Tačiau toks paslaugų augimas kelia visišką eismo chaosą miesto centre.

Maisto kurjeriai su „numeta“ automobilius kur tik jiems patinka, dažnai ant šaligatvių, o jei tai Gedimino prospektas, tuomet ant dviračių takų, draudžiamose stovėti vietose, nors šalia gatvėse už kelių metrų yra stovėjimo vietos.

Sukelia spūstis

Nors maisto pristatymo paslaugų tiekėjai „Bolt“ ir „Wolt“ sako, kad dažniausiai vairuotojai partneriai sustoja tik trumpam paimti maisto, realybė kiek kitokia. Nuotraukų galerijoje matote galybę pažeidimų, kurie užfiksuoti per paskutinius kelis mėnesius, tiesiog praeinat centru ir specialiai jų neieškant.

Grubiai galima sakyti, kad per 5 minutes galima suskaičiuoti 5 pažeidimus.

Vienoje nuotraukoje pamatysite mažiausiai tris automobilius su įjungtomis avarinėmis šviesomis stovinčius ant dviračių takų ir vietoje kurioje sustojimas draudžiamas, nors nei vienas jų tikrai nesugedo.

Vienoje iš nuotraukų užfiksuota „Bolt Food“ maisto kurjerė, Gedimino prospekto dalyje šalia „McDonald‘s“ palikusi automobilį draudžiamoje vietoje sugebėjo „suorganizuoti“ kamštį, nes ją apvažiuojantys automobiliai negalėjo prasilenkti.

Dažnas sustojimas trunka tikrai ne pora minučių, bet ir 20, vairuotojas sėdi ant dviračių tako stovinčiame automobilyje ir 20 min. laukia užsakymo, o į pro šalį pravažiuojančių dviratininkų pastabas niekaip nereaguoja ir abejingai maigo išmanųjį.

KET galioja visiems

Paklausėme savivaldybės viešosios tvarko skyriaus specialistų, ką jie mano apie tokį maisto kurjerių, gal būt jiems galioja mažiau kelių eismo taisyklių?

„Pavežėjams ir maisto pristatymo kurjeriams galioja tokios pačios KET taisyklės, kaip ir kitiems vairuotojams, o pastatymas ant dviračių ar pėsčiųjų tako galima įvardinti kaip vieną įžūliausių pažeidimų.

Tokius pažeidėjus patariama fiksuoti per „Tvarkau miestą“ programą ir pateikti viešosios tvarkos pareigūnams teisenai pradėti.

„Taip pat, užfiksavus KET pažeidimą, apie jį galima pranešti ir e.policijoje“, – taip situaciją pakomentavo Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andžej Dinikis.

Galimybių tikrinti neturi

Paklausėme ir maisto pristatymo platformų vadovų, ar tikrai jų vairuotojai partneriai žino kelių eismo taisykles, gal jos kaip nors yra tikrinamos?

Foto: Made in Vilnius

„Bolt Food“ maisto pristatymo plėtros vadovas Baltijos šalyse Ruslanas Savičius savo atsakyme į pastabas rašė: „Kurjerius nuolat edukuojame ir pabrėžiame, kad vairuoti ir parkuoti automobilį būtina atsakingai, laikantis Kelių eismo taisyklių, vairuotojai privalo turėti galiojančius vairuotojo pažymėjimus.

Kai kuriose sostinės senamiesčio gatvėse, norint trumpam stabtelėti, tą padaryti išties keblu. Nors kurjeris sustoja tik trumpam – paimant maistą iš restorano ar atiduodant užsakymą klientui, kurjeris rūpinasi ir aptarnavimo greičiu, ir tuo, kad pristatomas maistas būtų šiltas.

Ilgesnių sustojimų neturėtų būti, arba tai – tik išimtys iš taisyklės, kai užsakymo dar tenka palaukti restorane.

Tiesa, kurjeriai nėra traktuojami kaip aptarnaujantis personalas, kuriam tam tikrais atvejais eisme yra taikomos išimtys, tačiau jie atlieka aptarnaujančio personalo funkcijas.

Apgailestaujame, jei dėl to kyla nesklandumų, atkreipsime į tai kurjerių dėmesį dar kartą.“

„Visi kurjeriai-partneriai, pristatymus vykdantys „Wolt“ platformos pagalba, privalo laikytis Lietuvoje galiojančių kelių eismo taisyklių.

Foto: Made in Vilnius

Tai numatyta ir mūsų bei kurjerių-partnerių teikiamų paslaugų sutartyse.

Tais atvejais, kai galime identifikuoti konkretų atvejį, gavę informaciją apie griežtus kelių eismo taisyklių pažeidimus, informuojame kurjerį-partnerį ir drauge siekiame išsiaiškinti situaciją bei įsitikinti, kad jo ar jos elgesys gatvėse atitinka galiojančias kelių eismo taisykles.

Jei mus pasiekia informacija apie šiurkštų kelių eismo taisyklių nusižengimą, kurjeriui-partneriui vykdant pristatymą, ar apie pakartotinai daromus kelių eismo taisyklių pažeidimus, to netoleruojame ir pasiliekame teisę nedelsiant nutraukti partnerystės sutartį su kurjeriu-partneriu“, – sakė Liis Ristal, „Wolt“ vadovė Baltijos šalims.

Ir „Wolt“, ir „Bolt“ vadovai paminėjo, kad maisto kurjeriai nėra jų darbuotojai, o tik partneriai, ir nors paslaugų kokybė, ir eismo kultūra yra nuolat pabrėžiami, bet maisto užsakymo platformos neturi teisinių galimybių organizuoti papildomų mokymų ar patikrinimų.

Kviečiame pasidaryti po nuotraukų galeriją, na o jei pastebėsite pažeidimą, galite apie jį pranešti, gal tai padės kurjeriams pasikartoti kelių eismo taisykles ir automobilius „pamesti“ atsakingiau. O mes, visą šią spalvingą galeriją, su neužtušuotais valstybiniais numeriais šiandieną išsiųsime į e.Policija.lt.