Valkyrie pavadinimas motociklininkams yra gerai pažįstamas dar nuo 1996 metų, kai Honda pristatė šiuo vardu pavadintą muscle kruizerį, gamintą iki 2003-ųjų ir subūrusį ne itin gausų, bet ištikimą fanų būrį. Pirmosios kartos „valkirija“ turėjo opozicinį šešių cilindrų variklį, pasiskolintą iš GL1500, tačiau nuo savo „donoro“ skyrėsi klasikiniu kruizerišku dizainu - atviru rėmu, lašo formos degalų baku ir t.t.

Tačiau įžengus į naująjį tūkstantmetį mados kruizerių segmente pasikeitė. Harley Davidson išleidus V-Rod, visi didžiosios japonų ketveriukės gamintojai ėmė ieškoti alternatyvų ir vystyti galingus kruizerius su „V2“ tipo varikliais. Taip pasielgė ir Honda, iš gamybos tyliai patraukusi Valkyrie, o į jos vietą ant pjedestalo triukšmingai pastačiusi VTX1800 modelį.

Tiesa, 2004-2005 metais modelių gamoje dar trumpam šmėstelėjo Valkyrie Rune, turėjusi GL1800 variklį, tačiau šis ekstravagantiško dizaino motociklas dabar sutinkamas nebent kolekcininkų garažuose ir kainuoja kosminius pinigus.

Deja, 2008-aisiais pasauliui smogusi finansinė krizė kuriam laikui nutraukė beveik dešimtmetį vykusias gamintojų „ginklavimosi“ (t.y. variklių tūrio didinimo) varžybas, nes pagrindinėje muscle kruizerių rinkoje – JAV – pirkėjai pradėjo skaičiuoti pinigus pildamiesi staiga pabrangusį benziną ir ėmė dairytis į praktiškesnes transporto priemones. Kadangi 1,8 litro kubatūros VTX 'ą ekonomišku sunkiai pavadinsi (o ir praktišku nelabai), šio modelio gamybą nuspręsta nutraukti.

Tačiau praėjus penkeriems metams recesija nugrimzdo į užmarštį, ir kompanija nusprendė, kad rinkai laikas pasiūlyti naują muscle kruizerį.

Pasirinktas jau kartą pramintas takas – Goldwingo variklis buvo įvilktas į kruizerišką „kailį, o naujajam kūriniui, nupūtus dulkes, sugrąžintas „Valkyrie“ pavadinimas (raidžių santrumpa „F6C iššifruojama kaip „flat six custom“).

Tačiau ne viskas taip paprasta, kaip atrodo iš pirmojo žvilgsnio.

Priešingai nei pirmosios kartos „valkirija”, kurios dizainas buvo gal net per daug konservatyvus, naujasis motociklas savo išvaizda tiesiog šokiruoja. Prisipažinsiu, kad mane pirmosios pamatytos F6C nuotraukos privertė susiimti už galvos ir pagalvoti, kad tai yra vienas baisiausių kada nors matytų motociklų, gamintų serijiniu būdu. Reikia pripažinti, kad šis Honda šūvis yra toks rizikingas, kad arba sukels revoliuciją motociklų rinkoje, arba bus didžiausias „pravalas“ kompanijos istorijoje. Matyt, tai supranta ir patys gamintojai, todėl už šią drąsą juos gerbiu, bet... vis tiek negaliu susilaikyti nuo kritikos.

Gamintojai išdidžiai deklaruoja sukūrę kruizerį, „kuris ne šlovina praeitį, bet žvelgia į ateitį“, ir su tuo negali nesutikti žvelgdamas į technines naujosios Valkyrie specifikacijas: skysčiu aušinamą 6 cilindrų variklį su programuojamu elektroniniu įpurškimu, aliuminio rėmą, lengvo lydinio ratlankius, apversto tipo šakes, Pro-Arm vienpusę galinę švytuoklę su reguliuojamu Pro-Link solo amortizatoriumi, LED prietaisų skydelį ir žibintus...

Nekyla abejonių ir dėl to, kad šio 1832 cm3 monstro sukimo momentas privers prasisukti galinį ratą netyčia smarkiau suktelėjus akceleratorių važiuojant bet kuria pavara, o „Nissin“ stabdžiai (du platūs diskai priekyje, vienas gale) su ABS sistema leis efektyviai sustabdyti šį 340 kg sveriantį mažylį.

Ar to užtenka, kad tradicinis tatuiruotas čioperistas atsisakytų Harley ir persėstų ant Valkyrie? Nuoširdžiai tuo abejoju. Panašu, kad Honda šįkart pamiršo, kad čioperistai iš principo yra romantikai, t.y. jų sprendimas rinktis ne naujausiomis technologijomis ginkluotą sport tourerį ar sunkųjį plentinį enduro yra sąmoningai iracionalus. Chromas, vibracija, kurtinantis tiesioginio išmetimo garsas, neergonomiška sėdėsena – tai elementai, kurie niekuo nepadeda motociklo pravažumui, greičiui, manevringumui ar ekonomiškumui. Tačiau iš jų susidaro pati svarbiausia kruizerių pirkėjų segmentui visuma – stilius.

Nors gamintojai tikina motociklą „išrengę“ iki kaulų, tačiau žvelgiant į „valkirijos” linijas tuo sunku patikėti. Masyvūs plastikiniai aptakai, dengiantys motociklo šonuose sumontuotus aušinimo radiatorius daro motociklą panašų į kažkokį fantastinio filmo gyvūną, ką tik prarijusį pagrindinį herojų ir vis dar čiaumojantį jį pilnais žandais.

Dažnai konkurentams dizaino srityje nusileidžiančiai Hondai įprasta atleisti šias nuodėmes, prisimenant jų šūkį „engineering first“. Juk daug ką gali pataisyti pačios mylinčio savininko rankos, ar ne? Tačiau, po velnių, naujoji „Valkyrie“ man atrodo toks negrakštus, gremėzdiškas ir neproporcingai atrodantis daiktas, kad padėties pataisyti pigiai nesigaus nei „pavakarojus su bulgarke Vyckos garaže“, nei iš katalogo užsakytais blizgučiais.

Regis, panašios nuomonės laikosi ir dauguma potencialių šio motociklo pirkėjų. Bent jau toks įspūdis susidarė panaršius amerikietiškus forumus ir naujienų svetaines, kur daugelis komentatorių kritiką liejo nesirinkdami žodžių.

Prekyboje naujoji Valkyrie turėtų pasirodyti balandžio mėnesį. Bazinis modelis JAV turėtų kainuoti apie 17 tūkstančių dolerių, t.y., maždaug trimis tūkstančiais pigiau nei prieš metus debiutavęs „brolis“ F6B, apie kurį jau rašė Motomanai.lt.

Pirkėjai galės rinktis iš papildomos įrangos sąrašo, kuriame tikrai bus priekinis stiklas, bagažo krepšiai ir laikikliai, vėjo aptakas, keleivio atlošas, 12V elektros lizdas.