Lietuvos ralio meistrai ne kartą įrodė, kad yra vieni greičiausių ne tik savo kieme, bet gali įkąsti ir kaimynams. Artėjant šį savaitgalį Utenoje startuosiančioms „Halls winter rally“ varžyboms, pateikiame žurnalo „Keturi ratai“ sudarytą greičiausių lietuvių reitingą.

Atskaitos taškas – Lietuvos ralio čempionatas. Į dešimtuką pateko 7 visais ratais varomų automobilių pilotai ir trys, vairuojantys dviem ratais varomus bolidus.

1. Dominykas Butvilas. Praėjusių metų Lietuvos ralio čempionas neabejotinai yra greičiausias. Tvarkingai ir užtikrintai važiuojantis 24 metų vaikinas 6 kartus lipo ant nugalėtojų pakylos. Tris iš jų – ant aukščiausio laiptelio. Vis dar jaunas ir perspektyvus, šiemet keliantis sparnus į užsienį.

Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius

2. Vytautas Švedas. Sezono pradžioje iškovojęs tris pergales, Vytautas petys į petį grūmėsi su D. Butvilu. Vis dėlto „Kauno rudens“ ralyje patyrus didelę avariją reikalai pasisuko kita linkme. Net drąsus vairavimo stilius likusiuose etapuose neapsaugojo nuo techninių gedimų ir pakelėse besimėtančių akmenų. Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas šįkart – antras.

Vytautas Švedas
Foto: E.Babelio nuotr.

3. Martynas Samuitis. Lenktynių pasaulyje žinomas Daktaro pravarde, Martynas jau kelinti metai iš eilės nepaveja ilgamečių lyderių. Važiuoja jis greitai, tik kartais per greitai technikos galimybių atžvilgiu. Martynui pabodo vytis lietuvius, šiemet jis bandys kovoti su Europos ralio čempionato dalyviais.

Martynas Samuitis
Foto: E.Babelio nuotr.

4. Giedrius Notkus. Anksčiau lyg ir kukliau pasireikšdavęs panevėžietis iš SUBARU persėdo į MITSUBISHI ir išsyk šovė į viršų – pelnytas automobilių sporto meistro vardas, pirmoji pergalė ralyje ir, nepaisant trijų nesėkmingai pasibaigusių ralių, iškovota garbinga ketvirtoji vieta čempionato suvestinėje.

Giedrius Notkus
Foto: E.Babelio nuotr.

5. Deividas Jocius. Vienas greičiausių Lietuvos lenktynininkų, praėjusį sezoną trasose pasirodęs tik epizodiškai. Važiuoti 4 raliai, 4 prizinės vietos ir viena pergalė. Pats Deividas viliasi, kad šiemet pakaks išteklių važiuoti visą sezoną ir bendroje įskaitoje pakilti ant aukščiausio laiptelio. Beje, anksčiau jis taip pat buvo beprotiškai greitas, tik labai mėgdavo lenktynes baigti nepasiekęs finišo. Kur nors griovyje, krūmuose ar medyje. Dabar jis važiuoja stabiliai, matyt, subrendo.

Deividas Jocius ir Kastytis Torrau

6. Ramūnas Čapkauskas. Anksčiau Ramūnas sakė, kad važiuos tol, kol išliks penketuke. Skaičiuojant iškovotus taškus, jis čia jau nebepatenka, tačiau ne dėl to, kad nebepavytų jaunesnių. Pernai jis jau porą kartų įrodė, kad gali važiuoti greitai net tuomet, kai iš variklio veržiasi liepsnos.

Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas

7. Vaidotas Žala. Vienintelis „subaristas“ dešimtuke, pasižymintis ypač efektingu vairavimu. Neretai toks efektingas vairavimas ekipažą atveža ne į finišą, o kur nors į griovį. Pernai taip pat nepavyko apsieiti be avarijų. Ne veltui ant Vaidoto fanų marškinėlių puikuojasi užrašas „Gerai medžiams, kur Žalos nėra“.

Vaidotas Žala
Foto: E.Babelio nuotr.

8. Karolis Raišys. Greičiausias vairuotojas, važnyčiojantis dviem ratais varomą automobilį. Ilgus metus važiavęs HONDA Civic Type R automobiliu, persėdo į gerokai galingesnį, galiniais ratais varomą BMW M3. Sakė, tik mokysis tą monstrą vairuoti, tačiau pamokos buvo vertos čempiono titulo. Žiūrovų plojimų – taip pat.

Karolis Raišys
Foto: E.Babelio nuotr.

9. Mantvydas Repšys. „Kosminis“ HONDA Civic Type-R su Mantvydu prie vairo važiuoja „kosmiškai“ – greitai kaip visais ratais varomi automobiliai, skersas, lyg būtų varomas galiniais varančiaisiais ratais.

Mantvydas Repšys
Foto: E.Babelio nuotr.

10. Gintautas Šlepikas. Puikiai sutaria su šturmanu Audriumi Pivoru, mat nepraranda greičio net važiuodamas be priekinio stiklo. Į trečią vietą čempionato įskaitoje tarp du varančiuosius ratus turinčių automobilių ekipažas šoktelėjo tik paskutiniame etape, kurį užtikrintai laimėjo važiuodamas galingesniu ir modernesniu išsinuomotu RENAULT Clio R3 automobiliu.

Gintautas Šlepikas
Foto: E.Babelio nuotr.