienį apie 5 val. priešlėktuvinės apsaugos aikštėje A. Panemunėje, įvyks lenktynėse dalyvavusių mašinų papildomasis bandymas. Lenktynių teisėjų komisiją sudaro pirm. – inž. N. Dobkevičius, inž. S. Radzevičius, A. Funkas ir J. Langė. Į komisiją pakviesti dar suskelių ir statybos inspekcijos, kelių valdybos ir savivaldybės įmonių direkcijos atstovai.“

Lenktynės prasidėjo. „Lietuvos aidas“ 1937 metų liepos 24 d.: „10 automobilistų ir 5 motociklai šįryt startavo aplink Lietuvą. Vakar buvo galutinai patikrintos visos lenktynėse aplink Lietuvą dalyvaujančios mašinos. Šįryt iš Daukanto gatvės, 9 val. prasidėjo startas. Viso startuoja 10 automobilių ir 5 motociklai.

Startavo šios mašinos: I kategorijos – 2 nr. Salevskis – automobiliu „Adleris“, 5 nr. Hiksa – „Hadsonas“, 8 nr. Malkinas – „Fordas“, 9 nr. Šulcas – „Sandartas“, 10 nr. Amerikos lietuvių akc. b-vė – „Mercedes benzas“ ir 11 nr. Bakas – „Packardas“. 

II kategorijos mašinomis startavo: 1 nr. Someris – DKW, 4 nr. Visockis – „Adleris“, 6 nr Stašaitis – „Standartas“ ir 7 nr. A. Korženiauskas – „Fordas“.

Startavo šie motociklai: 2 nr. Ilgauskas – „Harley Davidson“, 3 nr. Dausa – „BSA“, 4 nr. Norkūnas – „Rudge“, 5 nr. Severinas – „FN“ ir 6 nr. Apšega – „Indianas“.

Automobiliai nuo 9 val. startavo kas 5 minutes. Prie chronometro su vėliavėle mašinas į lenktynes išleido inž. Radzevičius, J. Langė ir kiti lenktynių komisijos nariai. Automobilių staras prie Auto klubo, Daukanto gatvėje, sutraukė kelis šimtus žmonių. Tvarką palaikė sustiprintas policijos būrys.
Lenktynių kelias eina per plentus ir vieškelius. Automobiliai važiuoja tokiu keliu: Kaunas – Kėdainiai – Šiauliai – MažeikiaiPlungė – Palanga – Klaipėda – Tauragė – Šiauliai – Panevėžys – Biržai (per Pasvalį) – Rokiškis – Zarasai – Kaunas – Alytus – Marijampolė – Kaunas. Viso 1256 km. iš jų 562 vieškeliais ir 694 km. plentais.

Motociklai važiuoja: Kaunas – Kėdainiai – Šiauliai – Telšiai – Plungė – Palanga – Klaipėda – Tauragė – Šiauliai – Panevėžys – Biržai (per Pasvalį) – Rokiškis – Utena – Kaunas. Iš viso 970 km. iš jų 537 km. vieškeliais ir 433 km. plentais. Automobilių kontrolės punktai: Šiauliuose, Klaipėdoje, Šiauliuose, Zarasuose ir Kaune. Motociklams: Šiauliuose, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Kaune.

Atvykimo laikas į kontrolės punktą bus pažymimas kiekvieno dalyvio važiavimo lape. Dalyviai galės atvažiuoti ir anksčiau nustatyto laiko, Tačiau bus skaitoma, kad jie atvyko laiku. Atvykusieji vėliau nustatyto laiko už kiekvieną pavėluotą minutę gaus 2 baudos taškus. Pažymėjimo punktuose dalyvių kontrolės lapuose bus žymimas jų pravažiavimo laikas. Vietų ir ruožų, per kuriuos eis automobilių ir motociklų lenktynės, policija rodys lenktynininkams kelius ir šiaip, esant reikalui, suteiks visokeriopą pagalbą.“

„Lietuvos aidas“ 1937 metų liepos 25 diena, straipsnis „Lenktynės aplink Lietuvą Limingai pasibaigė.“: „Pirmąsias vietas laimėjo M. Salevskis ir A. Korženiauskas su Šulcu. Lietuvos automobilių klubo suruoštosios automobilių ir motociklų lenktynės aplink Lietuvą vakar laimingai pasibaigė. Visi lenktyniniai pravažiavę 1256 km grįžo sveiki. Tiesa , 18 km už Zarasų buvo apvirtęs inž. Miksos automobilis, tačiau laimingu būdu, jame važiavęs inž. Hiksa ir ponia Hiksienė nenukentėjo. Įvykio smulkmenos tokios: bevažiuojant už Zarasų, staiga ant kelio užbėgo berniukas. Inž. Hiksa ranka staiga pasuko vairą ir automobilis įriedėjo į griovį. Liko berniukas sveikas, bet automobilis apsivertė ir turėjo išeiti iš lenktynių, nes buvo priverstas sugaišti daug laiko.

Automobilių lenktynes aplink Lietuvą laimėjo M. Salevskis su automobiliu „Adleris“. Jis atvyko finišą be pabaudos taškų. Antrą vietą laimėjo „Amlit“ bendrovės Biušteinas ir Juknevičius su automobiliu „Mercedes Benz“ – taip pat be pabaudos taškų. Trečiąją vietą laimėjo Ch. Malkinas su „Fordu“ – jis gavo 3 pabaudos taškus. Visi šias vietas laimėjusieji lenktyniavo su I kategorijos mašinomis.

II kategorijoje pirmą vietą laimėjo A. Korženiauskas su Šulcu, važiavę su „Fordu“. Jie iš visų lenktynių dalyvių surinko rekordinių taškų skaičių – 1009,2 ! Antrą vietą šioje kategorijoje laimėjo Someris su automobiliu DKW, surinkęs 1007,1 taškus.

Iš motociklistų pirmą vietą lenktynėse aplink Lietuvą laimėjo Apšega su „Indianu“ ir antrąją vietą - Dausa su BSA. Jie abu vienodai surinko taškų, tačiau pirmasis buvo arčiau prie pageidaujamo vidutinio greičio. Trečiąją vietą laimėjo motociklistas Ilgauskas su „Harley Davidson“.

Vakar baigę lenktynes automobilininkai priešlėktuvinės apsaugos aikštėje A. Panemunėje turėjo dar atlikti papildomąjį bandymą: Kiekvienas lenktynių dalyvis su savo automobiliu turėjo atlikti sunkų figūrinį važiavimą – maždaug paguldytos dvigubos 8 figūrą. 150 mtr. tiesia linija apvažiuoti visus stulpelius ir pavartojus atbulinį bėgį, vėl apvažiuoti stulpelius. Stulpelių palietimas buvo baudžiamas 3 baudos taškais, apvertimas – 5. Dalyviui atlikus šį kelią per 3 minutes, jis negauna nei pliusų, nei minusų. Už kiekvieną sekundę mažiau kaip 3 minutės, jis gauna 0,1 taškų pliusų, o už kiekvieną sekundę daugiau kaip 3 minutės, jis gauna 0,1 taškų minusų.

Pasižiūrėti papildomojo bandymo į priešlėktuvinės apsaugos aikštę susirinko daugybė žmonių. Pažymėtina, kai labai vykusį, bandomąjį važiavimą atliko Križanauskas su „Packardu“.

Ką pasakoja patys lenktynių dalyviai ? Pasirodo, beveik visi lenktynių dalyviai pergyveno nemaža nuotykių. Visą lenktynių laiką pavyzdingai tvarką palaikė ir kelius lenktynininkams nurodinėjo policija, šauliai, miškų administracijos pareigūnai, o kai kur ir viršaičiai. Gyventojai miestų, pro kuriuos ėjo lenktynių aplink Lietuvą kelias, visur laukė lenktynininkų, kai kur net iki vėlyvos nakties. Blogiausiais lenktynininkams kelias buvęs iš Panevėžio į Biržus. Lenktynininkai dar nusiskundžia arklių vežimais, kurie, davus signalą, ne visuomet suka į reikiamą pusę. Vienas lenktyninkas suvažinėjo per kelią bėgusį ežį, o kiek visi automobilininkai sutraškino į automobilių šviesas naktį įbėgusių kiškių, tai ir suskaityti sunku. Dalyvavusieji ankstyvesnėse lenktynėse aplink Lietuvą sutartinai pažymėjo mūsų kelių gerėjimą. 

Įdomiausias momentas buvo ties Plunge. Čia viduryje kelio didelė, sunkiai pravažiuojama bala ir duobė. Plungiškiai, pasirodo, dideli įvairių reginių mėgėjai, taigi, susirinko jų didelis būrys atokiau ant kalnelio pasižiūrėti, kaip gi tie lenktynininkai klimps ir kapstysis. Ir iš tikrųjų – už 5 litus automobilį subėgę vyrai iškeldavo... Tačiau vienas lenktynininkas pravažiavo „prarają be muito“. Tai buvo A. Korženiauskas. Ką gi ?! Plungiškiai jam už tai ilgai plojo...

Daugiausia vargų, atrodo, lenktynėse patyrė motociklistai. Vis dėlto, važiavimas ant dviejų ratų, toli gražu ne ant keturių. Dažnai jiems ir kojomis teko dirbti beieškant pusiausvyros. Rezultatai – nuo batų „nusitarkavo“ puspadžiai... Vienas motociklistas, kelyje sugedus vožtuvui, pravažiavo 30 km jį replėmis: viena ranka įsikibęs laikėsi varo, kita uždengęs vožtuvą. Galima įsivaizduoti, koks tai buvo važiavimas. Be to , jie ir dėl purvo ir vandens nukentėjo, nes uždarytą automobilį ir atvirą dulkėms, purvui ir lietui motociklą net ir lyginti negalima.

Nežiūrint šių ir kitų smulkesnių kelionėje aplink Lietuvą pasitaikiusių kliūčių, visi lenktynių dalyviai, kaip vakar Auto klubo suruoštame pobūvyje paaiškėjo, nors ir visą naktį nemiegoję, visi buvo patenkinti ir laimingi, galėję atlikti tokią ilgą ir įdomią kelionę.

Po vaišių, kuriose buvo pasakyta keletas kalbų, Auto klubo pirmininkas Vileišis lenktynių laimėtojams išdalino daiktinius ir piniginius prizus.“

Truputį tikslesnę informaciją apie konkursinio važiavimo rezultatus ir išdalintus apdovanojimus pateikia „Lietuvos sportas“ 1937 m. Nr. 28, liepos 28 d.: „Su dideliu įdomumu lauktos automobilių ir motociklų lenktynės „Aplink Lietuvą“ pasibaigė ir reikia pasakyti visai nelauktais rezultatais, Iš startavusių 6 didžiųjų mašinų prie finišo atvyko tik 5, gi inž. Hiksa, kuris buvo laikytas lenktynių favoritu, dėl katastrofos iš lenktynių pasitraukė. Penkios atvykusios mašinos, pagal surinktų taškų skaičių, vietomis pasiskirstė taip: 

1.Mašina Nr. 3 – „Adler-Trumpf“, vairuotojas inž. Salevskis – 1009,9 t.- 0 t.
2.Mašina Nr. 10 – „Mercedes Benz“, vairuotojai p.p. Juknevičius ir Bimšteinas – 1009,8 t. – 0 t.
3.Mašina Nr. 8 – „Ford“, vairuotojas p. Ch. Malkinas – 1007,9 t. – 3 t.
4.Mašina Nr. 9 – „Standart“, vairuotojas p. Šulcas.

Mažųjų automobilių klasės dalyvių klasifikacija tokia:
1.Korženiauskas – Šulcas, mašina „Ford Eifel“, surinkę 1010,2 t. – 0 t.
2.R. M. Someris, mašina DKW, surinkęs 1007,1 t. – 0 t.

Motociklistai, kurių startavo penki, finišą pasiekė ir buvo klasifikuoti tik trys:
1 v. – Apšega, mašina „Indian“.
2 v. – Dausa, mašina „BSA“ ir
3 v. – Ilgauskas, mašina „Harley Davidson“.
Kiti du lenktyniautojai – Severinas su „FN“ ir Narkųnas su „Rudge“ iš lenktynių pasitraukė. Sunkiai finišą pasiekė ir Ilgauskas, kuris pradžioje ėjo pirmuoju, tačiau vėliau, trūkus vožtuvo spyruoklei, turėjo ranka prilaikyti vožtuvą, kad pasiektų tikslą.

Pasibaigus lenktynėms, Lietuvos automobilių klubas suruošė lenktynių dalyviams „Metropoly“ vakarienę, laike kurios buvo pasidalinta lenktynių įspūdžiais. Po vakarienės klubo pirmininkas p. Vileišis įteikė laimėtojams dovanas. Inž. Salevskiui, - kuris važiavo su „Adler Trumpf“ mašina – J. E. Respublikos Prezidento pereinamąją taurę ir Lietuvos automobilių klubo pirmą prizą – sidabrinę taurę, kaip surinkusiam daugiausia taškų didžiųjų automobilių klasėje. Antrą LAK prizą šioje klasėje gavo p. p. Bimšteinas ir Juknevičius važiavę su „Mercedes Benz“ mašina ir trečią Ch. Malkinas, važiavės su „Ford“ mašina.

Tenka pažymėti, kad p. p. Bimšteinui ir Juknevičiui dar teko „Mercedes Benz“ fabriko piniginė premija – 150 RM., kuri buvo paskirta geriausiai lenktynėse pasirodžiusiai „Mercedes Benz“ mašinai.

Mažųjų automobilių klasėje pirmą LAK prizą gavo p. p. Korženiauskas ir Šulcas, važiavę su „Ford Eifel“. Jiems teko ir Amerikos Lietuvių Akc. B-vės 300 litų premija, kurią B-vė buvo paskyrusi „Mercedes Benz“ arba „Ford“ geriausiai klasifikuotai mašinai. Antras LAK prizas ir „Lietuvos Lloydo“ prizas teko p. Sommeriui, startavusiam su DKW mašina.

Motociklistams taip pat buvo įteikti LAK paskirti prizai.

Lietuvos sportas
Kalbant apie lenktynėse dalyvavusias mašinas, tenka pažymėti, kad šį kartą lenktynėse dalyvavo dviejų rūšių mašinos: 1. su užpakaliniais varomais ratais, tai Hudson, Ford, Standart, Mercedes Benz ir Packard ir 2. su priešakiniais varomais ratais, tai Adler Trumpf ir DKW. Pastarosioms dviems mašinoms iš 6 prizų teko 3, o pirmosioms aštuonioms - taip pat trys. Šis faktas konstatuoja, kad su priešakiniais varomais ratais mašinos buvo paslankesnės; tas ypač buvo jaučiama per kontrolinį užvažiavimą.

Puikiai šiose lenktynėse užsirekomendavo ir Amerikos Lietuvių Akc. B-vės atstovaujamos „Ford“ ir „Mercedes Benz“ mašinos, kurios laimėjo 3 prizus. Čia ypatingai tenka pabrėžti gerus rezultatus pasiektus „Fordų“. Štai Korženiausko fordukas nukonkuravo net didžiausiai mašinas, Malkino „Fordas“ aiškiai užakcentavo, kad Lietuvos keliai jam yra puikiausi ir nedaro kliūčių važiuoti net iki 130 km. į valandą. Be to, didelis vidutinis greitis konstatuoja, kad šios mašinos yra ir patvarios.“

Tame pačiame „Lietuvos sporto“ numeryje dar vienas straipsnis apie dalyvių įspūdžius iš lenktynių: „Šis tas apie lenktynes ir jų laimėtojus. ...Praleidęs keletą valandų malonioj lenktyniautojų draugijoj, kostatavau, kad lenktynės „Aplink Lietuvą“nėra maloniu pasivažinėjimu, bet egzaminais, kuriuos ne kiekvienas gali išlaikyti. Žinoma, fortūna ir čia vaidina didelį vaidmenį. Ji šį kartą švelniai nusišypsojo mūsų „Kambeliui“ ir „Karačiolai“ – Šulcui ir Korženiauskui. Jų mažas fordukas traukė taip, kad jie savo klasėje į kiekvieną kontrolės punktą atvykdavo pirmi, na, žinoma, pirmi jie pasiliko ir bendroj kvalifikacijoj, jau neskaitant pirmos vietos savoj grupėj.

Inž. Salevskis savo „Adleriu“ taip pat nesiskundė, o kai lenktynių komisija pripažino jam didžiųjų automobilių klasėje pirmą vietą ir paskyrė J. E. Respublikos Prezidento taurę, liko visai patenkintas.

Visai kitaip kalba motociklų grupės pirmos vietos laimėtojas p. Apšega.

- Et, - sako jis, - išvažiavau su savo tararaika, išvažinėjusia 30000 km. ne pirmos vietos gaui, bet šiaip sau – pasivažinėti. Prisikroviau kišenius vielos, špagato ir vis galvojau gal dar mažai, bet kai išvažiavau, tai mano „Indian‘as“ pasirodė ne tokiu prastu. Zuikių, kaip Ilgauskas ir kiti, žinoma, su juo aš negalėjau gaudyti, bet už tai, kaip matot, sugavau pirmą prizą, kuris daug vertesnis už Ilgausko pagautą ir ties Turžėnais pamestą zuikio mėsą, bet ir kailiuką. Tai puikiausia Lietuvos keliams mašina, tik reikia mokėti su ja apsieiti.

Kiti lenktynuotojai nors pirmų prizų ir negavo, tačiau lenktynėmis liko patenkinti, gal išskyrus p. Juknevičių, kuris su Amlit mašina „Mercedes Benz“ pretendavo į pirmą vietą, tačiau A.Panemunėj, norėdamas greičiau padaryti bandomąjį pravažiavimą, gavo ne visai aiškių, kaip jis sako, pabaudos taškų ir pirmon vieton turėjo užleisti inž. Salevskį.

Ne visai pavyko ir p. Malkinui, kurio „Fordas“ pasiekė šitose lenktynėse didžiausią vidutinį greitį ir beveik visą laiką lankė kontrolės punktus pirmutinis, tačiau bendroj didžiųjų mašinų klasifikacijoj turėjo pasitenkinti trečia vieta. Tai užpakalinė „Stop“ lempos kaltė. Klubo pirmininkas, įteikdamas jam dovaną – laikrodį priminė, kad neužsuktas laikrodis gal taip pat padaryti stop.

Visai neturėjo laimės p. Hiksa, kuris puikiai atvažiavo net iki Zarasų, tačiau važiuojant iš Zarasų pakeliuj, nenorėdamas suvažinėti ant kelio pasipainiojusio vaiko, apvirto. Laimei, katastrofa buvo laiminga ir iš važiavusių nieks nenukentėjo; šiek tiek liko aplankstytas tik mašinos šonas. Kadangi apvirtus mašinai iš motoro ištekėjo visa alyva, tai p. Hiksa toliau jau nelenktyniavo.
Ką pasakoja lenktyniuotojai. 

- Jeigu tektų važiuoti antrą kartą, - pasakoja p. Bakas, - būtinai reiktų sutvarkyti kelių ženklus. Ypač sunku buvo orentuotis važiuojant iš Biržų. 

Inž. Hiksa jo nusiskundimą patvirtina: - Bala žino, - sako jis, - pravažiuoji vieną pavojingą vingį, antrą, trečią, - jokio ženkl, o kur jo mažiausiai reikia,- žiūrėk stovi.

Teko nugirsti karčios tiesos žodį ir dėl prizų. – Lengvaatletas už 20 centų nuvažiuoja nuo Soboro į valstybinį stadioną, - pasakoja vienas lenktyniuotojų, - prabėga 100 mtr. Ir gauna dovanų laikrodį ar ką kitą 12-50 litų vertės. Tokiu būdu 20 centų kelionė jam apsimoka kelis šimtus kartų, o tuo tarpu mes – už padarytas kelių šimtų litų išlaidas gaunam, galima sakyti, šimteriopai mažesnės vertės dovanas. Kas kita būtų, jeigu tų dovanų ar premijų vertė prašoktų faktinas išlaidas. Tada ir dalyvių daugiau atsirastų...

Mūsų važiavimas, tai tikra kančia, - pasakoja p. Ilgauskas, - maudė mus lietus ir iš viršaus ir iš apačios. Tai buvo geriausios purvo vonios, kokių gali mums pavydėti ir Birštono purvų vonių klijentai. Jeig mes dar likome be riaumatizmo, tai čia tų purvo vonių nuopelnas, kurios kartu jį gali suteikti ir nuo jo išvaduoti.

Visai kitaip apie lenktynes kalba Korženiauskas.

- Reikia suruošti greičio lenktynes, - pasakoja jis, - o tai būtų įdomu. O dabar...
- Pripildytum šią taurę šampano, pertraukia jį Amlit atstovas, rodydamas į jo laimėtą taurę, - tai būtų daug įdomiau už pačias lenktynes.
- Turėsiu omeny, - šypsodamasis atsako Korženiauskas, - bet dabar... nėra p. Šulco, o laistyti vienam tą taurę, kuomet ji yra mūsų dviejų laimėta, - nepatogu.
- Kaip sau norit, bet geriausias mūsų tarpe automobilistas yra p. Someris. Mes važiavom po du, po tris; galėjom pamiegoti, o jis apipyškino visą maršrutą pats vienas, nepaleisdamas iš savo rankų vairo, - pabrėžė vienas lenktynių dalyvis, o kiti p. Someriui sušuko valio.“