„Norinčiųjų dalyvauti šiame renginyje skaičius pranoko drąsiausius mūsų lūkesčius, - teigia varžybų direktorius Valdas Juozas Vilūnas. – Jei anksčiau aktyviausi būdavo vairuojantys mums dar palyginti neblogai žinomą sovietinės gamybos techniką, tai šįkart su ja važiuos tik trys ekipažai, o visi kiti žiūrovus džiugins retais mūsų keliuose ir privatininkų kolekcijose vakarų gamybos automobiliais. Tai rodo, kad susidomėjimas antikvarine technika kasmet kyla, o ją įsigiję nenori, kad akį džiuginančios, naujam gyvenimui prikeltos senienos dulkėtų jiems vieniems težinomuose garažuose“.

Ralį rengia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ ir VšĮ „Saugus ratas“. Pasak organizatorių, apmaudu kad paskutiniųjų paraiškų teko atsisakyti, nes nenorėta, kad ralis virstų sunkiai valdomu kermošiumi, kokio nemėgsta nei patys dalyviai, nei žiūrovai.

133,9 kilometro ilgio ralio maršrutas drieksis vaizdingiausiomis Zarasų rajono vietovėmis asfalto keliais. Zarasiškiai ir jų svečiai turės išties unikalią galimybę pasigrožėti itin retais, kai kam galbūt išvis nematytais automobiliais, pradedant „bjauriuoju ančiuku“ pramintu „Citroen 2CV“ ir baigiant tokiais automobilių pramonės šedevrais, kaip „Mercedec-Benz 360 SEC Coupe“ ar to pačio gamintojo W114 Lang 230E, „Fiat Bertone“ ar itin retu „Datsun 240Z“, unikaliomis „Škoda 110R“ ar S100, net kelių modifikacijų „Porsche“, „BMW 635 CSI“, Amerikos gamintojus išgarsinusiu, net 7 litrų darbo tūrio variklį turinčiu „Cadillac de Ville“ ir tikrais britų aristokratais, 1960 m. gamybos „Jaguar MK-2“ bei „Triumph TR6“.

Nemažiau įdomi, kiekvieno tiesiog unikali ralyje dalyvaujančių automobilių atsiradimo bei jų kelio į Lietuvą istorija. Originalūs dokumentai liudija, kad gamintojai konstruktoriams kadaise kėlė labai paprastas, konkrečias, tačiau nelengvai įgyvendinamas ir derančias tarpusavyje užduotis, kaip antai „... konstruoti taip, kad automobilis kainuotų nedaug, kad jį būtų lengva remontuoti, bet būtų gana tvirtas, kad galėtų važinėti kaimo keliais ir fermeriams pakeistų vežimą su arkliuku“.

O ar žinote kokio automobilio kūrėjai gavo tokią užduotį : „Automobilis turi pervažiuoti per suartą laiką, nesudaužęs kiaušinių pintinėje...“

Tą išgirsti, o dar daugiau pamatyti turės progą ne tik zarasiškiai, atėję į ralio startui Sėlių aikštėje išrikiuotų renginyje dalyvaujančių automobilių ir motociklų paradą. 11 val. startavę Zarasuose istorinės technikos puoselėtojai po ketvirčio valandos pasieks Stelmužę, kur senolio ąžuolo pavėsyje jų lauks pirmoji fotosesija, o žiūrovų – dar viena pažintis su dalyviais ir jų vairuojamais keturračiais.

12.15 val. ralio karavanas pasieks Antazavės dvarą, o 13.45 val. – Salaką.

15.25 val. žygio dalyvių Antalieptėje šalia seniūnijos lauks ne tik miestelio seniūnas Arvidas Saulius, bet ir krašto kulinarijos paveldo puoselėtojos, pasak seniūno, kepančios unikalius, niekur kitur neragautus blynus.

17 val. ralis finišuos Vasaknų dvare, kur jau antrą dieną šurmuliuos pirmą kartą Lietuvoje rengiamas tris dienas tris naktis truksiantis alaus festivalis.

„Istorinių automobilių ir motociklų ralis Zarasų rajono keliais turėtų tapti ne tik puikia atrakcija jo dalyviams, bet ir įsimenančia švente mūsų žiūrovams“, - linkėdamas saugaus kelio, malonių įspūdžių bei geriausių prisiminimų apie Zarasų kraštą teigia itin daug prisidėjęs organizuojant renginį Zarasų rajono savivaldybės meras Arvydas Steponavičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)