Apie tokią priemonę savo „Facebook“ paskyroje paskelbė Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotojas Adomas Bužinskas, pastebėjęs, kad drauge su Lietuvos policija išbandė naują-seną priemonę.

„Kai nebeveikia ženklai, baudos, prevencinės priemonės, galiausiai belieka automobilį kelti ant evakuatoriaus ir nuvežti“, – rašė jis.

Drauge su policijos pareigūnais savivaldybės darbuotojai užsuko į Vilniaus Daugėliškio gatvę. Čia buvo užfiksuota 14 KET pažeidimų, o 11 automobilių buvo nuvežti į aikštelę, esančią Minsko plente. A. Bužinskas pabrėžė, kad vietą bandomajai akcijai pasirinko policijos pareigūnai, mat savivaldybė negali vykdyti automobilių nutempimo – tik išrašyti baudą už ne vietoje pastatytą transporto priemonę. Specialistas spėjo, kad būtent didelis skundų skaičius buvo priežastis, kodėl pareigūnai pasirinko šią miesto gatvę.

„Visas procesas nuo užfiksavimo iki išvežimo trunka apie 30 minučių, tad laiko prasme tobulėti dar yra kur. Tokiam pažeidėjui ne vietoje pastatytas automobilis kainuos ne tik standartinius 15 eurų, bet papildomai 75 eurus už nuvežimą ir 15 eurų (para) už saugojimą aikštelėje. Tokiu atveju KET pažeidimas atsieina mažiausiai 105 eurus ir galvos skausmą dėl automobilio atsiėmimo“, – pabrėžė Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Jis pabrėžė, kad nuvežti buvo tik tie automobiliai, kurių savininkai juos paliko ten, kur to daryti negalima. Anot A. Bužinsko, niekas nesirengia nutemtinėti automobilių už tai, kad jų savininkai pamiršo susimokėti rinkliavą už stovėjimą.

Standartizuos procedūrą

„Gavau ne vieną pastebėjimą, kad tokia suma ir tokie nepatogumai yra neproporcingi padarytam pažeidimui. Visgi drįsčiau nesutikti. Jei yra nustatytoje zonoje yra draudžiama statyti automobilį, tai yra darome ne šiaip sau“, – akcentavo savivaldybės darbuotojas.

Anot A. Bužinsko, tokie, ne vietoje pastatyti, automobiliai turi įtakos dviratininkų, pėsčiųjų saugumui, taip pat neretai tampa papildomų kamščių priežastimi.

„Net tokia, atrodo, visiškai nesusijusi tema, kaip laiku neišvežtos atliekos, taip pat dažnu atveju yra KET pažeidimų padarinys – užstatomi konteineriai, įsukimai į kiemus, dėl ko šiukšliavežiai negali privažiuoti iki konteinerių“, – kalbėjo jis.

Jis neslėpė, kad miestas ieško priemonių, kaip kovoti su KET pažeidėjais, o, jo nuomone, skiriama 15 eurų bauda už ne vietoje pastatytą automobilį pažeidėjų neveikia. Pasak A. Bužinsko, galima sakyti, kad tokia situacija susiklostė, nes Vilniuje stinga vietų, kur galima palikti automobilius legaliai, tačiau, pabrėžė jis, vietų tikrai nebus daugiau, tad automobilio turėjimas sostinėje ilgainiui taps prabanga.

A. Bužinskas pabrėžė ir tai, kad surengta akcija – ne vienkartinė.

„Kalbėsime ir tarsimės su policija, kaip nuvežimo sistemą padaryti nuolatos veikiančią, ir kokias klaidas, kurios pasimatė po testinio bandymo, galime ištaisyti“, – teigė Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotojas.