Nuo 2010 m. lapkričio 10 d. iki gruodžio 5 d. keturiais „Hilux“ automobiliais keliavo Indijos nacionalinio Antarktidos ir vandenyno tyrimų centro (NCAOR) ekspedicijos nariai, kurie tyrinėjo sniego cheminę sudėtį, ledynų kraštovaizdžius ir po ledu slypinčią uolieną. Viso nuo oro bazės „Novo“ iki Pietų ašigalio ir atgal jie nuvažiavo 4 600 km.

Šie keturi „Hilux“ automobiliai buvo pagaminti „Toyota South Africa Motors“ (TSAM) gamykloje, kuri tiekia didžiausią kiekį automobilių Europos rinkai, o mėnesio trukmės ekspedicijai juos pritaikė Islandijos „Toyota“ visureigių transformavimo specialistai „Arctic Trucks“.

Susidūrę su kraštutinėmis oro sąlygomis, žemesne nei –40° C vidutine temperatūra, kartais nukrentančia iki –56° C, aukštumomis, siekiančiomis daugiau kaip 3 400 m, ir ypač prastomis vairavimo sąlygomis, NCAOR nariai šiai nepaprastai ekspedicijai pasirinko automobilius „Hilux“, kuris pasižymi savybėmis, kurios būtinos keliaujant atšiauriausiame pasaulio kontinente.

Pirmiausia, atsižvelgiant į kraštutines sąlygas, paaiškėjo, kad suvartojama mažai degalų – 50 l/100 km. Netgi naudojant mažesne ekonomija pasižymintį reaktyvinį kurą „Jet 1A“, automobilio varikliui veikiant visą parą ir esant nuolat įjungtai papildomo šildymo sistemai, šis kiekis yra 5–8 kartus mažesnis palyginti su vikšrinėmis transporto priemonėmis. Dėl to žymiai sumažėja transportuojamo kuro kiekis ir kaina (vienas barelis lengvosios naftos Antarktidoje gali kainuoti 10 000 JAV dolerių). Esant tokiai kuro ekonomijai, ekspedicijai pakako vos vieną kartą papildyti kuro atsargas, nuvažiavus 1 500 km nuo kelionės pradžios taško – stoties „Maitri Antarctica“.

Antra, „Hilux“ pasižymi išskirtiniais krovinių gabenimo ypatumais. Nepakrauto automobilio svoris yra 2,2 t, o naudingoji apkrova – 1,5 t, velkamoji galia – 3,0 t; tai ypač svarbu gabenant ekspedicijos įrangą, atsargines dalis ir ekspedicijos dalyvius bei 1 280 l kuro kiekvienam automobiliui.

Trečia, vidutinis greitis, išlaikytas šios ekspedicijos metu, buvo didesnis nei visų ankstesnių ekspedicijų metu.

Nors keturis automobilius reikėjo šiek tiek patobulinti ir pritaikyti juos itin sunkioms Antarktidos sąlygoms, 3,0 l „D-4D“ dyzelinis variklis ruošiant automobilį ekspedicijai visiškai nebuvo pakeistas.

„Arctic Trucks“ atliko šiuos būtinuosius pakeitimus: integravo kraną sunkiai įrangai ir kurui kilnoti; sumontavo įrangą, leidžiančią itin šaltu metu naudoti reaktyvinį kurą „Jet 1A“ su papildomais tepalais; patobulino priekinę/galinę pakabą ir varančiąją sistemą, papildomą šildymo sistemą, vikšrines pavaras, plyšių apsaugą ir papildomas dideles padangas, kurių slėgis yra tik 20 psi (paprastai „Hilux“ padangų slėgis yra 29 psi).

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją