Muziejuje eksponuojama privati automobilių importuotojo Everto Louwmano kolekcija. Nuo 1968 m. ji buvo eksponuojama Leidschendame, kai buvo atidarytas „Nacionalinis Olandijos automobilių muziejus“. 1981 m. jis buvo perkeltas į Raamsdonksveer miestą. Trečiąja muziejaus stotele tapo Haga, kur praėjusią vasarą iškilmingai buvo atidarytas šiuolaikiškas, dabartiniams poreikiams pritaikytas „Louwman“ muziejus.

„Užeikite, bus tikrai labai smagu, pamatysite automobilių, apie kurių egzistavimą nesate girdėję“, – intriguoja prie įėjimo pasitinkanti prižiūrėtoja.

Louwman muziejus
Iš tiesų, per tris aukštus išdėstyta ekspozicija yra ne tik neįtikėtino 10 tūkst. kv. metrų dydžio ir, rodos, niekada nepasibaigsianti, tačiau ir turinti neįkainojamą išliekamąją vertę. Nė vienas modelis čia neatsirado be priežasties, kiekvienas jų turi kažką tokio, dėl ko jį galima įrašyti į automobilizmo istoriją.
Kolekcijos savininkas E.Louwmanas
„Prieš 70 metų mano šeima sugalvojo rinkti svarbiausius istorijoje automobilius ir išsaugoti juos ateities kartoms. „Louwman“ muziejaus pradžia galima laikyti 1934 m., kai mano tėvas nusipirko 1914 m. gamybos „Dodge“. Nuo tada plėtėme kolekciją“, – sakė dabartinis kolekcijos savininkas E. Louwmanas.

„Vyriausias“ „Louwman“ muziejaus eksponatas – antras pagal senumą automobilis istorijoje, 1887 m. pagamintas „De Dion Bouton & Trépardoux”.

Dauguma muziejuje esančių eksponatų yra originalūs, kai kurie – restauruoti. Muziejaus atstovai kaip daugiausiai dėmesio sulaukiančius modelius išskiria ekscentrišką 1910 m. „Swan Car“, hibridinį „Woods“, 1957 m. Le Mano lenktynių nugalėtoją „Jaguar D-type“ ir originalų Jameso Bondo „Aston Martin DB5“.

„Swan Car“ – ko gero vienas labiausiai stebinančių keturračių. Pasaulyje tikrai būtų sunku rasti kitą tokį automobilį, kurio priekyje tupėtų gulbė. Būtent toks šedevras atsirado 1910 m. tuomet britų valdomos Indijos sostinėje Kalkutoje. Automobilį užsisakė vietinis turtuolis norėdamas išsiskirti ir šokiruoti elitą. Nėra jokių abejonių, kad jam tai pavyko – pirmaisiais kartais „važiuojančiai gulbei“ pasirodžius gatvėse, aplink kildavo panika ir chaosas, prireikdavo net policijos įsikišimo aistroms numalšinti.

1964 m. pagamintas Jameso Bondo „Aston Martin DB5“ – tai vienas iš keturių automobilių, specialiai sukurtų ir naudotų filme „Goldfinger“. Iki šių dienų yra išlikę tik 3 tokie slaptojo agento 007 automobiliai.

Seniausias išlikęs „Toyota“ modelis

Kiekviena ekspozicija yra sudaryta bent iš kelių modelių, turinčių kažką bendro. Muziejuje galima įžvelgti milžiniškų kontrastų tarp įvairiu laikmečiu bei skirtingose valstybėse pagamintų automobilių. Pavyzdžiui, „Tautų automobilio“ ekspozicijoje puikuojasi Švedijos atstovas „Volvo PV444 CS“, taip pat tokie legendiniai modeliai kaip „Citroen ID 19“ (Prancūzija), „Toyota 2000GT“ (Japonija), „Jaguar XK120“ (Didžioji Britanija), „Chevrolet Corvette“ (JAV), „Mercedes-Benz 600“ (Vokietija) ir kt.

Užsukus į dar vieną salę iš pradžių sunku suprasti, kas jungia „Cadillac Fleetwood“ ir „Humber Pullman“. Pasirodo, tai yra žymių žmonių automobilių ekspozicija. „Cadillac“ kažkada važinėjosi rokenrolo karalius Elvis Presley, o „Humber Pullman“ buvo privatus britų politiko Vinstono Čerčilio automobilis. Atsižvelgiant į šeimininko polinkį cigarams, čia pagal išskirtinį užsakymą buvo pagaminta didesnė peleninė.

Kaip ir priklauso Nyderlanduose įsikūrusiam muziejui, itin svarbią vietą čia užima šalies automobilių pramonės šedevrai. Lankytojai gali pamatyti didžiausią pasaulyje „Spyker“ kolekciją.

Sportinių automobilių ekspozicijos puošmenos – senoviniai „Ferrari“, „Maserati“, „Alfa-Romeo“ modeliai, prabangiųjų grupėje išsiskiria „Bugatti“, „Rolls-Royce“, „Mercedes-Benz“ ir kt.

„Louwman“ muziejuje galima išvysti ne tik automobilių, čia puikuojasi ir įvairiausi dviračiai, motociklai bei kitokios įdomios transporto priemonės. Be to, atskiros salės skirtos ir meno dirbiniams, susijusiems su transportu.

Su pavydu į „Louwman“ muziejų žvelgia „Toyota“ vadovai. Būtent Hagoje, o ne Japonijoje, eksponuojamas seniausias iki šių dienų išlikęs „Toyota“ modelis AA. Ilgą laiką buvo manoma, kad tokių mašinų jau nebėra ir net „Toyotos“ gamyklos muziejus yra pasigaminęs modelio kopiją.

Toyota AA (1936 m.)
Vis dėlto vienas „Toyota AA“ 2008 m. netikėtai buvo rastas Rusijoje, Vladivostoke. Nuo II-ojo pasaulinio karo šis modelis priklausė vienam ūkininkui, o „Louwman“ muziejus jį nupirko iš šeimininko anūko. Tačiau automobilio kelionė į Nyderlandus gerokai užtruko. Kadangi tai buvo senesnis nei 50 metų automobilis, Rusijos kultūros ministerija turėjo išduoti leidimą jį išgabenti iš šalies. Galiausiai jis buvo atplukdytas į Nyderlandus ir dabar eksponuojamas toks, koks rastas, jo restauruoti nežadama. Iš viso 1936-1943 m. buvo pagaminta apie 1,4 tūkst. „Toyota AA“ automobilių.

Nuotraukų galerijoje – dalis „Louwman“ muziejaus eksponatų

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)