Kai pirmąjį atrankos turą laimėjo vilnietis Justas Eimontas, antrąjį – kaunietis Audrius Sinkevičius, o Tauragėje varžovams vėl nepaliko vilčių sostinės atstovas, galima sakyti nuolatinis šių konkursų dalyvis Kęstutis Taškūnas, mažai kas abejojo, jog ir ketvirtąjį etapą uostamiestyje laimės ne vietinis, o atvykėlis.

Tačiau klaipėdiečiai pirmieji šiemetiniame konkurse sulaužė bebaigiančias nusistovėti tradicijas, o čia labiausiai džiaugėsi geriausių rezultatų pasiekę ne tik etapo nugalėtojas Tomas Šilgalis, bet ir dar du klaipėdiečiai, okupavę visą nugalėtojų garbės pakylą – antrąją vietą iškovojęs Tomas Kuprys ir trečias likęs Tomas Janauskas.

Žiūrovai ir buvę varžovai, konkurso dalyviai nuoširdžiai plojo ne tik trims Tomams, bet ir ketvirtąją vietą užėmusiam kretingiškiui Mindaugui Viskontui bei penktajam likusiam ir kartu paskutinį kelialapį į konkurso finalą laimėjusiam dar vienam uostamiesčio atstovui Vytautui Vaivadai.

Klaipėdoje varžėsi ir keturios dailiosios lyties atstovės, kurios galėtų papuošti ne tik šį profesinį, tačiau ir bet kurį gražuolių konkursą. Teorijos ir automobilizmo istorijos teste geriausias žinias pademonstravo Asta Gelžinytė, nuo jos labai nedaug atsiliko Regina Martinkutė, tačiau suvedus galutinius rezultatus konkurso organizatoriai kelialapį į renginio finalą įteikė Mildai Skirkaitei.

Milda nebuvo tokia greita slalomo trasose tiek vairuodama „Toyota Corolla“, tiek „Toyota RAV4“, tačiau būsimoji moterų įskaitos laimėtoja darė viską preciziškai tiksliai ir neužsidirbo nė vienos baudos sekundės, ko neišvengė jos varžovės.

Be Mildos konkurso finale varžysis ir dar viena klaipėdietė – Džiuginta Viršilaitė, kuri tokią teisę iškovojo šeštadienį vykusiose atrankos varžybose Tauragėje. Čia be jau minėto nugalėtojo K. Taškūno į prizininkų penketą pateko, o kartu ir teisę varžytis finale iškovojo tauragiškis Tautvydas Beišys, šilališkis Gediminas Radavičius ir tauragiškiai Vaidotas Mockus ir Tomas Raulinavičius.

Dažnam gali kilti klausimų, kodėl zonose varžosi ir laimi sostinės ar Kauno atstovai? Stebėtis tuo nederėtų, nes jau dvylikti metai rengiamas geriausiojo vairuotojo konkursas be organizacinių naujovių kasmet keičia ir varžybų geografiją, kad renginį galėtų stebėti ir jame dalyvauti kuo daugiau žmonių. Be to, šiemet atrankinės varžybos nerengiamos nei sostinėje, nei Kaune, todėl didžiausių miestų atstovai, norintys kelti profesinį meistriškumą ir vairuoti saugiau ir kurių šiuose konkursuose dalyvauja daugiausia, priversti savo sugebėjimus demonstruoti kitur.

Tauragėje laimėjusio atrankos varžybas K. Taškūno, kuris kol kas iš visų keturių jau įvykusių etapų dalyvių mažiausiai klydo spręsdamas teorines užduotis, nuomone šių renginių lygis kasmet pastebimai kyla, o jo nauda abejoti nedera net labiausiai patyrusiam.

Klaipėdoje daugelis konkurso dalyvių nesunkiai atpažino prieš keletą metų Lietuvą Europos ralio kroso trasose garsinusį plungiškį Martyną Padgurskį ir iš anksto kėlė prieš jį kepurę. Tačiau šios atrankos varžybos didžiausia staigmena tapo pačiam Martynui, kai virtuoziškai automobilį valdantis plungiškis vieną kliūtį apvažiavo ne iš tos pusės, ir ši klaida jam užkirto kelią į išganingąjį finalininkų penketą.

Už finalo borto liko ir pernykštis Klaipėdos etapo laimėtojas Edgaras Liepa, kuris ir šiemet stebino daugelį varžovų vairuodamas automobilį basas, tačiau jo pamėgtas ritualas sekmadienį klaipėdiškiui nepadėjo. Edgaras trasoje buvo kiek per lėtas su „Toyota RAV4“ ir liko tik dešimtas.

Į finalą neprasibrovė ir dar vienas nuolatinis šių konkursų dalyvis ir prizininkas Kęstutis Speičys, nors po dviejų rungčių jis buvo trečias ir nuo antroje vietoje buvusio varžovo jį skyrė daugiau nei trapus 0.03 sek. intervalas.

Tokie pavyzdžiai bene iškalbingiausiai byloja, jog konkurso lygis kyla, kinta buvę autoritetai, kai pripažintus lyderius keičia jaunimas, turintis daug sveikų ambicijų.

Paskutiniojo atrankinio etapo varžytuvės šeštadienį, rugsėjo 28 d., 12.00 val. vyks Radviliškyje, geležinkelio stotyje prie paminklinio garvežio, o renginio superfinalas, kuriame paaiškės konkurso nugalėtojas ir prizininkai, rugsėjo 29 d., sekmadienį, 12.00 val. bus surengtas Jonavoje, Sąjūdžio aikštėje.

Kautis konkurso finale – jau savaime nemaža garbė, tačiau pasivaržyti dėl čempiono laurų verta ir dėl labai pragmatiškos priežasties. Konkurso nugalėtojų ir prizininkų laukia ne tik įspūdingi prizai - Susisiekimo ministro ir Lietuvos žurnalistų autoklubo taurės, bet ir tokios praktiškos bei egzotiškos dovanos kaip kelionė į Ženevos automobilių saloną, duris atversiantį 2014 m. kovą, savaitgalis su naujausiu „Toyota“ automobiliu, specialūs „Toyota GT 86“ bandymai Piarnu (Estija) lenktynių žiede ir kitos.

Konkursą rengia Lietuvos žurnalistų autoklubas kartu su partneriais: Susisiekimo ministerija, Automobilių kelių direkcija, „Toyota“ ir „Lietuvos geležinkeliais“.

Visa konkurso informacija ir registracija skelbiama portale DELFI ir www.pressauto.lt.

Registracija - iki rugsėjo 27-osios

Pirmasis atrankos etapas – pradinis vairuotojo žinių patikrinimas portale DELFI. Būsimo konkurso dalyviams keliama vienintelė sąlyga – atsakyti į kelis nesudėtingus žemiau pateikto testo klausimus. Iš teisingų atsakymų kompiuteris atrinks greičiausiai atsiuntusių teisingų atsakymų autorius, kurie bus pakviesti į regioninius atrankos etapus.


Dalyvių registracija tęsis iki rugsėjo 27-osios. Konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2013“ nuostatus galite skaityti paspaudę šią nuorodą.