Visa tai patyrė dvidešimt ekipažų, penktadienį apie penkias valandas praleidę automobiliuose ir per šį laiką stengęsi maršrutą VilniusŠalčininkaiEišiškėsVarėnaMarcinkonysDruskininkai – Vilnius įveikti sunaudodami kuo mažiau degalų. Tai buvo jau vienuoliktą kartą surengtas VšĮ „Saugus ratas“ ekonominis žygis automobiliais „EKO 2014“.

Jame dalyvavo ne tik daugelis senbuvių, besistengiančių nepraleisti nė vieno tokio renginio, bet ir būrys debiutantų, tegu iškart ir nesimėgavusių pergalės šampanu, tačiau, kaip jie patys teigė, užsikrėtusių taupaus vairavimo pamokomis ir išsivežusių iš renginio kuo geriausius įspūdžius.

Pamokos nenuėjo veltui

Pasibaigus vienuoliktajam taupumo raliui daugiausiai sveikinimų susilaukė automobilių sporto mėgėjams gerai žinomas alytiškis Ąžuolas Žadeika, pastaraisiais metais greitąsias trasas iškeitęs į ekonominius ralius, o kovas dėl sekundžių – į varžytuves dėl sutaupytų kuro gramų. Ąžuolas dalyvavo daugumoje jau įvykusių ekonominių žygių, yra laimėjęs taupumo varžytuves klasėje, tačiau jam dar nė karto nėra pavykę laimėti absoliučios įskaitos.

Atvertus antrojo ralių egzistavimo dešimtmečio pirmąjį puslapį nugalėtojų galerijos pirmoje eilutėje pagaliau atsidūrė Ą. Žadeikos ir penktadienį jam talkinusios „Alytaus naujienų“ žurnalistės Indrės Mikelionytės-Pranculevičienės pavardės.

Ekožygio 2014 nugalėtojai
„Šio momento teko laukti ilgokai, ilgiau nei greitajame ralyje, - aukštai keldamas žygio absoliutiems laimėtojams skirtą Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtą pereinamąjį prizą džiaugėsi Ą. Žadeika. – Kartu su Indre nepadarėme nė vienos klaidos, o visą 334 kilometrų ilgio maršrutą su „Renault Captur“ automobiliu, kurio ratus suko 1,5 litro darbo tūrio variklis, įveikėme sudeginę tik 9,040 litro dyzelino arba 2,71 litro 100 km. Džiugu, kad mums pavyko pagerinti net šio miesto visureigio gamintojų deklaruojamas vidutines 3,4 litro degalų sąnaudas 100 km užmiesčio kelių“.

Pagrindinis tokių ekonomiškumo žygių organizatorius Valdas Juozas Vilūnas, apdovanodamas žygio nugalėtojus bei prizininkus sakė, jog tuo stebėtis nederėtų, nes jau ne pirmas kartas, kai nuolatiniai žygių dalyviai pateisina ir net viršija gamintojų lūkesčius. O svarbiausia, pasak V. J. Vilūno, kad šio renginio dalyviai ir nemenkas būrys jų pasekėjų net ir kasdien miestų gatvėmis ar užmiesčio keliais suskato važinėti gerokai taupiau, kas turi nemenkos įtakos ne tik jų pačių piniginei, bet ir mus visus supančiai aplinkai, kuri tokiu būdu mažiau teršiama.

Ą. Žadeika su I. Mikelionyte-Pranculevičiene į Alytų išsivežė ne tik pagrindinį prizą, bet ir ED4 klasės nugalėtojų diplomus bei „Goodyear“ atstovų Lietuvoje žygio laimėtojams skirtą praktišką dovaną – naujausių „Goodyear EfficientGrip Performance“ padangų komplektą.

Teoriją siejo su praktika

Antri ir šioje masiškiausioje klasėje, ir bendroje įskaitoje liko „Peugeot 308“ vairavę Gytis Jasiukaitis su Vitalijumi Eidimtu, sudeginę 2,9 litro dyzelino 100 km kelio.

Pergalę EH arba hibridinių automobilių klasėje ir trečiąją absoliučios įskaitos vietą laimėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas su Vidu Žurauliu, vairavę „Toyota Prius“, kurio 1,5 litro darbo tūrio variklis 100 km kelio tenkinosi 3,05 litro kuro daviniu.

Automobilių transporto problemas gvildenantis mokslininkas buvo patenkintas renginiu ir pasiektu rezultatu. Jo nuomone, tokie ekonominiai ar ekologiniai žygiai turi būti visokeriopai skatinami bei propaguojami, per juos atkreipiant visuomenės dėmesį į protingą, saugų ir taupų automobilių eismą.

Praeityje dviejų tokių žygių nugalėtojas Stasys Grigaliūnas su jam talkinusiu Laurynu Čapliku šįkart neiškovojo prizinių vietų nei absoliučioje įskaitoje, nei masiškiausioje automobilių klasėje, tačiau didžiavosi su šeimyniniu septynviečiu „Peugeot 5008“, kurio ratus suko 1,6 litro darbo tūrio variklis, pasiekę 4,32 litro dyzelino 100 km sąnaudas.

„Jei kelionės kaštus dalintumės septyniese, jie būtų mažesni nei važiuojant elektromobiliu“, - juokavo S. Grigaliūnas.

Nenusiminė ir prieš dvejus metus vykusio analogiško žygio laimėtojai Žilvinas Babenskas su Audriumi Gružinsku, šįkart likę septinti bendroje įskaitoje ir penkti klasėje.

Nissan Qashqai
DELFI Auto ekipažas, važiavęs naujuoju „Nissan Qashqai“, taip pat pademonstravo, kad automobilių gamintojų nurodomos degalų sąnaudos – nėra ta riba, kurios nebūtų galima pagerinti. Važiavę automobiliu, kuriame sumontuotas dyzelinis 1.6 l, 130 AG variklis, šis ekipažas pasiekė 3,9 l/100 km degalų sąnaudas. Palyginimui – gamintojai nurodo, kad ši versija turėtų 100 km kelio vidutiniškai sunaudoti 4,4 l/100 km.

Tik keli gramai degalų nuo absoliučios įskaitos prizininkų pakylos skyrė Gintarą Kaukėną su Ramūnu Fetingiu („Kia Rio“), kurie šventė pergalę ED3 klasėje, bei nuolatinius tokių žygių dalyvius Renaldą Gabartą su Linu Butkumi (penkta vieta bendroje įskaitoje ir trečia ED4 klasėje).

Bene atkakliausia kova vyko E1 klasėje, kur pergalę šventė šeimyninis Jurgio ir Alinos Paplaičių ekipažas, vairavęs „Mitsubishi Space Star“ ir 334 km ilgio žygyje sudeginęs tik 30 gramų mažiau degalų už pagrindines varžoves – „Lietuvos ryto“ ir „Verslo žinių“ žurnalistes Iloną Steponėnę ir Diną Sergijenko, kurios vairavo naujausią „Nissan Note“.

Trečią vietą šioje klasėje iškovojo dar vienas damų – Augustės Miliūtės ir Justės Šataitės ekipažas su „Fiat 500“, kuriame sumontuotas itin ekonomiškas 0,9 litro darbo tūrio variklis.

Nauji žygio akcentai

Vienuoliktajame ekožygyje galėjai pastebėti ne tik naujų veidų, bet ir naujų akcentų.

Vienintelį šiame žygyje visais keturiais ratais varomą „Toyota Urban Cruiser“, kuriame sumontuotas 1,4 litro darbo tūrio variklis, vairavo Povilas Taletas ir Julija Jadzevičiūtė, kurie džiaugėsi antrąja vieta ED3 automobilių klasėje.

Tačiau tiek varžovų, tiek renginio žiūrovų akį šįkart bene labiausiai traukė pirmą kartą eko žygiuose dalyvavęs „Chevrolet Volt“ elektromobilis, turintis elektrinį ir 1,4 litro benzininį motorus. Vienintelė tokia transporto priemonė tarp 20 žygio dalyvių nesivaržė, o jo kuro sąnaudos – 5,09 litro 100 km.

„Šie rodikliai – neįprastai dideli mūsų automobiliui, - sakė šiauliečiai, „Duomenų centro“ atstovai Remigijus Laurutis ir Eugenijus Andrulis. – Elektromobilis skirtas važinėjimui mieste, o žygyje akumuliatorių baterijas papildyti buvo vienintelė proga Druskininkuose, kai dalyviai pietavo „Medūnos“ viešbutyje.

Nepaisant to šiauliečiams patiko renginio idėja ir ypač maršrutas.

Chevrolet Volt
„Su šiuo prieš trejus metus pagamintu elektromobiliu, kurį parsigabenau iš JAV, jau nuvažiavau 40 000 kilometrų ir kasdien juo važinėju iš užmiesčio į darbą ir atgal. Per naktį įkraudamas jo baterijas sunaudoju elektros energijos vos už 4 litus, o už šią sumą be jokių rūpesčių mieste nuvažiuoju 50 kilometrų arba apie 80, jei tenka važiuoti ir užmiestyje. Kadangi mūsų įmonė inovatyvi visose srityse, todėl ir su šiuo automobiliu stengiuosi propaguoti bei skatinti ateities technologijas“, – sakė R. Laurutis.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)