„Volvo FH“ sunkvežimio variklių gamą papildo naujasis 460 AG „Euro 6“ variklis, pritaikytas greitam ir ekonomiškam krovinių gabenimui. Pirmieji sunkvežimiai su naujaisiais varikliais bus pristatyti 2013 metų pavasarį“, – sakė „Volvo Trucks“ variklių strategijos ir planavimo skyriaus vadovas Matsas Franzénas.

Naujų „Euro 6“ reikalavimus atitinkančių sunkvežimių paklausa kol kas yra kukli. Nors transporto priemones jau galima sertifikuoti pagal naujas taisykles nuo 2012 m. vasario, praeis dar dveji metai, kol šie reikalavimai taps privalomi visiems naujiems sunkvežimiams. Dėl griežtų emisijos reikalavimų diegiami pažangūs variklių sprendimai, reikalaujantys daug naujų komponentų. Didesnę jų kainą vežėjams iš dalies gali kompensuoti įvairios finansinės paskatos ir lengvatos, taikomos gabenant krovinius regionuose ir tolimaisiais reisais Europoje.

„Šiuo metu sunku numatyti būsimą paklausą. Siūlydami savo populiaraus variklio modifikaciją pagal Euro 6 standartus, mes patenkiname didelės savo klientų dalies poreikius. Kiti Euro 6 reikalavimus atitinkantys varikliai bus pristatyti gerokai prieš šių reikalavimų įsigaliojimą 2014 m. sausio 1 d.“, – sakė M. Franzénas.

Išbandyta ir patikrinta technologija

„Euro 6“ standartus atitinkantis „Volvo D13“ variklis sukurtas remiantis „Volvo“ išbandyta ir patikrinta „Euro 5“ variklio technologija. Kaip ir jo pirmtakas, „Volvo D13“ yra vienaeilis šešių cilindrų variklis su siurbliais–purkštuvais ir katalizine išmetamųjų dujų apdorojimo sistema (SCR). Tam, kad variklis atitiktų naujuosius išmetamųjų dujų emisijos reikalavimus, jame taip pat įdiegtos išmetamųjų dujų recirkuliavimo (EGR) bei dyzelino dalelių filtro (DPF) sistemos, kurias „Volvo Trucks“ jau keletą metų naudoja JAV ir Japonijos rinkose parduodamuose sunkvežimiuose. Lyginant su „Euro 5“ varikliu, „Euro 6“ variklio azoto oksidų emisija sumažinta 77 proc., o išmetamų kietųjų dalelių kiekis sumažėjo per pusę.

Volvo Euro 6 variklis

Pagrindinis dėmesys degalų ekonomijai ir patikimumui

SCR sistema, kuri išmetamosiose dujose esančius azoto oksidus paverčia nekenksmingomis azoto dujomis ir vandens garais, kartu su kietųjų dalelių filtru yra integruota į vieną bloką. Šis kompaktiškas blokas užima labai nedaug vietos. Dalelių filtras sulaiko ir sudegina išmetamosiose dujose esančias mikroskopines kietąsias daleles, o jo regeneracija vyksta automatiškai eksploatavimo metu.
Pagrindinė EGR paskirtis – padidinti išmetamųjų dujų temperatūrą kai variklis nėra pakankamai įšilęs ir negali įkaitinti išmetamųjų dujų bent iki 250 °C. Esant tokiai temperatūrai SCR sistema veikia optimaliai. Kitaip nei tradicinėse EGR sistemose, kuriose recirkuliuotos išmetamosios dujos atvėsinamos, kad sumažėtų variklio temperatūra ir į aplinką patektų mažiau azoto oksidų, Euro 6 variklyje įdiegta EGR sistema važiuojant greitkeliu dažniausiai nėra naudojama, todėl važiavimo metu ji neturi įtakos degalų sąnaudoms.

Apie Euro 6
Į aplinką išmetama tik viena penktoji „Euro 5“ išmetamų azoto oksidų.
Į aplinką patenka dvigubai mažiau kietųjų dalelių, lyginant su „Euro 5“.
Emisijos standarto reikalavimus bus privaloma atitikti aplinkos temperatūrai esant iki –7 °C.
Išmetamųjų teršalų teisės aktuose reglamentuojama: azoto oksidai (NOx), kietosios dalelės (masė), kietosios dalelės (skaičius), amoniakas (NH3), anglies monoksidas (CO) ir angliavandeniliai (HC).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)