Taip pat kainai įtakos turi aukštas bazinės alyvos ir cheminių priedų paketo gamybos lygis, kokybės kontrolės sistema. Pakalbinome keletą alyvos prekybos atstovų, siekdami išsiaiškinti, kokios pardavimų tendencijos Lietuvoje vyravo ankstesniais metais, ir kokių alyvų kainų galime tikėtis 2012-ais.

UAB „Jungent Lietuva“ „Shell“ produktų grupės vadovas R. Brazys 2011 metų krovininiams automobiliams skirtų alyvų pardavimus įvertino gerai. Tikslių augimo skaičių jis įvardinti negalėjo, tačiau apytiksliai pardavimų kilimą įvardino apie 10 proc. ir kaip pagrindinę augimo priežastį tai, kad Lietuvoje atsirado daugiau krovininių automobilių parkų. Paklaustas, kas, anot jo, svarbiausia vežėjams renkantis alyvą, R. Brazys atskleidė, kad visuomet yra tokių vežėjų, kuriems svarbiausias faktorius – kaina, tačiau daugeliui svarbu, kad būtų geras kainos ir kokybės santykis.

Taip pat pakalbinome ir UAB „Baltic Lube“, atstovaujančią ,,Neste Oil” alyvą, direktorių Silverijų Baliūną. Pardavimų atžvilgiu, anot jo, 2011-ieji metai didelių permainų neatnešė. Jie buvo stabilūs: nebuvo nei didelių pardavimų kritimų, nei augimų lyginant su 2010 m. Šiems metams S. Baliūnas itin optimistinių prognozių taip pat nepateikė: „Didelių pokyčių neprognozuoju ir, manau, kad metai bus panašūs į ankstesnius – bus tolygūs, stabilūs. Nematau priežasčių, dėl ko galėtų būti kitaip: sunkiojo transporto nepadaugėjo ir nepadaugės.“

Pasiteiravus, pagal kokius kriterijus vežėjai šiuo metu renkasi alyvą, S. Baliūnas atskleidė, kad dabar, kaip ir kriziniais metais, visi ieško pigesnių produktų ir kaina išlieka vienas svarbiausių pasirinkimo aspektų, tačiau rimti vežėjai vis tik renkasi patikimą tiekėją ir gerą kainos bei kokybės santykį. Anot S. Baliūno, keitimo intervalai, ekonomija, daugeliui vežėjų yra antraeilis dalykas, o technikos ilgaamžiškumas – trečioje vietoje.

„Į pastaruosius faktorius mažai kas kreipia dėmesį nors, mano nuomone, jie turėtų būti prioritetiniai. Degalų ir techninio aptarnavimo ekonomija, kurią gali gauti naudodamas aukščiausios kokybės alyvą, nepalyginama net su aukščiausia tepalų kaina, kurią jie moka už geriausią kokybę. Tai atsiperka 10 kartų, o dauguma to nepaiso ir ieško tik pigaus produkto“. UAB „Baltic Lube“ rinkai pateikia aukščiausios klasės brangesnę produkciją, bet nors asortimente ir turi pigesnių gaminių, šioje kategorijoje nekonkuruoja su žemiausios klasės rusiškais, lenkiškais tepalais.

Kalbėdamas apie alyvų kainų tendencijas, S. Baliūnas prognozuoja, kad šiais metais kainos kilti neturėtų, tačiau didelio kainų kritimo taip pat neverta laukti. „Nematau jokių požymių, kad alyvos šiais metais gali pigti. Sintetinių alyvų paklausa auga. Rinkoje vis labiau įsivyrauja „Euro 4“, „Euro 5“ standarto reikalavimas, senesniam transportui skirtų mineralinių alyvų poreikis mažėja. Nėra tendencijų, kad naftos kainos kris, net gi priešingai augs, todėl alyvų kainų kritimo tikėtis nereikėtų. Nebent mineralinės alyvos žemesnės klasės kaina neženkliai gali kristi, o sintetinės alyvos poreikis didėja, todėl kaina išliks stabili.