Jis yra gerokai modifikuotas, išpuoštas tikrai išskirtinėmis medžiagomis, tokiomis kaip banginio varpos oda – ja apvilktos sėdynės, auksu – juo padabinti langų apvadai, deimantais bei rubinais – jais inkrustuoti matuokliai, volframu – iš jo pagaminta išmetamoji sistema.

Automobilis, kad būtų tvirtesnis ir saugesnis, padengtas specialia medžiaga, o salone galima rasti 3 brangiausios degtinės „Russo Baltique“ butelius.

Būsimiems klientams siūlomos dvi versijos, abi turi V8 jėgaines. „Bazinis“ modelis pasiekia 400 AG, o galingesnis – 536 AG. Abiejuose modeliuose yra sumontuota apsauga nuo granatų.

Tokius automobilius sukonstravusi kompanija „Russo Baltique“ yra ta pati, kuri sukūrė šarvuotus automobilius carui Nikolajui, Leninui ir Leonui Trotskiui.

Sukonstravo didžiausią

Zaporožės ir Kremenčiugo (Ukraina) savo išmone neketina nusileisti. Jie sukonstravo didžiausią džipą, jis savo gabaritais pranoko net amerikiečių „Hummer“.

Ukrainiečiai džipą pavadino skambiai – „Vepr“ (vėplys arba jūrų liūtas). Jo gabaritai – 5300x2500x2100 cm. Deja, arklio galių – tik 136, o maksimalus greitis – tik 140 km/val.

Vis dėlto šio džipo variklis yra padidintos traukos – kaip karinės technikos.

Jis pritaikytas įveikti gilias duobes ir aukštus slenksčius. Pagrindinis automobilio kūrėjas Vladimiras Pilipenka numatė pačias nepalankiausias automobilio eksploatavimo sąlygas.

Automobilio ratų skersmuo siekia beveik vieną metrą. Pneumatinė pakaba reguliuoja prošvaistės aukštį ir gali iškelti automobilio dugną iki 60 cm virš grunto. Dyzelinį variklį pagamino „Iveco“ ir „Motor-Sič“, kėbulą – Žaporožės automobilių gamykla.

Įspūdingas greitis

O italai susitelkė ties visureigių greičio tobulinimu. Automobilių įmonė „TechArt“, kurios viena sričių – tobulinti „Porsche“ modelius, bandymų treke Italijoje išbandė „Cayenne“ visureigį.

Intensyvus tobulinimas ir bandymai davė vaisių – visureigis pasiekė rekordą. Modernizuotas „Porsche Cayenne Turbo“ pasiekė 321,2 km/val. greitį, o tai leidžia šį modelį vadinti greičiausiu pasaulyje visureigiu.

Nuo standartinio „Porsche Cayenne Turbo“ varianto patobulintasis „TechArt“ skiriasi galingesniu – 680 AG – varikliu, sportine pakaba, aerodinaminiais kėbulo apdailos elementais, 22 colių ratlankiais su „Continental Cross Contact“ padangomis.

Odos apdailos salone sumontuotas sportinis vairas ir anglies pluošto apdailos elementai.

Turbūt apie tokį visureigį pasvajotų ne vienas greičio mėgėjas.

Skraidantis visureigis

JAV kariškių svajonė – paprastai valdomas keturvietis šarvuotasis visureigis, galintis kilti vertikaliai kaip sraigtasparnis ir skristi kaip lengvasis lėktuvas – jau pradėjo pildytis.

Jungtinių Amerikos Valstijų aerokosminės ir gynybos pramonės bendrovė „AAI Corporation“ pasirašė 3,05 mln. dolerių vertės sutartį su Gynybos departamento Priešakinių gynybos tyrimų agentūra (DARPA) jos inicijuoto „Transformer Vehicle“ (TX) programos pirmajam etapui vykdyti.

Pagal šią programą turi būti sukurta naujo tipo karinė transporto priemonė – šarvuočio, sraigtasparnio ir lėktuvo hibridas.

Toks skraidantis šarvuotis galėtų važiuoti sudėtingo reljefo sąlygomis kaip įprastas karinis visureigis, kilti ir leistis vertikaliai kaip sraigtasparnis ir skristi kaip lengvasis lėktuvas.

DARPA „Transformer Vehicle“ pavadintai programai, kuri bus vykdoma keliais etapais, skyrė 54 mln. dolerių. Už šiuos pinigus turi būti sukurtas tokios transporto priemonės, galinčios gabenti iki 500 kg krovinį, prototipas.

Koncepciniame „AAI Corporation“ projekte visureigis lėktuvu pavirsta iškėlus rotoriaus ašį, atlenkus mentes ir išskleidus sparnus.

Turbosraigtinis transporto priemonės variklis įsuka didelės inercijos rotorių, šis leidžia atsiplėšti nuo žemės ir pakilti aukščiau, o tada pradeda suktis tokį hibridinį lėktuvą į priekį varanti turbina. Skrydžio kontrolę užtikrina traukos kreiptuvai, stabilizatoriai ir eleronai.

Skelbiama, kad, pasitelkus „AAI Corporation“ sukurtą bepiločių orlaivių technologiją, pakilimo ir nusileidimo procesas bus valdomas automatiškai.

Pakilusios į orą tokios transporto priemonės vairuotojas naudosis vairu, pedalais ir pavaros svirtimi skrydžiui reikiama trajektorija valdyti.

„Transformer Vehicle“ kūrimo projekte numatyta, kad tokie skraidantys visureigiai galės pakilti į maksimalų 3 000 metrų aukštį ir turimomis degalų atsargomis įveikti iki 400 kilometrų atstumą.

„AAI Corporation“ pirmąjį TX programos etapą turi baigti iki šių metų rudens, tačiau pirmasis skraidančio šarvuočio prototipas bus pagamintas ne anksčiau nei 2013 metais.