Policijos pareigūnai, anoniminių bambeklių iškviesti į aikštelę prie „Siemens" arenos vaikyti motochuliganų, sustojo kaip įbesti. Arūno Gibiežos, labiau žinomo Aro pravarde, „Kawasaki" aparatu atliekami triukai taip hipnotizavo, kad galų gale prisiartinę prie talentingiausio Lietuvos motociklų akrobato komandos vietoj „tamsta pažeidėjas" ištransliavo šį tą panašaus į „nerealiai pavarai". Paskui trumpai padiskutavo, kur treniruotis, kad niekam nekiltų nepatogumų, ir kur galėtų būti sveiko proto bei tolerancijos riboženkliai. Nebaudė, o atsisveikindami palinkėjo sėkmės.

Vėlyvą šių metų rudenį 23-iąjį gimtadienį švęsiančiam vaikinukui su kalvio žnyples primenančiomis plaštakomis sėkmės reikia mažų mažiausiai dėl vienos priežasties. Norint dirbti ant motociklo taip, kad publika pradėtų klykti iš pasitenkinimo, reikia atsisakyti kai kurių „smulkmenų".

Pavyzdžiui, baikeriškų batų, alkūnių ar kelių apsaugų, nes jie pernelyg varžo judesius. Todėl per treniruotes ir varžybas Arūnas mūvi džinsus ir avi elementariausius sportbačius. Tai reiškia, kad padarius klaidą ir praktiškai susipažinus su Newtono dėsniais laaaaaaabai skauda. Ačiū Viešpačiui, per pastaruosius dvylika metų, kai vaikinukas suaugo su motoroleriu, o kiek vėliau - su klasikine britva, rimtesnės traumatologų pagalbos prisireikė, rodos, tik porą kartų.

Sykį šlifuodamas triuką, kurį atliekant stovima ant galvos, įremtos į keleivio sėdynę, Aras nesėkmingai atbulas nušoko nuo pernelyg greitai važiuojančio motociklo, griuvo ir susilaužė kairio riešo kaulus. Kitą kartą besikarstydamas ant vieno rato lekiančio aparato konstrukcijomis motociklų vunderkindas netyčia užkliudė raktelį ir išjungė degimą. Varikliui užgesus netinkamiausiu metu, motociklas tėškėsi į asfaltą. Finalas - pertemptos sausgyslės, trūkusios kraujagyslės ir atsivėrusios žaizdos, kurias teko lopyti medikams.

Ši bėda užklupo vieno iš Rytų Europos motociklų akrobatų čempionato etapų išvakarėse. Hamletiškas abejones dalyvauti ar nedalyvauti padėjo išsklaidyti ne kas kitas, o Arūno mama: geliančias vietas apdorojusi skausmą malšinančiais vaistais ji pati paragino priimti iššūkį. Vėlesni įvykiai parodė, kad avantiūra pasiteisino su kaupu - Aras ne tik laimėjo varžybas, bet ir padėjo pagrindą vienai svarbiai permainai. Dėmesį virtuozišku motociklo valdymu į save atkreipęs vaikinukas gavo oficialų pasiūlymą tapti savotišku „Red Bull" ambasadoriumi Lietuvoje, t. y. prisijungti prie savotiško didžiausių nutrūktgalvių pasaulyje klubo. Žmogeliukų, sugebančių sniego motociklu nušokti į tolį 125 metrus, laimėti F-1 čempionatą, šiurpinti šuoliais parašiutu nuo dangoraižių ar nusileidimais uolėtų kalnų šlaitais su snieglente ir dalyvaujančių kitokiose veiklose, smarkiai pranokstančiose vidutinės statistinės fantazijos ribas.

Bendradarbiavimo pradžia buvo įprasminta smagia fotosesija ant Vilniaus pakraštyje esančio Salotės ežero. Į priekinę motociklo padangą įmontavęs 450, o į galinę 500 monstrinių dyglių, Aras improvizuotoje ledo arenoje išdarinėjo tokius pačius triukus, kurie verčia aikčioti net daug mačiusią, motociklų akrobatų čempionatus nuolat stebinčią publiką. Tiesa, tai - varžovų ir žiūrovų nokautavimas - pamažu tampa tradicija. Pavyzdžiui, pernai Baltarusijoje vykusiame „Freestyle Stunt Band" čempionate Arūnas ne tik susirinko daugiau kaip pusę specialiųjų prizų už geriausiai atliktas užduotis: Aro technikai sustreikavus (subyrėjo pavarų dėžė), jis pasiskolino motociklą iš bičiulių ukrainiečių ir triumfavo dar dviejose rungtyse vairuodamas aparatą, ant kurio lig tol nebuvo sėdėjęs. Dievaži - neprastai.

Beje, dar vienose praėjusiais metais vykusiose varžybose Aras tapo neoficialaus Europos rekordo autoriumi. Per kvalifikacinį važiavimą paprastai reikia įrodyti, ką moki, atliekant pagrindinius akrobatinio važiavimo triukus motociklu lekiant ant galinio ir priekinio rato. Ši užduotis atrodo taip: įsibėgėjus 30 metrų ilgio koridoriumi reikia agresyviai stabdyti priekiniu ratu taip, kad motociklo uodega iškiltų aukštyn, ir stengtis tokioje padėtyje nuvažiuoti kuo toliau. Aras abiem ratais asfaltą pasiekė nuriedėjęs 83 metrus... Maždaug dvigubai toliau, nei pavyko antroje vietoje likusiam varžovui.

Apskritai motociklų akrobatų kautynėse objektyviais kriterijais vertinama palyginti nedaug dalykų. Ką karūnuoti geriausiu, sprendžia marga teisėjų brigada tokiais pat principais (šioje vietoje galima pradėti isteriškai juoktis ir keiktis) kaip ir dailiajame čiuožime. Su visom tokios sistemos ydom.

„Pernai startavau motociklų akrobatų pasaulio pirmenybėse „Stunt GP" Lenkijoje, kur buvo susirinkę net 70 dalyvių iš visos Europos, Amerikos ir Japonijos. Geriausiai jose pasirodė, ko gero, stipriausias stuntridingo meistras pasaulyje lenkas Ralfas Pasierbekas. Jis tarsi nedaro nieko išskirtinai sudėtingo, tačiau visus triukus sugeba taip sujungti, kad vieno pabaiga tampa kito pradžia be jokio atokvėpio. Jis bemaž visas keturias pasirodymui skirtas minutes juda intensyviu tempu ir sukuria puikų reginį. Kad jis kiečiausias - nėra abejonių. Tačiau skirtumai tarp penktoje ir, tarkim, penkioliktoje vietoje esančių sportininkų minimalūs. Žiūrint iš šalies kai kuriuos teisėjų sprendimus suprasti gana sunku. Aišku tik tai, kad prancūzai teisėjai palaiko savus sportininkus, vengrai - savus, lenkai - taip pat savus ir t. t. Simpatijos-antipatijos kartais lemia labai daug. Gera žinia yra tai, kad šį sezoną teisėjauti bus kviečiamas lietuvis", - pasakoja Aras, Austrijoje vykusiame Europos čempionato etape užėmęs 10 vietą, o jam prilygusiose „Stunt GP" varžybose likęs 18-as.

Ar Arūnui užteks kantrybės nukeliauti iki motoakrobatų pasaulio čempiono sosto? Jis pats tokias spėliones vertina kaip debatus, ar balandžio 1-oji šiais metais tikrai bus sekmadienis. Aišku, kad TAIP.

Akrobato motociklas

Nors vizualiai technika, su kuria kaunamasi motociklų akrobatų varžybose, nuo standartinių britvų skiriasi gana nedaug, iš tiesų motociklai perdirbami radikaliai. Milžiniškas galinių stabdžių diskas papuoštas trimis apkabomis. Rėmas keičiamas šiek tiek sunkesniu, tačiau gerokai tvirtesniu. Vairas turi demferį, padedantį važiuoti stabiliau. Perdirbtas degalų bakas, aušinimo sistema, uždėtas miniatiūrinis duslintuvas. Visas motociklas apkarstytas apsauginėmis konstrukcijomis ir kojelėmis, ant kurių per pasirodymus karstosi Aras.

Tinkamiausia medžiaga perdirbti Aras vadina „Kawasaki" techniką, išsiskiriančią variklio patvarumu, žemų sūkių diapazone generuojamu dideliu sukimo momentu ir lengvu valdymu.

Arūno Gibiežos trofėjai

2006 m. 2-a vieta B-600 klasėje Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių čempionate.

2006 m. 2-a vieta B-600 klasėje Baltijos šalių pirmenybių 1-ame etape.

2006 m. 1-a vieta 125 cm klasėje Vengrijos „Hungaroring Aprilia Cup".

2007 m. 1-a vieta B-600 klasėje Rytų Europos ir Baltijos šalių motociklų žiedinių lenktynių čempionate.

2007 m. 2-a vieta „Supersport" klasėje Rytų Europos ir Baltijos šalių motociklų žiedinių lenktynių čempionate.

2007 m. 1-a vieta „Supersport" klasėje Lietuvos motociklų žiedinių lenktynių čempionate.

2007 m. 1-a vieta B-600 klasėje Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato 1-ame etape.

2008 m. 2-a vieta Lietuvos motorolerių akrobatinio važiavimo žiemos čempionate.

2009 m. 2-a vieta Baltijos šalių motociklų akrobatų 2-ame etape.

2009 m. 3-ia vieta Baltijos šalių motociklų akrobatų čempionato 1-ame etape.

2010 m. 1-a vieta Baltijos šalių motociklų akrobatų čempionato 1-ame etape.

2010 m. 1-a vieta Baltijos šalių motociklų akrobatų čempionato 2-ame etape.

2010 m. 1-a vieta Baltijos šalių motociklų akrobatų čempionato bendrojoje įskaitoje.

2011 m. 1-a vieta Rytų Europos čempionate Sankt Peterburge.

2011 m. 1-a vieta Baltarusijos („3-rd Stunt birthday party", „Freestyle Stunt Band") čempionate.

2011 m. 1-a vieta Baltijos šalių čempionate „Bike Show Millennium".