Bendrovė „Autopretenzija“ tikina, kad per mėnesį sulaukia bent 20 besikreipiančių asmenų, kurie įsigijo esą tvarkingą automobilį, bet nuvažiavus kiek daugiau kilometrų išlįsdavo gedimai.

„Dažniausiai klientų pasakojimai prasideda taip: „pravažiavau keliolika kilometrų ir pajaučiau, kad blogai dirba pavarų dėžė“, „ryte nebeužvedžiau automobilio“, „atšalo/atšilo ir pasijuto pavarų dėžės smūgiai“, variklis pradėjo vibruoti ir tt. Pasitaiko net ir tokių pasakojimų, kai montuojant papildomą apsaugos sistemą meistras, išrinkęs prietaisų skydelį, randa sudėtus vadinamuosius apgavikus, rodančius, esą saugos sistemos veikia, o jų nėra“, – pasakoja Ramūnas Mackevičius, bendrovės pardavimų vadovas.

Viena neseniai bendrovės išspręsta istorija, pastebi žinovas, galėjo būti kur kas trumpesnė, jeigu automobilio pardavėjas būtų sutikęs išspręsti nesklandumus taikiai. R. Mackevičius pasakojo, kad vieniša mama pasiskolinusi pinigų nusprendė įsigyti naudotą automobilį.

„Prieš pardavimą patikrinę automobilį techninių apžiūrų centre, sudarę sutartį, mūsų klientė ir pardavėjas išsiskirstė. Vos išvažiavus iš automobilių turgaus, kur sukirto rankomis, prietaisų skydelyje užsidegė lemputė, įspėjanti apie aušinimo skysčio trūkumą sistemoje. Gerai, kad tai nutiko visai šalia degalinės, kur iš karto ir užsuko automobilio savininkė. Nusipirko aušinimo skysčio, pasipildė ir grįžo namo keliasdešimt kilometrų“, – pasakojo bendrovės atstovas.

Analogiška situacija pasikartojo ir kitą dieną, tad moteriai teko sustoti degalinėje ir vėl prisipilti aušinimo skysčio.

„Sunerimusi, kad tai gali būti didesnio gedimo išdava, klientė iš karto nuvažiavo į automobilių remonto dirbtuves ir ten sužinojo, kad kiauras aušinimo radiatorius. Darbai su detalėmis – 220 eurų. Moteris apsidžiaugė, kad viskas tvarkoje ir dabar galės ramiai vežioti savo vaiką į darželį, o pati vykti darbą. Nieko panašaus“, – pasakojo R. Mackevičius.

Rūpesčiai prasidėjo sulig pirmaisiais šalčiais, mat vieną rytą automobilis tiesiog nebeužsivedė. Atgabenus jį į remonto dirbtuves, meistrai ėmė ieškoti gedimų ir šie pasipylė lyg iš gausybės rago.

„Po šito, kreipėmės tiesiai į automobilio pardavėją, bet jis kategoriškai atsisakė net leistis į diskusiją apie parduotą automobilį. Kreipėmės ir į Valstybinę Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, ten taip pat sulaukėme neigiamo atsakymo, nes pardavėjas pasisamdė advokatus ir labai gražiai ir painiai apsuko tarnybą savo raštais – pasakojo R. Mackevičius.

Nepaisant neigiamų atsakymų, bendrovės atstovai pasitarę su kliente kreipėsi į teismą. Po kelių bylos atidėjimų bei teismo sprendimų apskundimų, moteris gali pasidžiaugti neskundžiama nutartimi.

„Pardavėjas įpareigotas sumokėti pirkėjai beveik tris kartus didesnę sumą, mat prisidėjo ir žyminis mokestis, ir advokato išlaidos, o dar ir vėliau išlindo daugiau automobilio defektų“, – aiškino bendrovės atstovas.