Dėl žiniasklaidos dėmesio ir lankytojų varžosi ne tik senieji konkurentai: Europos ir Azijos kompanijos, bet ir atgimstantys didelių amerikietiškų automobilių gamintojai.

Nuo aksesuarų iki sunkvežimių

Parodoje pristatoma daugiau nei 1 000 transporto priemonių. Dauguma jų – vietos gamintojų (JAV) ir iš Europos bei Azijos atvežti lengvieji automobiliai. Lankytojai supažindinami su sunkvežimiais, visureigiais, eksperimentiniais ir konceptualiaisiais transporto priemonių modeliais, taip pat su gausybe aksesuarų, įvairių projektų ir eksponatų, susijusių su keturračiais. Parodoje eksponuojami ir antikvariniai, kolekciniai automobiliai.

Čikagos automobilių paroda pasižymi ne tik naujos produkcijos gausa, bet ir geru organizavimu. Lankytojus nuo traukinių stočių iki parodos veža specialūs autobusai, o atvykusiųjų savo transporto priemonėmis laukia didelės stovėjimo aikštelės. „Antradienio vakaras buvo dar palyginti ramus, tačiau savaitgalį susidarė didelės spūstys. Turbūt dėl didesnių nuolaidų“, – sakė parodoje apsilankęs Amerikos lietuvis Vytas Pelegrimas.


Užima didelius parodos plotus 

Parodoje didžiausius plotus užima amerikiečių firmos „Ford“, „Chrysler“, „Chevrolet“ ir japonų „Toyota“. Iš Europos automobilių gamintojų dideliu plotu išsiskyrė Švedijos įmonė „Volvo“, pristačiusi lengvąsias mašinas, sunkvežimius ir įvairią automobilių įrangą.

Tik įėjus į parodų rūmus „Mcormic place“, lankytojų dėmesį sukausto 5,5 metro transformeris Bamblbis „General Motors“ stende. Tiksli roboto kopija iš būsimo filmo „Transformeriai“ demonstruoja naująjį „Chevrolet Camaro 2010“. Dvejų durų, benzininis, 304 arklio galių (AG) automobilis išsiskiria stilingu dizainu ir komfortabiliu salonu.

JAV automobilių gamintojas „Acura“ – gerai žinomas šalyje, o jo gaminami automobiliai – vieni populiariausių tarp vietos pirkėjų. Kompanija pristatė naujo apipavidalinimo, daug naujų interjero detalių turintį „Acura 2012 TL“. Jis turi 6 pavarų automatinę pavarų dėžę (ankstesniuose modeliuose būdavo 5 pavaros), dėl to automobilis tapo greitesnis. Gaminys yra ekonomiškas: miesto gatvėse degalų sunaudoja apie 9 l/100 km, o greitkelyje – maždaug 7 l/100 km. Įdomu, ar naujos kartos modelis bus toks pat sėkmingas kaip jo pirmtakai? Naujasis „Acura“ jau kovo mėnesį pasirodys JAV automobilių salonuose, o europiečiams dar teks palūkėti mažiausiai kelis mėnesius.

Didėjančiu populiarumu besidžiaugiantis „Crysler“ suprojektavo naująjį „Sebring-bases“. Automobilis nauju pavadinimu „Crysler 200“ parduodamas su 2,4 litro L4 varikliu, taip pat 4 arba 6 pavarų automatinėmis transmisijomis. Kitame modelio variante – 3,6 litro V6 variklis su 6 pavarų automatine transmisija ir 283 AG. Vidutinių mašinų rinkoje naujajam „Crysler 200“ teks kautis su „Honda Accord“ ir „Ford Fusion“.


Vilioja ekologiški automobiliai

Šiais metais Azijos gamintojų mašinos, kaip ir ankstesnėse parodose, yra labai populiarios. Štai „Hyundai“ pristato naują 500 AG ralio automobilį „Veloster“. Jis atrodo išties įspūdingai. Tą pripažįsta ir „Hyundai“ ilgametis lenktynių partneris Raisas Milenas bei „Red Bull“. Lenktynininkas jau šiais metais debiutuos varžybose būtent su šiuo korėjiečių automobiliu. „Veloster“ skiriamas 20–30-mečių kartai. 

Lankytojus traukia naujieji „Nissan“ elektromobiliai. „Vilioja geros įsigijimo kainos – tik 30 000 JAV dolerių. Jei perki namuose įkraunamą bateriją, galima gauti 7 500 dolerių valstybės kreditą. Tačiau nusivyliau sužinojęs, kad bateriją reikėtų krauti 6 valandas ir visiškai ją įkrovęs galėčiau nuvažiuoti vos 100 mylių“, – susidomėjimo „Nissan“ markės elektromobiliais neslėpė inžinieriumi dirbantis V.Pelegrimas. Pasak jau daugiau nei dešimtmetį Čikagoje gyvenančio lietuvio, parodoje vis dar vyrauja benzininiai, populiarėja hibridiniai automobiliai. „Dar mažai įkrovimo punktų, negali laisvai judėti ir įveikti didesnių atstumų“, – elektrinių automobilių trūkumus vardijo Amerikos lietuvė Luka Ramona.

„Lincoln“ visuomenei pristatė naująjį miesto automobilį „MKT Town Car“. Limuzino klasės automobilis prabangus ir itin erdvus – jame net 12 kub. m erdvės. Automobilyje laisvai tilps didelis kelioninis bagažas, golfo lazdos ar kiti laisvalaikiui ir pramogoms skirti daiktai. Naujasis „Lincoln“ automobilis gaminamas su priekinių arba visų ratų pavara, tai leis saugiau vairuoti, o patobulintas keleivių salonas maloniai nustebins aukšto lygio komfortabilumą mėgstančius vairuotojus.

„Fiat“ debiutas

Didžiausioje Amerikos automobilių parodoje Europai atstovauja garsiausi gamintojai: BMW, „Audi“, „Mercedes“, „Volvo“, „Saab“, WV, BMC, „Jaguar“, „Porche“. Čikagoje pristatyti itališki „Fiat“ automobiliai sulaukė nemenko susidomėjimo. Fiatai Amerikos rinkoje yra visiški naujokai. Kaip visada populiarios vokiškos mašinos. Lankytojai pastebi, kad europietiški gaminiai užima didelę prabangių automobilių klasės rinkos dalį ir sėkmingai konkuruoja su japonų „Lexus“.

„Buick Regal su eAssist“ – tai hibridinis automobilis, prekyboje pasirodysiantis jau šį rudenį. „General Motors“ pagamintas automobilis unikalus „šviesos elektrifikacijos“ paketu, kurį sudaro natūralaus įsiurbimo 2,4 l „Ecotel“ cilindrų variklis ir kompaktiškas asinchroninis generatorius. 182 arklio galių, penkių keleivių vietų automobilio variklį galima įkrauti 15 kW. Naujasis „Regal“ nebus brangus – pirmų Vokietijoje gaminamų automobilių kaina nesieks 27 tūkst. JAV dolerių.

Amerikos žiniasklaidos atstovai pastebi, kad parodoje vyrauja labai galingų markių automobiliai ir yra didelis atotrūkis tarp vartotojų paklausos ir gamintojų pasiūlos. Nors automobilių pramonė orientuojasi į elektrines, mažesnes mašinas, tačiau parodoje siūlomi galingi, dideli, erdvūs automobiliai, kurie ilgą laiką domino amerikiečius ir, atrodo, šis jų susidomėjimas neblėsta.