Tiesa, šio modelio kūrimas užtruko neįprastai ilgai – „R nineT“ prototipas „Lo Rider Concept“ Milano motociklų parodoje buvo pristatytas dar 2008 metų lapkritį, o jo atvaizdas prieš penketą metų netgi puošė vieną iš lietuviškojo „Moto+“ viršelių.

Lyginant šiuos du motociklus, iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad serijinei gamybai jau parengtas modelis išlaikė didžiąją dalį prototipo bruožų, ir vis dėlto, atsisakė bene paties esminio – žemos sėdėsenos. Matyt, tokį sprendimą padiktavo ne vien ergonominiai sumetimai, bet ir per penkerius metus pasikeitusios mados custom motociklų pasaulyje. Bavarai negalėjo neatkreipti dėmesio į cafe racer, roadster, scrambler ir kitų panašių 6-7 dešimtmečių stiliaus motociklų populiarumo grįžimą.

BMW ir nebando slėpti, kad tikisi naujausio savo „kūdikio“ populiarumo būtent tarp auksarankių „kastomaizerių“, kurių patogumui vokiečių inžinieriai „R nine T“ tyčia kūrė kuo lengviau transformuojamą. Nors, tiesą sakant, mėgstantieji motociklus išrengti „iki kaulų“ čia jau nebelabai turės darbo – rodsterio dizainas ir taip yra visiškai minimalistinis.

Bet dauguma norinčių pabrėžti savo motociklo individualumą čia dar tikrai ras, kur prikišti nagus: pavyzdžiui, gamintojai tyčia sukonstravo platesnę galinę švytuoklę, kad joje būtų galima įstatyti 6 colių pločio padangą (vietoje standartinės 5,5 colių), o ant kardano dangčio numatė tvirtinimo taškus numerio laikiklio ir galinio žibinto perkėlimui į šoną. Be to, atsukęs vos keletą varžtų kiekvienas vairuotojas galės nuimti rėmo „uodegą“ su visa keleivio sėdyne ir paversti savo „R nineT vienviečiu. Arba vietoje keleivio sėdynės pritaisyti aliuminio gaubtą (esantį standartinėje komplektacijoje) ir tokiu būdu motociklo siluetą transformuoti į cafe racer.

BMW savo principų neišdavė ir į „R nineT“ sumontavo oru aušinamą opozicinį dviejų cilindrų variklį – iš esmės tokį, koks buvo ir pačiame pirmajame kompanijos kūrinyje „R 32“, pasaulio šviesą išvydusiame 1923 metais. Tik jau jų galios ir kitų parametrų lyginti geriau nepradėkime. „R nineT“ 1170 kub. cm. darbinio tūrio motoras išvysto 110 AG esant 7750 aps./min., o 119 Nm siekiantį sukimo momentą esant 6000 aps./min. Beje, variklis čia atlieka ir konstrukcinio elemento funkciją, kadangi motociklo priekinėje apatinėje dalyje rėmo nėra.

Bavarai liko ištikimi ir kitam tradiciniam techniniam sprendimui – „paralever“ tipo vienpusės švytuoklės ir mono amortizatoriaus pakabai, tačiau priekinei pakabai pritaikė ne įprastą „telelever", bet apversto tipo šakes nuo „S 1000 RR“ modelio.

Judesį galinis ratas, įtaisytas vienpusėje švytuoklėje, gauna per kardaninę pavarą iš šešių pavarų mechaninės greičių dėžės. ABS stabdžių atiblokavimo sistema yra standartiniame įrangos pakete.

Duslintuvai, skirtingai nuo prototipo, šiame modelyje yra sujungti „2-1-2“ principu ir įtaisyti motociklo kairėje pusėje, apačioje (nors teigiama, kad jų tvirtinimo vietą galima lengvai pakeisti). Išmetimo garso toną galima keisti reguliuojamais rezonatorių antgaliais. Už papildomą sumą pirkėjai galės rinktis ir iš titano pagamintus „Akrapovič“ duslintuvus.

Vis dėlto, žvelgiant į „R nineT“ kai kurie jo kūrėjų sprendimai kliūna už akių, ir atrodo nenuoseklūs. Pavyzdžiui, motocikle retro dvasią mėginama kurti konservatyviu priekiniu apvaliu žibintu ir nerūdijančio plieno stipinais aprūpintais ratais, tačiau modernus galinis LED žibintas bei itin šiuolaikinių formų veidrodėliai ir posūkių žibintai yra tarsi pavogti nuo kažkurio kito BMW modelio.

„R nineT“ kaina kol kas nėra skelbiama. Manoma, kad motociklas prekybos salonus turėtų pasiekti ankstyvą 2014 metų pavasarį.

O dabar visi kartu pažiūrėkime filmuką ir labai supavydėkime jo veikėjams: