Slapti autoklubo užmojai

Automobilių sporto entuziastai jau spėjo įsidėmėti „N40“ pavadinimą. Klubo simbolika pasidabinę ekipažai birželį startavo „4X4 Perimetras“ lenktynėse, o liepą – Žemaitijos ralyje. Abu pasirodymai skandalingi: „Perimetre“ klubo narių pilotuojama „Toyota Land Cruiser“ aukštyn ratais įskriejo į greta Medininkų tekantį upelį. O Žemaitijoje N40 pilotui teko herojiškai „spausti“ degančiu ir rūkstančiu „Subaru Impreza“ bolidu, siekiant nesudaryti pavojaus lenktynes stebėjusiems žiūrovams. Nežiūrint į ne sportiškai pakrypusius įvykius, N40 vyrai nenukabina nosies, jie važiuoja ne laimėti varžybų, jie važiuoja laimėti gyvenimą, ir tai jiems pavyksta.

Ir visgi N40 nėra paprastas auto sporto klubas. Apie visuomeninius judėjimo užmojus sufleruoja vien jau klubo būstinėje ant salo gulinti knyga – dar prieškarį amerikiečių filosofo Walterio Pitkino parašytas bestseleris „Gyvenimas prasideda nuo 40-ies“ (Life Begins at Forty). Kitaip tariant, judėjimas susibūrė tam, kad įkvėptų Lietuvos vyrus, pasiekusius keturiasdešimtmetį, visaverčiam gyvenimui ir naujoms pergalėms. Arba „antrajai vaikystei“, kaip mėgsta sakyti klubo įkūrėjas Algirdas Kazlauskas, klubas siekia tapti tuo kontaktu, kuriuo šalies vyrai su malonumu ir be baimės kreipsis ieškodami pagalbos, bendraminčių ir turiningo vyriško laisvalaikio.

Kur nukreipti vyrišką šizofreniją?

„Nuo vidurinio amžiaus krizės niekur nereikia bėgti, – teigia N40 vyrai. – Ta viduramžio šizofrenija vis tiek ateis, tik svarbu ją nukreipti tinkamais kanalais – taip, kad savo vaikų ar anūkų akyse galėtume tapti mažais herojais, o ne save bei artimuosius žalojančiais degeneratais“.

Savo kanalą „viduramžio šizofrenijai“ nukreipti klubiečiai atrado greičio, orientacijos ir adrenalino iššūkius dovanojančiame automobilių sporte bei automobilinėse kelionėse. Šiomis dienomis net ir per didžiausią karštį vyrai po darbų intensyviai pluša prie savo senojo „Subariuko“, kurį ruošia kitos savaitės pasirodymui „300 ežerų“ ralyje. Tuo tarpu kiti du klubo nariai, šiuo metu senu žiguliuku artėja prie Mongolijos sostinės Ulan Batar.

Tačiau ambicijos gerokai didesnės. Judėjimo planuose – automobilių parko plėtra, ekspedicijos į Lietuvos kaimus siekiant ištirti vietos vyrų dvasinę būklę, neformalus klubo ambasadorių tinklas, vyrų teisių gynėjų žygis į Europą, o galbūt ir lenktyninių automobilių realybės šou. N40 šiandien vis dar nori išlikti paslaptingi ir apie kasdienes klubo veiklas išsiduoda nenoriai. Visgi viena revoliucinga idėja jau beveik subrandinta.

Steigia gyvąją vyrų liniją

„DELFI pasirodžius pirmiesiems straipsniams apie N40 tarpkontinentinę kelionę senu automobiliu ir startus lenktynėse, buvome užbombarduoti skambučiais ir laiškais, kuriuose vyrai klausia apie narystės sąlygas, - pasakoja vienas klubo steigėjų Andrius Petruškevičius. – Taigi N40 jau nebėra savų bičų klubas, augame nacionaliniu mastu, ir kasdien braižome strategijas, kaip savo nariams pasiūlyti naują gyvenimo kokybę“.

Anot N40 atstovo, sudėtingų gyvenimo klausimų prispausti ar sveikų vyriškų pramogų išalkę vyrai iki šiol paprasčiausiai neturėjo kur kreiptis. „Jaunimo linija yra, lygių teisių ekspertai teises lygina tik į vieną pusę, o apie vyrų teises girdime rečiau nei apie delfinų teises, – šmaikštaudamas piktinosi A. Kazlauskas. – Gyvenimo apdaužytiems Lietuvos vyrams telieka baras rajone, kioske nusipirktas cigarečių pakelis ir visokie krizių centrai, kur kreiptis tikrai nėra didelio noro“.

Todėl „pagyvenusių vaikų“ klubas šiuo metu kuria palaikymo sistemą, kuri leis konsultuoti visus suinteresuotus Lietuvos vyrus ne tik automobilių, bet ir asmeninio gyvenimo bei krizių klausimais. Vyrai taip pat bus kviečiami įvairiais būdais prisidėti prie N40 pergalių Lietuvos ir Europos trasose, dalyvauti judėjimo sąskrydžiuose ir ekspedicijose.

„Viliamės įsukti kuo daugiau vyrų į antrosios vaikystės iniciatyvą ir taip sumažinti vidutinės Lietuvos vyrų gyvenimo trukmės atotrūkį nuo ilgaamžių mūsų moterų, – ambicingų tikslų neslepia vyriausiasis autoklubo pilotas. – Kita vertus, laimingi vyrai namuose ir damoms sveikatos sutaupys“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)