Jau ne pirmą panašų renginį surengusi VšĮ „Saugus ratas“ šįkart ieškoti taupumo rezervų pasiūlė 325,4 kilometro ilgio trasoje, iš Vilniaus į Klaipėdą nusidriekusioje per Jonavą, Kėdainius ir Raseinius, sunkiasvorių vilkikų su priekabomis nenuvairuojant nė metro nuo asfalto. Iššūkį šįkart priėmė penkių transporto bendrovių, aptarnaujančių didžiausiąjį prekybos tinklą šalyje „Maxima“, vairuotojai.

Jų darbo diena prasideda neįtikėtinai anksti, tačiau stengdamiesi pamaloninti varžybų rengėjus iš Trakų rajono Dėdeliškių kaime esančios „Statoil“ degalinės (Šalia Didžiulio ežero) jie sutiko startuoti vėliau, jei vėlyvu galima pavadinti 4.30 val. ryto startą.

Vilkikų taupumo varžybų organizatoriai pasistengė visiems dalyviams sudaryti kaip įmanoma vienodesnes sąlygas. Visų vilkikų bakuose buvo tik vienos rūšies degalai, visi tempė tik priekabas, su kuriomis vilkikų apetitas degalams paprastai kiek didesnis, nei su puspriekabėmis, o svarbiausia, kad visi vežė kiek daugiau nei po 15 tonų sveriančių krovinių. Didžiausias krovinio skirtumas buvo juokingai mažas – tik 223 kilogramai, tad viskas priklausė nuo vairuotojo - jo meistriškumo, įgūdžių bei noro važiuoti ekonomiškai ne tik varžybose, bet ir kasdien.

Taupumo varžybų teisėjai, matuodami sunaudotus degalus, graduotų menzūrėlių nenaudojo, tačiau ištuštėję degalų bakai buvo papildomi vienodu principu – iki „pistoleto“ pirmojo spragtelėjimo. Tokiu būdu siekta priartinti varžybas prie realių, kasdienių sąlygų, kuriomis dirba vairuotojai, ir paieškoti kuro taupymo rezervų.

Klaipėdoje, šalia „Statoil“ degalinės Jūrininkų gatvėje, kur finišavo varžybos, jų organizatoriai ir kolegos vairuotojai, dienai tapę varžovais, negailėjo sveikinimų UAB „Transporto technologijos“ atstovui Ramūnui Andrinavičiui, kuris su „Scania 420“, veždamas 15141 kg sveriantį krovinį, 325,4 km maršrutą įveikė sudeginęs 93,55 litro dyzelino. Jo sąnaudos 100 km – 28,63 l. dyzelino, o nuvežti šį atstumą vieną toną krovinio jam prireikė 6,18 l. degalų.

Antroji vieta pripažinta „Roslana“ vairuotojui Ivanui Sčiučko, kurio „MAN TX26400“ buvo kiek labiau godus degalams – 325,4 km – 97,92 litro, 100 km – 29,96 litro, o vienai tonai krovinio – 6,47 litro dyzelino.

Trečiąją vietą užėmė dar vienas šios bendrovės vairuotojas – Marijanas Koženevskis, kaip ir antrasis prizininkas vairavęs tokį pat automobilį. Trečiojo prizininko pasiekimai : 325,4 km – 106,56 litro, 100 km – 32,61 l., 1 tonai – 7,1 litro.

„Rezultatai nėra stulbinantys. Veikiau – realūs, pasiekti realiomis sąlygomis, nors būtume pamaloninti, jei visi vairuotojai kasdien išnaudotų tik tiek degalų, kiek šiandien gabendami krovinius sudegino prizininkai, - sakė „Maxima LT“ vietinių pervežimų grupės vadovas Valdemaras Daškevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)