BMW vairuotojas padidino greitį (atkarpoje, kur leidžiamas 120 km/val. greitis, važiavo 200 km/val.), nepakluso reikalavimui sustoti nei įjungus švyturėlius, nei per garsiakalbį nurodžius stoti.

BMW vairuotojas pavojingai manevravo nemažindamas greičio, kai kur transporto priemones apvažiuodavo kelkraščiu, galiausiai – kirto geležinkelio pervažą degant raudonam šviesoforo signalui ir apvažiuodamas nuleistas pervažos užtvaras.

Sulaikė vairuojantį kitą automobilį

Po poros dienų nuo policijos pareigūnų su BMW pasprukęs vairuotojas buvo sustabdytas vairuojantis kitą transporto priemonę – „Ford Transit“ su angliškais registracijos numeriais.

Paaiškėjo, kad 1993 m. gimęs vairuotojas turėjo nemažą pagrindą sprukti nuo teisėtvarkos pareigūnų. Jis neturėjo teisės vairuoti, mat ši už anksčiau padarytus pažeidimus buvo atimta 10 metų.

Kaip pasakojo pareigūnai, iki šiol šiam vairuotojui surašyti 125 protokolai už KET pažeidimus. Šį sąrašą papildė ir dar keli už padarytus pažeidimus: nepaklusimas sustabdyti transporto priemonę, greičio viršijimas, pavojingas ir chuliganiškas vairavimas, važiavimas per geležinkelio pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui. Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) taip pat surašė kelis protokolus už anksčiau padarytus nusižengimus.

„Teisių“ neturi, bet vairuoja

Visgi po šių policijos gaudynių kilo nemaža diskusija, kodėl tokie piktybiniai vairuotojai, kurie yra baudžiami net ne dešimtis, o šimtus kartų, yra ilgam netekę teisės vairuoti, sėda be baimės prie automobilio vairo ir toliau daro nusižengimus. Nemaža dalis, negana to, nemoka ir paskirtų baudų.

Kaip „Delfi“ komentavo Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis, kas susiję su baudų išieškojimu, policija šių klausimų nesprendžia: tuo rūpinasi Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI).

„Jei jiems nepavyksta, tada įsijungia antstoliai“, – pridūrė pareigūnas.

Visgi kalbėdamas apie vairuojančius, tačiau šią teisę praradusius, R. Matonis neslėpė – problemų yra.

„Šiuo metu galioja Saugaus eismo automobiliu keliais įstatymo (SEAKĮ) 22 straipsnio norma, bet ji aktuali tiems, kurie nori gauti vairuotojo pažymėjimą. Įstatyme numatyta, kad asmeniui, nesumokėjusiam visų jam paskirtų baudų už padarytus KET pažeidimus (kai nustatytas terminas jas sumokėti pasibaigęs), vairuotojo pažymėjimas neišduodamas ir nekeičiamas“, – sakė pašnekovas.

Be to, pasakojo pareigūnas, dabar sulaikytas dėl vairavimo be teisės vairuoti asmuo, susiradęs žmogų, turintį teisę vairuoti, gali jau tą pačią dieną atsiimti priverstinai nuvežtą transporto priemonę, nes Administracinių nusižengimų kodeksas (ANK) už tokį pažeidimą konfiskavimo nenumato.

„Policijos iniciatyva dėl tokių, kurie nuolat vairuoja neturėdami teisės vairuoti, Vidaus reikalų ministerijai (VRM) pateiktas ANK pakeitimo projektas. Mes siūlome ne tik už pakartotinį vairavimą, kai asmuo neturi teisės vairuoti, skirti didesnę baudą, bet tokiam asmeniui atimti teisę atitinkamam laikotarpiui įgyti teisę vairuoti. Kitaip tariant, vairuotojas negalės gauti vairuotojo pažymėjimo. Tai pat siūlome ir galimybę konfiskuoti transporto priemonę, tai yra, tokiems ereliams kiekvieną kartą bus galima konfiskuoti transporto priemonę“, – detalizavo R. Matonis.

Šiuo metu ANK pakeitimo projektas derinamas su suinteresuotomis institucijomis ir artimiausiu metu bus pateiktas svarstyti Vyriausybei. Be to, pabrėžė pašnekovas, Policijos departamentas kartu su VRM ieškos ir kitų būdų ir siūlys teisės aktų projektus, kaip būtų galima tramdyti tokius kelių erelius.