Ir vieni, ir kiti turi kuo pasidižiuoti. Apie europietiškų „youngtimerių“ gaudynes kine jau rašėme, šį kartą atėjo eilė amerikiečiams. Pateikiame geriausių gaudynių amerikietiškais „youngtimeriais“ kine penketuką. Renkant filmų ištraukas, svarbiausias kriterijus buvo gaudynių tikroviškumas.

Bullit (1968 m.)

Filmo kūrimo metai tarsi ir ne visai atitinka „youngtimerio“ apibrėžimo. Tačiau pirmosios kartos „Ford Mustang GT“, kuris gaudynėse ir yra svarbiausias, buvo gaminamas iki 1973 metų, vadinasi yra tikras „youngtimeris“. Abu „muskuliniai automobiliai“ turi daugiau kaip 350 AG, o gaudynėse tai tikrai matyti. Filmo režisierius buvo sumanęs, kad gaudynėse bus karts nuo karto pasiektas 130 km/val. greitis, tačiau filmuojant buvo momentų, kai mašinos skriejo ir 180 km/val. greičiu. Beje Steve McQueenas pats vairavo „Ford Mustangą“ tik tuomet, kai buvo filmuojamas automobilio vidus bei kiti stambūs planai. Greitose scenose automobilius valdė profesionalūs lenktynininkai ir kaskadininkai.

Beje, už filmo montažą Frankas P. Kelleris gavo Oskarą. Galima neabejoti, kad gaudynių scena tam turėjo didelę įtaką. Juo labiau, kad gaudynes daug kas vadina geriausiomis kino istorijoje.

Death proof (2007 m.)

Daug kam imponuoja vien Quentino Tarantino vardas. Gal ir ne be reikalo. Gaudynės paskanintos vienos iš herojų noru pasivažinėti ant „Dodge Challanger“ variklio dangčio. Todėl visą laiką žiūrovas su nekantrumu stebi, ar nukris mergina nuo lekiančios mašinos. Gaudynės gana intensyvios, veiksmas vyksta praktiškai tarp dviejų automobilių – 1970-ųjų „Dodge Challenger“ ir 1969-ųjų Dodge Charger R/T. Ką čia daugiau ir bepridursi – reikia žiūrėti.

Vanishing Point (1971 m.)

Filmo originalas vertinamas kur kas labiau nei to paties pavadinimo 1997 metais išleista nauja jo versija. Deja, pavyko rasti tik šio filmo anonsą, o ne kokią nors gaudynių sceną. „Dodge Challenger R/T“ vairuojamas Kowalsky sprunka nuo persekiotojų, galima sakyti, viso filmo metu.

Gone in 60 seconds (1974 m.)

Parašytas ir režisuotas H. B. Halicki. Visos scenos labai tikroviškos. Apie patį filmavimą kalbama, kad režisierius netgi neturėjo leidimo filmuoti gatvėse. Todėl filmavimo komanda greit užtverdavo pasirinktą ruožą, nufilmuodavo ką reikia ir pasišalindavo, kol nepasirodė policija. Filme policijos persekiojamas automobilis 1973-ųjų „Ford Mustang“, dar vadinamas Eleanor.

To Live and Die in LA (1985 m.)

Gana įtemptos gaudynės. Važiavimas bekele, prieš eismą, laviravimas tarp vilkikų ir dar persekiojantys šauliai. Beje, važiavimas prieš eismą Los Andželo gatvėmis šiek tiek užtruko. Filme parodomos tik kelios minutės, tačiau pats filmavimas vyko 6 savaites. Tikrai geros gaudynės – daug veiksmo ir jis tikroviškas. Nuo persekiotojų sprunka 1981-ųjų Chevrolet Impala Sedan.