Pavadinimu „Car-puccino“ praminta naujovė sukurta perdarius už 400 svarų įsigytą 1988 metų laidos „Volkswagen Scirocco“. Šis automobilis pasirinktas dėl jo panašumo į filme „Back To The Future“ („Atgal į ateitį“) pasirodžiusį keliauti laiku galėjusį „DeLorean“.

Transporto priemonės autoriai – BBC mokslinio televizijos šou „Bang Goes the Theory“ kolektyvas. Automobilis varomas vien tik malta kava. Ši rupi masė yra deginama, o susidaręs anglies monoksidas suteikia važiavimui reikalingą energiją. Artimiausiuose autorių planuose – maždaug 340 km kelionė nuo Mančesterio iki Londono, naudojant vien tik skrudintas kavos pupeles.

Vėliau automobilis bus demonstruojamas Mančesteryje vyksiančiame mokslo populiarinimo renginyje „Big Bang“. Taip bus siekiama parodyti, jog automobiliams varyti galima panaudoti ir kitokias kuro rūšis, ne tik benziną arba dyzeliną.

Konstruktorių komanda apskaičiavo, jog „Carpuccino“, sudegindama kilogramą maltos kavos, gali nuvažiuoti apie 5 kilometrų atstumą. Kuro sąnaudų ekvivalentas – apie 56 puodeliai espresso vienai myliai (1,6 km) kelio.

Visai suplanuotai kelionei prireiks apie 70 kilogramų maltos kavos, kurios kaina vietiniuose prekybos centruose svyruoja nuo 50 iki 100 litų, atsižvelgiant į rūšį ir kokybę. Tai reiškia, jog visas kuras kainuos nuo 3500 iki 7000 litų, arba nuo 25 iki 50 kartų brangiau nei benzinas. Šiai distancijai nuvažiuoti pakaktų benzino už maždaug 140 litų.

Vertinant bendrai, visos kelionės ekvivalentas bus 11760 espresso kavos puodelių, o patiems keliautojams teks daryti reguliarias „kavos pertraukas“ – maždaug kas 50-70km teks papildyti automobilio kavos pupelių rezervuarą. Be to, kas 100 km reikės papildomai sustoti išvalyti „kavos filtrus“, t.y. bus atsikratoma degimo proceso metu susidarančiais kavos degėsiais. Taigi nepaisant to, kad maksimalus „Carpuccino“ greitis siekia 100 km/val., daugybė aptarnavimui būtinų sustojimų smarkiai sulėtins kelionės tempą. Iki galutinės stotelės planuojama nusigauti per 10 valandų.

Deja, išradėjams nepavyks išvengti kavos „kurui“ taikomų ekologinių mokesčių. Tačiau mokesčių inspektoriai kol kas dar nesugalvojo, kokio dydžio mokestis turėtų būti taikomas tokiai transporto priemonei.

„Kava, kaip ir mediena ar anglis, turi tam tikrą anglies kiekį, todėl ją galima naudoti kaip kurą, – sakė „Bang Goes The Theory“ laidos rengėjas Nickas Watsonas. – Kava turi būti labai sausa, o tarp jos grūdelių turi būti pakankamai dideli oro tarpai, kad ten, vykstant degimo procesui, patektų reikiamas oro kiekis. Kavos rūšis neturi reikšmės“.

N.Watsonas taip pat pridūrė, jog toks pats dujofikavimo procesas gali būti pritaikytas automobiliams varyti ir kitomis neįprastomis kuro alternatyvomis, tokiomis kaip pjuvenos ar riešutų kevalai, degios statybinės, žemės ūkio ir kitokių rūšių atliekos.

Siekdami sutaupyti lėšų, išradimo kūrėjai planuoja kurui panaudoti maltos kavos atliekas. Tiesa, aplinkai daromą žalą tai vargu ar sumažins, tačiau konstruktoriai įsitikinę, jog eksperimentas gamtai neturėtų labai pakenkti. Eksperimentą remia keli pramoniniai gigantai, tarp kurių – ir „BAe Systems“, „Shell“, „Siemens“ ir „AstraZenica“.

„Šis renginys mums leis parodyti jaunimui, jog mokslo, technologijos ir matematikos pagrindu galima padaryti fantastišką karjerą“, – teigė renginio „Big Bang Fair“ kuratorius seras Anthony Cleaveras. Šis renginys vyks Mančesterio centriniame parodų komplekse (Central Convention Complex) nuo kovo 11 iki kovo 13 dienos – lankytojams įėjimas bus nemokamas.