„Automobilis stovi antra para ir stovi pavojingai. Šią sankryžą kerta ir pėstieji, ir dviratininkai. Mano akyse vakar vos vaiko nepartrenkė, šiandien pats staigiai stabdžiau automobilį, vos nepartrenkiau mamos su vežimėliu“, – pasakojo „Delfi“ redakcijai parašęs vyras, nufotografavęs Klaipėdoje, Statybininkų prospekto ir Gedminų sankryžoje stovintį automobilį.

Jis kalbėjo, kad porą kartų skambino bendruoju pagalbos numeriu 112 ir prašė policijos pareigūnų dėmesio bei pagalbos. Visgi, anot Michailo, reakcijos nebuvo.

„Tikimybė, kad dėl to palikto mikroautobuso bus partrenktas žmogus, didelė, ir kaltę turės tuomet prisiimti visi, kurie antrą parą čia nemato problemos“, – piktinosi „Delfi“ skaitytojas, pridūręs, kad pėsčiųjų eismas čia ypač intensyvus, nes aplink yra keturios mokyklos.

Pasiūlė skambinti 112

Lietuvos Kelių policijos tarnyba „Delfi“ raštu pakomentavo, kad priverstinai transporto priemonė gali būti nuvežama remiantis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 33 straipsnio pagrindais. Šio straipsnio 1 dalyje apibrėžiama, kad automobilis nuvežtas gali būti tokiu atveju, jei jo savininkas naudodamas transporto priemonę sukelia grėsmę eismo dalyvių ar kitų asmenų sveikatai ar gyvybei arba trukdo saugiam transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui ir pažeidžia KET reikalavimus.

Taip pat priverstinį transporto priemonės nuvežimą apibrėžia ir Administracinių nusižengimų kodekso 603 straipsnis. Čia taip pat numatyta, kad transporto priemonė nuvežta gali būti, jei „trukdo saugiam transporto priemonių ar pėsčiųjų eismui, kelia grėsmę eismo dalyvių ar kitų asmenų sveikatai ar gyvybei arba kitaip pažeidžia kitų asmenų teises.“

„Delfi“ skirtame komentare pabrėžiama, kad nutarimą dėl priverstinio nuvežimo, kai pažeidžiamos Kelių eismo taisyklės (KET), gali priimti policijos pareigūnai.

Apie tokį atvejį, kaip „Delfi“ skaitytojo paminėtas, reikėtų pranešti bendruoju pagalbos numeriu 112, arba užfiksuotą medžiagą, nurodžius laiką, datą, vietą, pateikti policijai per elektroninių paslaugų sistemą ePolicija.lt.

Policijos elgesio nesupranta

Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius, neslėpė, kad jį stebina tai, jog policijos pareigūnai nieko nesiima net ir tokiais atvejais.

„Aš nesu šventas, pats vieną kartą buvau palikęs mašiną ten, kur nereikia, gavau baudą. Susimokėjau ir paklausiau pareigūno, kodėl kasdien tenka matyti daugybę automobilių, priparkuotų ten, kur draudžiama, pastatytų prie ištisinės linijos arčiau nei 3 metrai, pažeidžiant taisykles, paklausiau, kodėl nebaudžia tokių vairuotojų. Man buvo pasakyta, kad nėra pajėgumų ir nespėjama. Ir tai yra negerai“, – pabrėžė vairavimo mokytojas.

Pasak jo, žmonės pastato kartą, penktą, dešimtą automobilį taip, kaip draudžiama, mato, kad niekas jų nebaudžia, ir tad traktuoja, kad šitaip elgtis galima. Nors, anot A. Pakėno, „Delfi“ skaitytojo įamžintose nuotraukose akivaizdu, kad padarytas KET pažeidimas ir tokio automobilio vairuotojui turėtų būti skirta bauda.

„Jeigu nenorima bausti, tai gal geriau atšaukti taisykles? Nes dabar situacija dviprasmiška: pagal taisykles negalima bet iš tikrųjų – galima? Tokiu atveju geriau atšaukti taisykles, leisti parkuotis žmonėms bet kaip, nes priešingu atveju tai, kas vyksta, yra įstatymo pažeidimas. O sąmoningumo mūsų žmonėms jo nepažeisti neužtenka“, – griežtai vertino vairavimo žinovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (53)