Skaitytojas Andrejus į redakciją kreipėsi klausdamas, ar normalu, kad „trikojis“ pastatytas už krūmo ar medžio. Vilnietis piktinosi ir teigė, kad tuo atveju, jei greičio matuokliai yra slepiami, apie vykdomą greičio kontrolę turėtų įspėti ženklai.

„Buvau sustojęs paklausti kodėl taip daro, tai piktai atsakė, kad važiuočiau į kelių policiją ir paklausčiau, mat ne jie tai sugalvojo“, – aiškino skaitytojas.

Vietą renkasi ne patys

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Dainius Šalomskas patvirtino, kad pareigūnams dar prieš išvažiuojant vykdyti greičio kontrolę, būrio vadas nurodo, kurioje vietoje „trikojis“ turėtų būti pastatytas. D. Šalomskas patikino, kad slėpti „trikojų“ nėra tikslo, tačiau pažeidėjai neturėtų tikėtis lengvatinių sąlygų.

Mobilūs greičio matuokliai
Foto: Skaitytojo nuotr.

Dar vieną klausimą, dėl pareigūnų darbo naudojant „trikojį“ iškėlė skaitytojas Nerijus, kuris teigė, kad užfiksuotas pareigūnų automobilis buvo pastatytas viduryje kelių sankirtos. Vairuotojas piktinosi, kad šiuo atveju ne „trikojis“ o pareigūnų automobilis kelia nerimą, mat šis, anot skaitytojo, pastatytas nesilaikant Kelių eismo taisyklių (KET).

„Kreipiausi į Lietuvos policiją, klausdamas: nuo kada galima stovėti sankryžoje, tačiau atsakymo nesulaukiau. Filmuotoje vaizdo medžiagoje matoma, kad pareigūnas sustojęs sankryžoje. Kodėl vairuotojai yra baudžiami, o jiems beveik niekas negalioja“, – svarstė skaitytojas.

Taisyklių laikytis privalo visi

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė, kad šioje situacijoje pareigūnų pažeidimo neįžvelgia.

„Viskas yra gerai, jei tai yra ta vieta, kur vairuotojai nesilaiko saugaus greičio. Vaizdo įraše matyti, kad automobilis eismui netrukdo, yra pastatytas kelkraštyje, todėl pagal KET jis gali stovėti šioje vietoje“, – teigė V. Grašys.

Kelių policijos tarnybos viršininkas paaiškino, kad mobilūs greičio matuokliai turėtų būti naudojami tose vietose, kuriose kyla problemų dėl vairuotojų viršijamo leistino greičio. Dar vienas veiksnys – eismo nelaimės, kurios taip pat kyla dėl numatyto greičio nesilaikymo.

„Žinoma, bet kokiu atveju šalia matuoklio dirbantys pareigūnai turi laikytis KET, o stovinti transporto priemonė neturėtų trukdyti ir sukelti pavojaus eismui, tačiau daugiau reikalavimų darbui su „trikojais“ nėra, – paaiškino V. Grašys.

Pareigūnas teigė, kad pasipiktinimų dėl greičio kontrolės dažniausiai sulaukia iš pačių pažeidėjų, kuriems nepavyko išvengti baudos, tačiau kiti vairuotojai neretai pasidalina ir padėkos žinutėmis, mat V. Grašio teigimu, naujieji greičio matuokliai iš tiesų padeda keisti vairuotojų požiūrį ir priverčia juos judėti leistinu greičiu.