Šis „Moller Auto Vilnius“ darbuotojų ekipažas, vairavęs „Volkswagen Golf TDI“ automobilį, ne tik nugalėjo masiškiausioje ED 5 klasėje, bet ir šventė pergalę absoliučioje įskaitoje. Nugalėtojai visą 1269,25 km. ilgio ekonominio ralio trasą Vilnius-Gdanskas-Vilnius įveikė sudeginę tik 49,59 litro dyzelino (100 km kelio – 3,907 litro).

„Rezultatas galėjo būti dar įspūdingesnis, o kuro sąnaudos dar mažesnės, jei ne šeštajame laiko kontrolės punkte gauta bauda, - įspūdžiais dalinosi D. Gaidamavičius. – Visgi džiugu, kad praktikoje dar kartą pavyko patvirtinti 1.6 l darbo tūrio „Volkswagen“ dyzelinių motorų, apie kuriuos, kaip ir apie jų dar galingesnius brolius, jau sklinda legendos, galimybes.“

Tokio pobūdžio raliuose už pavėlavimą į laiko kontrolės punktą ar kitas pražangas dalyviai baudžiami ne papildomų sekundžių, o degalų papildomų gramų, kurių jie iš tiesų nesudegino, baudomis. Dalis tokių baudų, kurių šiame ilgame ir sunkiame žygyje išvengė vos du ekipažai, tenka net ne dėl pačių dalyvių kaltės ar aplaidumo. Penktadienį kone pusė ralio ekipažų 10-15 minučių buvo įstrigę viename Mozūrijos kelių priešais sankryžą su magistrale. Tik kai ja prašvilpė iš Seinų po susitikimo su vietos lietuviais grįžtantis Lenkijos prezidento Bronislavo Komarovskio kortežas, ralio dalyviai suprato netikėto trukdžio viduryje baltos dienos priežastį...

„Žinant nemenkas automobilių spūstis Lenkijos keliuose, tokių ar panašių trukdžių neįmanoma išvengti. Todėl sveikindamas žygio laimėtojus ir prizininkus labiausiai džiaugiuosi, kad didelis renginys buvo sklandžiai suplanuotas, kad visi jo dalyviai sėkmingai išlaikė visus išbandymus ir praturtėję dviejų dienų varžybų emocijomis sėkmingai finišavo, - kalbėjo vienas pagrindinių renginio organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Valdas Juozas Vilūnas.

Absoliutiems ralio laimėtojams Ž. Babianskui ir D. Gaidamavičiui Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis įteikė asociacijos pereinamąjį prizą, kuris pagal nuostatus taptų jį triskart laimėjusio ekipažo nuosavybe.

„Tačiau tai, kad jis visą dešimtmetį taip ir keliauja iš rankų į rankas, rodo, kad ekonominiai žygiai pamažu išugdė nemenką būrį mokančių važiuoti itin taupiai ir tuo pačiu mažiau teršti mus supančią aplinką. Tai turbūt ir yra pagrindinis tokių renginių tikslas“, - kalbėjo G. Šlėderis.

Plius 56 gramai

Per daugiau nei 1200 km sudeginti 56 gramai daugiau dyzelino – didelis tai ar menkas skirtumas?

Visiškai nereikšmingas, tikras mažmožis, atsakytume žvelgdami iš eilinio vairuotojo pozicijų. Tai tik kelių galbūt bereikalingų akceleratoriaus spūstelėjimų pasekmė, tačiau užkirtusi galimybę patyrusiam ekonominių ralių dalyvių, „Alkesta Auto“ atstovų Ąžuolo Žadeikos ir Lauros Ludziš ekipažui užkopti ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.

Būtent 56 gramais dyzelino dviejų dienų maratone daugiau nei nugalėtojai sudeginęs šis mišrus ekipažas, vairavęs 1.5 l dyzelinį motorą turinčią „Renault Megane“, užėmė antrąją ir absoliučios įskaitos, ir tokią pat ED klasės vietas. Antriesiems prizininkams 100 km kelio prireikė 3, 963 litro dyzelino.

Dar mažesnis – tik 42 gramų dyzelino šimtui kilometrų kelio skirtumas skyrė trečiuosius prizininkus, „Veho“ atstovus Žilviną Patamsą ir Evaldą Kiaušą, vairavusius turbodyzelinį 2.2 l darbo tūrio motorą turintį „Honda“ automobilį.

Ralis be pralaimėjusių

„Ekonominiuose raliuose dalyvauju nuo 2001 metų, tačiau kiekvienas jų kažkuo išskirtinis, su tik jam vienam būdingais bruožais, - kalbėjo nuolatinis tokių ralių dalyvis, dukart iškovojęs pereinamąją „Transekstos“ taurę Stasys Grigaliūnas. – Ką tik pasibaigęs išsiskyrė itin sudėtinga trasa ir tuo, kad būtent jame iš anksto negalėjai nieko nei planuoti, nei numatyti, o tai ir išlieka atmintyje ilgiausiai“.

S. Grigaliūnas su Audriumi Glėbumi šįkart atstovavo „VTA Transekstai“ ir su 2,0 litro darbo tūrio TD variklį turinčiu „Volkswagen Passat“ užėmė pirmąją vietą ED6 klasėje.

Beje, šis ir dar du – Ą. Žadeikos – L. Ludziš ir Audriaus Gružinsko – Renatos Odinienės („Citroen C4“) ekipažai finišavo Vilniuje viso žygio metu taip ir nepapildę degalų bakų.

Pirmosiomis vietomis klasėse džiaugėsi ir Renaldo Gabarto – Viesturo Kundzinšo („Nissan Micra“) ir šeimyninis Artūro bei Vaidos Pakėnų ekipažai (Nissan Micra Dig-S“).

Su tokiu pat kaip ir nugalėtojų automobiliu šiame ralyje debiutavo Giedrius Jasonas su Sauliumi Klimu. Debiutas pranoko lūkesčius. Trečioji vieta masiškiausioje ED 5 klasėje ir ketvirtoji bendrojoje įskaitoje – apie tokį startą gali svajoti daugelis.

Su „Hyundai i30“ ekonominiame ralyje debiutavo ir „gazas.lt“ atstovai Tomas Digaitis su Mykolu Vadišiu. Jie buvo penkti ED 5 klasėje ir šešti bendrojoje įskaitoje.

„Dar nespėjau perkratyti ir suvokti visų žygio įspūdžių, tačiau jie nebejotinai puikūs“, - kalbėjo labiau pratęs imti, o ne duoti interviu T. Digaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)