Paaiškėjo, kad pardavėjas iš Ukmergės nusprendė parduoti turimą oranžinės spalvos „Audi A3“ modelį, pagamintą 2000-aisiais metais. Skelbimą su parduodamo automobilio nuotraukomis jis publikavo skelbimų portale „Autoplius.lt“.

Aprašydamas parduodamą „Audi“, pardavėjas nurodė, kad jo rida – 265000 kilometrų, taip pat tai, kad automobilis Lietuvą pasiekė iš Vokietijos, o jo variklio darbinis tūris – 1,6 l.

Prie skelbimo pardavėjas pridėjo ir nuotraukų, tačiau, akivaizdu, ruošdamas automobilį pardavimui ir kurdamas skelbimą, jų akylai neperžiūrėjo.

Paaiškėjo, kad pardavėjas įkėlė net kelias prietaisų skydelio nuotraukas, kuriose matyti ir automobilio rida. Kaip įamžino „Delfi“ skaitytojas, birželio 6-ąją padarytoje nuotraukoje automobilio rida buvo daugiau nei 384 tūkst. kilometrų. Tačiau prabėgus kelioms dienoms, birželio 10-ąją, rida sumenko iki beveik 269 tūkst. km.

Verta pastebėti ir tai, kad nors valstybinių automobilio numerių pardavėjas neuždengė, kebulo numerio (VIN kodo), leidžiančio patikrinti transporto priemonės istoriją, nenurodė.

Permoka tūkstančius

Kaip teigia transporto priemonių istoriją patikrinti leidžiančios paslaugos „carVertical“ atstovai, viena pagrindinių priežasčių, kodėl ridos „atsukimas“ yra toks populiarus nesąžiningų pardavėjų tarpe, yra kaina. Vos už porą šimtų eurų odometro rodmenys gali būti suklastojami net ir apsaugotuose automobiliuose su atnaujinta programine įranga.

Tačiau čia slypi kur kas didesnė grėsmė visuomenei. Kaip atskleidė „carVertical“ tyrimas, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir būklės, ridos sumažinimas gali dirbtinai padidinti mašinos kainą net 25 proc. Duomenys rodo, kad iš JAV importuotų automobilių kaina gali padidėti net iki 6000 eurų. Ir visa tai pasiekiama tik odometro skaičių pakeitimu. Nežinodamas tikrosios automobilio istorijos pirkėjas gali lengvai permokėti net keliais tūkstančiais eurų.

Tyrimo duomenys parodė, kad dažniausiai klastojamos automobilių pagamintų tarp 1991 ir 1995 metų ridos. Vidutiniškai šios amžiaus grupės transporto priemonių rida sumažinama 80 tūkstančių kilometrų.

Tai neturėtų stebinti, nes senesnių automobilių duomenų klastojimas yra gerokai pigesnis ir mažiau techninių įgūdžių reikalaujantis procesas. Tokiais atvejais odometro rodmenis pakeisti gerokai lengviau.

Automobiliai, kurie buvo pagaminti tarp 2016 ir 2020 metų vidutiniškai buvo „atsukti“ 36 tūkst. kilometrų. Visgi, tokio klastojimo įtaka kainai gali būti kelis kartus didesnė nei senos transporto priemonės. Tyrimo metu buvo aptikta ir atvejų, kai rida buvo sumažinta 200 000 ar net 400 000 kilometrų.

Gresia kalėjimas

Kaip nurodoma Baudžiamojo kodekso 306 straipsnyje, už transporto priemonės ridos klastojimą numatyta baudžiamoji atsakomybė.

Kodekse nurodoma, kad už tokį veiksmą numatyta bauda, areštas arba laisvės atėmimas iki dvejų metų.

Be to, pabrėžiama, kad už ridos klastojimą atsako ne tik fiziniai, bet ir juridiniai asmenys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (123)