Atsakymai į šiuos klausimus gali būti aiškūs tik po kelionės aplink Baltijos jūrą. Būtent į tokį žygį leidžiasi žinomas keliautojas, įvairių lenktynių dalyvis ir ekovairavimo specialistas Vitoldas Milius.

2009 m. su „VAZ 2109“ automobiliu įveikęs 16 304 km ilgio žygį po buvusios Sovietų Sąjungos šalis, o pernai su „Dacia Sandero Stepway“ daugiau nei 15 tūkst. km ištvermės maratoną nuo Lisabonos iki Vladivostoko per 11 parų ir 16 valandų įveikęs V. Milius šįkart važiuos ne vienas. Kartu su juo keliaus bekelės varžybų Lietuvoje ir užsienyje dalyvis bei organizatorius, daugkartinis „Ladoga Trophy“ nugalėtojas Audrius Sutkus.

Važiuos be sustojimų

Automobilis, vaziuosiantis aplink Baltijos jūrą
Iš viso keliautojams teks įveikti apie 5 000 km. Kelionėje, kuri prasidės Vilniuje liepos 6 d., 6 val. ryto, jie pravažiuos Latviją, Estiją, Rusiją, Suomiją, Švediją, Daniją, Vokietiją ir Lenkiją.

Jie važiuos naujuoju „Hyundai ix20“. Automobilyje sumontuotas dyzelinis 1.4 l, 90 AG variklis, o gamintojų teigimu, jo vidutinės degalų sąnaudos yra 4,3 l/100 km.

„Ši kelionė, lyginant su ankstesniais iššūkiais, skirsis tuo, kad važiuosiu ne vienas. Kadangi keliausime dviese, vairuosime pakaitomis ir nakvynių neplanuojame. Norintys pasiekti greičiausiai nuvažiuoto atstumo rekordus stengiasi važiuoti dviese, kad būtų galima važiuoti be sustojimų. Tačiau mano manymu, važiuoti dviese yra sudėtingesnė užduotis negu vienam.

Kai važiuoji vienas, negali visą kelionę tik važiuoti, privalai stoti ir pailsėti – kuo racionaliau paskirstai jėgas ir poilsio valandas, tuo geriau sekasi važiuoti. O važiuojant dviese negalima sustoti. Tiesą sakant, tai yra važiavimas praktiškai neišlipant iš automobilio. Taip, neišvengiamai reikia sustoti degalinėse, pavalgyti, apsiprausti ir užsukti į tualetą, bet tuo būtinybės stoti ir baigiasi.

Be to, lyginant su ankstesniais žygiais, šįkart į kelionę įsipina ir ekovažiavimas – stengsimės sunaudoti kuo mažiau degalų. Tačiau tai man nėra jokia naujiena, esu ne kartą dalyvavęs ekonominio važiavimo žygiuose, pats skaitau paskaitas ta tema“, – sakė V. Milius.

Jis žada važiuoti taupiu, bet realiu režimu, visur laikytis Kelių eismo taisyklių. „Anksčiau tokio maršruto nėra tekę įveikti. Aišku, dalį kelio Lenkijoje, Vokietijoje ir kitur žinau iš ankstesnių kelionių, tačiau didžioji dalis kelio yra visiškai nežinoma. Važiuosime leistinu greičiu, o greitkeliuose laikysimės 100-110 km/val. greičio. Tokiose šalyse kaip Suomija ar Danija kelių eismo taisyklių reikia ir taip laikytis labai stropiai, tad itin skubėti ten tikrai neverta“, – teigė keliautojas.

Kiek laiko užtruks kelionėje?

Automobilis, vaziuosiantis aplink Baltijos jūrą
DELFI skaitytojai galės sekti kelionę aplink Baltijos jūrą – portale bus publikuojamas keliautojų dienoraštis ir nuotraukos, o jų nuvažiuotą atstumą ir tikslią buvimo vietą bus galima matyti interaktyviame žemėlapyje.

V. Milius tikisi, kad 5 000 km atstumas bus įveiktas per 4 paras, o automobilio degalų sąnaudų vidurkis neperkops 4,0 l/100 km žymos. O kaip manote Jūs, DELFI skaitytojai, kaip seksis žygeiviams?

Žemiau pateikite savo atsakymų variantus į du klausimus:


Atsakymų lauksime iki ketvirtadienio, liepos 7 d., vakaro.

Į šiuos klausimus tiksliausiai atsakę du žmonės laimės „Inchcape Motors“ įsteigtą prizą – savaitgalį su „Hyundai ix20“ ir pilnu kuro baku! (Apdovanoti bus du skaitytojai atskirais prizais, vienas žmogus gali atsakyti vieną kartą ir pretenduoti į vieną prizą). Dar du DELFI skaitytojai gaus paguodos prizus – „Sonax“ automobilių priežiūros reikmenis.

Kelionės aplink Baltijos jūrą startas – jau liepos 6 dieną!

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją