Dar praėjusių metų rudenį už daugiau nei 1 mln. eurų Lietuvos policija įsigijo 37 mobiliuosius matuoklius, veikiančius lazerio principu. Net kelias transporto priemones, nesvarbu, ar atvažiuojančias, ar nuvažiuojančias, stebėti galintis įrenginys dirba kelių šimtų metrų atstumu. Užfiksavęs greitį viršijančią transporto priemonę, nuotrauką įrenginys padaro iki jo likus mažiau nei 100 metrų.

Ypatinga tai, kad dirbant su tokiais matuokliais pareigūnams nereikia rašyti protokolo, stabdyti transporto priemonių. Netoliese esantys policininkai turi tik prižiūrėti įrenginį, kad jis nenukentėtų. Tad Lietuvos vairuotojai jau spėjo pastebėti, kad tokiam darbui pasitelkiami nežymėti automobiliai, netgi – civiliais drabužiais dėvintys pareigūnai, todėl pastebėti naująją policijos įrangą vairuotojams labai sudėtinga.

Paskelbė po pykčio bangos

Nauji policijos greičio matuokliai kaip reikiant išgąsdino greičio mėgėjus, tad kilo nemažas triukšmas ir buvo inicijuota daugybė bandymų priversti pareigūnus ženklais pažymėti vietas, kuriose stebimas greitis.

Vytautas Grašys, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas „Delfi“ pabrėžė, kad buvo kreiptasi į kolegas iš Europos Sąjungos (ES) dėl to, ar jie žymi greičio matavimo įrangą. Gautas atsakymas vienareikšmis: daugumoje šalių žymėti įrangos nereikia, o kai kur – netgi draudžiama perspėti apie vykdomą greičio kontrolę.

Visgi visų Lietuvos apskričių policijos komisariatai nusprendė paskelbti sąrašus su avaringiausiais keliais, gatvėmis ir ruožais, kuriuose, jų nuomone, daugiausiai eismo nelaimių įvyksta būtent dėl viršyto leistino greičio. Tokiais duomenimis pasidalino kone visos Lietuvos apskritys išskyrus Panevėžį – čia policijos pareigūnai kol kas viešinti „trikojų“ buvimo vietų neplanuoja.

Sudarytame žemėlapyje – ne tik didžiųjų ir mažesnių miestų gatvės, bet ir užmiesčio keliai, kuriuose vairuotojai turėtų tikėtis „trikojų“. Žemėlapį, kuriame pažymėtos visos vietos, kuriose gali būti „trikojai“, galite rasti čia.

Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad greičio matavimo vietos gali keistis priklausomai nuo eismo situacijų ir atsižvelgiant į visuomenės pageidavimus. Taip pat verta pastebėti, kad „trikojais“ leistiną greitį planuojama stebėti ne tik rajonų ir miestų keliuose, bet ir magistraliniuose, tarp kurių – ir kelias iš Vilniaus į Klaipėdą, A1 magistralė.

Be to, dažnu atveju, nors pareigūnai paskelbė sankirtą, kurioje gali būti „trikojis“, vairuotojai turėtų suprasti, kad greitis gali būti stebimas ir vienoje, ir kitoje kelio pusėje.