„Nuo pačios pradžios esame išvežę iš kiemų 240 automobilių ir matome, kad tai turėjo nemažą įtaką ir vizualinės taršos situacijos gerinimui, ir kiemų atlaisvėjimo klausimu“, – kalbėjo Adomas Bužinskas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas ketvirtadienį ryte, prieš pat sunaikinant pirmąjį bešeimininį automobilį.

Pasak jo, skaičius 240 nenusako, kokia realybė šiuo metu susiklosčiusi sostinėje. Anot jo, toks skaičius automobilių nutempta, tačiau reikšmingą dalį tokių automobilių sutvarkė patys jų savininkai, supratę, kad savivaldybė tokio „metalo laužo“ kiemuose netoleruos.

Kaip pasakojo A. Bužinskas, situacija sprendžiama tvariai, kadangi 95 proc. viso automobilio bus panaudota antrą kartą, o 5 proc. virs atliekomis ir bus vežama į sąvartynus. Už metalo laužo toną savivaldybė gauna daugiau nei 200 eurų, o tai leidžia kone visiškai padengti bešeimininkio automobilio utilizavimo administravimo kaštus: nutempimą, darbo užmokestį ir kitką.

Pasak savivaldybės atstovo, per laiką, kai buvo nuspręsta, jog apleistos transporto priemonės nebus toleruojamos, pasitaikė visko. Pavyzdžiui, Viešosios tvarkos skyriaus automobilis buvo apmėtytas stiklainiais, atsirado ir žmonių, kurie nutemptus automobilius susigrąžino įrodę, kad jie priklauso jems.

„Bendrai paėmus, visgi , esame gavę daugiau padėkų iš gyventojų, kurie gavo daugiau vietų parkingui“, – akcentavo jis.

Anot A. Bužinsko, ilgiausiai trunka teisinės procedūros, mat ir ketvirtadienį sunaikintas automobilis buvo nutemptas prieš metus. Tad nutempus transporto priemonę tenka šią saugoti aikštelėse, laukti numatytą laikotarpį, aiškintis teismuose.

„Šiuo metu dėl 66 automobilių esame procedūras pabaigę, galime juos utilizuoti, o dar dėl 140 automobilių laukiame teismo sprendimo“, – pasakojo specialistas.

Anot jo, nustatyti, ar automobilis apleistas, padeda patikra, ar transporto priemonė yra apdrausta, turi galiojančią techninę apžiūrą, atrodo tvarkingai, yra užregistruota, turi valstybinio ženklo numerius. Jeigu kažko trūksta, paleikami pranešimai savininkui, o šiam per nustatytą laiką nesiėmus veiksmų, savivaldybė gali automobilį nutempti ir dar kurį laiką saugoti specialioje aikštelėje.

A. Bužinskas pasakojo, kad kartais imamasi ir gudrauti. Pavyzdžiui, buvo atvejų, kai tas pats apleistas automobilis buvo užfiksuojamas keliuose skirtinguose kiemuose, mat jo savininkai jį pervarydavo vis kitur.

„Buvo ir atvejų, kai žmogus užsirakino automobilyje ir neleido jo nutempti“, – prisiminė specialistas.