Dėl teisės kovoti konkurso, kurį jau vienuoliktąjį kartą paeiliui surengė Lietuvos žurnalistų autoklubas, trečiojo etapo varžybose Vilniuje paraiškas pateikė rekordinis dalyvių būrys – per 270 pretendentų. Garbė jame varžytis atiteko 74 dalyviams.

„Laukia tikros proto bokštų ir slalomo meistrų varžytuvės“, - pažvelgęs į paskutiniojo etapo dalyvių sąrašus pasidžiaugė konkursą rengiančio žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Ir neapsiriko. Kad šiame etape besivaržančių dėl teisės patekti į konkurso finalą laukia itin atkakli kova, parodė jau pirmoji rungtis - teorinės dalies egzaminas, kuriame prieš dvejus metus analogišką konkursą laimėjęs Kęstutis Taškūnas ir Rasa Klimaitė, atsakydami į 20 gana „suktų“ klausimų, aprėpiančių ne tik kelių eismo taisykles ir painiausius jų punktus, bet ir automobilių istoriją, sportą ir kitus platesnio akiračio reikalaujančius dalykus, suklydo tik po du kartus.

Priminsime, jog ankstesnių, Kauno ir Klaipėdos turų, geriausi teoretikai padarė po penkias klaidas, o suklydę net 11 kartų dar puoselėjo galimybę patekti į konkurso finalą. Tuo tarpu Vilniuje ši kartelė siekė tik 7 klaidas, kurias padarę pretendentai dar galėjo varžytis toliau.

Į trečiojo etapo finalininkių sąrašą pateko ir trys dailiosios lyties atstovės – be jau minėtos R. Klimaitės tokią teisę iškovojo Jovita Danienė ir Dainė Ribokienė. Beje, autobuso vairuotoja D. Ribokienė iš „Vilniaus viešojo transporto“ bendrovės – nuolatinė tokių ir panašių konkursų dalyvė, sėkmingai pasirodžiusi ir neseniai Kėdainiuose vykusiame XV-ajame tolimųjų reisų krovininių automobilių ir tarpmiestinių autobusų vairuotojų konkurse.

Po teorinės dalies vertinimo komisija gerokai apmažino pretendentų gretas, toliau leidusi varžytis tik 22 geriausiai pasirodžiusiems pirmojoje „Toyota“ rungtyje.

Po to visi jie išmėgino jėgas specialios konfigūracijos trasoje, kurią privalėjo įveikti prie naujojo „Toyota Yaris Hybrid“, varomo dviem – įprastu benzininiu ir elektros varikliais – vairo. Ir čia kaip žuvis vandenyje jautėsi K. Taškūnas, trasoje sugaišęs tik 1 min. 25,5 sek. ir negavęs nė vienos baudos sekundės.

Kęstutis prieš artimiausią varžovą Justą Eimontą slalomo trasoje įgijo net 21,3 sek. persvarą, o trečią rezultatą (2 min. 02,2 sek.) pasiekė Dominykas Danys. Dominyko rezultatas būtų buvęs antras, tačiau jo kliudyti trys kūgeliai buvo įvertinti 30 sek. bauda.

Paskutinė konkursinė „Goodyear“ rungtis suteikė progą pretendentams į konkurso finalą geriau įsigilinti į padangų rūšis bei jų paskirties subtilybes. Beje, net keturi iš jų – J. Danienė, R. Klimaitė, Aurelijus Dailidonis ir D. Danys – nepadarė nė vienos klaidos ir buvo pripažinti tikrais padangų žinovais.

To ankstesniuose konkurso turuose nėra buvę. Priešingai, „Goodyear“ rungtis laikyta viena sunkiausiai įkandamų konkurso dalyviams.

Susumavus rezultatus, kai kiekviena klaida virto baudos sekundėmis, etapo nugalėtoju pripažintas K. Taškūnas, pasiekęs bendrą 1 min. 34,5 sek. laiką.

Antroji vieta atiteko J. Eimontui (2 min. 04,8 sek.), o trečioji – D. Daniui (2 min. 14,2 sek.).

Be šių trijų paskutiniojo etapo prizininkų paskutinius kelialapius į konkurso finalą iškovojo A. Dailidonis (2 min. 27,5 sek.), Kasparas Kuosa (2 min. 51,7 sek.) ir pagal konkurso nuostatus geriausiai iš dailiosios lyties atstovių pasirodžiusi R. Klimaitė, kurios 3 min. 14,1 sek. rezultatas bendrojoje Vilniaus etapo finalininkų įskaitoje buvo septintas.