„Rotušės aikštėje policija gaudo „žioplius“. Kitaip tariant, naktį baudžia už „nematomą“ ženklą. Kurį laiką stovi „plyta“ ir jos naktį neįmanoma matyti, nes stovi prieš lempą, o ženklas sumažinto dydžio“, – socialiniame tinkle „Facebook“ pasipiktinimą reiškė kaunietis Aidas.
Gali įvykti nelaimė
Jis aiškino, kad pasipiktinimą sukėlė ne tik „nematomi“ ženklai, tačiau ir šalia dirbę pareigūnai, kurie užuot įspėję vairuotojus, kad eismas į kairę yra draudžiamas, už kelių metrų pažeidėjams rašė baudas.
„O už 10 metrų nusidriekusi pažeidėjų eilė belaukiančių kol policininkai išrašys baudą. Žmonės eidami pro šalį bando pareigūnams aiškinti, kad jie elgiasi labai negražiai, kad tikslas turi būti užkirsti kelią pažeidimui, o gal net skaudžiai avarijai, nes pažeidėjai važiuoja prieš eismą“, – pamąstymais dalinosi kaunietis.
„Delfi“ skaitytojas Tadas šiai situacijai taip pat neliko abejingas ir į redakciją kreipėsi teigdamas, situacija yra rimta – dėl prastai įrengtų kelio ženklų vairuotojai nuolat apsigauna ir išvažiuoja į priešpriešinį eismą.
„Dėl kelininkų klaidos žmonės išvažiuoja į priešpriešinį eismą, dėl to gali įvykti skaudi nelaimė. Naktį ženklų nesimato, todėl labai daug žmonių rizikuoja, kai kurie ženklus pastebi tik pradėję sukti“, – rašė Tadas.
Tiki, kad vairuotojai įprato
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Martynas Matusevičius aiškino, kad minimoje vietoje mažiausi galimi kelio ženklai buvo įrengti siekiant sumažinti vizualinę taršą, tačiau nepaisant to, jie vairuotojų neklaidina.
„Toks eismo organizavimas nesikeitė nuo Kalėdinio laikotarpio, todėl tikime, kad vairuotojai per tris mėnesius galėjo pastebėti įrengtus ženklus ir eismo tvarkos pakeitimus. Eismą draudžiantys ženklai įrengti abiejose kelio pusėse ir dieną yra gerai matomi“, – aiškino M. Matusevičius.
Priemonės pasiteisino
Eismo organizavimo specialistas teigė, kad minimoje gatvėje nustatytas maksimalus leistinas greitis yra 20 km/val., todėl, anot jo, vairuotojai turi visas sąlygas pamatyti eismą draudžiančius ženklus.
„Manome, kad kol kas keisti eismo organizavimo šioje vietoje nereikia. Taip stengiamės išvengti tranzitinio eismo tarp Vilijampolės ir Aleksoto. Toks sprendimas yra pasiteisinęs, gyventojai gali patekti į namus, atvykstantys į bažnyčią ar kavines taip pat turi galimybę privažiuoti“, – sakė savivaldybės atstovas.
M. Matusevičius teigė, kad tiki, jog kauniečiai jau įprato prie naujos tvarkos, o nubausti vairuotojai yra tyčiniai pažeidėjai arba per daug išsiblaškę asmenys. Specialistas tvirtino, kad kol kas jokie eismo organizavimo pakeitimai nėra numatyti.
Įstatymas numato daugiau ženklų
Vis tik Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių įstatymo 105 straipsnio 3 punkte numatyta, kad „prieš ruožo, į kurį draudžiama įvažiuoti, pradžią turi būti naudojami ženklai Nr. 401–406 arba Nr. 507–512. Šoniniuose įvažiavimo į kelią su vienpusiu eismu keliuose turi būti įrengti ženklai Nr. 505 arba 506“.
Tai reiškia, kad dar prieš kelių sankirtą vairuotojai turi būti informuojami apie ženklo „Įvažiuoti draudžiama“ įrengimą bei įspėti, kuriomis kryptimis eismas yra leidžiamas.
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Justina Kazragytė „Delfi“ informavo, kad šiemet iki kovo mėnesio pradžios dėl važiavimo tvarkos Kauno miesto Rotušėje nesilaikant kelio ženklo ,,Įvažiuoti draudžiama" reikalavimų administracinėn atsakomybėn buvo patraukti 58 transporto priemonių vairuotojai.
Už kelių eismo taisyklių pažeidimą, pagal Lietuvos Respublikos Administracinių nusižengimų kodekso 417 str. 1 d., nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, numatyta bauda nuo 30 iki 90 eurų.