Jau dabar Lietuvos keliuose patruliuoja 16 nežymėtų policijos automobilių, tačiau pareigūnai planuoja, kad pirmieji nauji skiriamaisiais ženklais nepažymėti tarnybiniai automobiliai išriedės dar šiemet. Dar vieno automobilių parko papildymo laukiama kitais metais.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinė veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič teigė, jog neviešas arba mišrus patruliavimas, kai naudojami nežymėti policijos automobiliai, yra efektyvi eismo priežiūros ir kontrolės priemonė, padedanti išaiškinti itin pavojingus ir didelę grėsmę eismo saugumui keliančius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus.

„Patruliavimas nežymėtais policijos automobiliais padeda skatinti vairuotojus atsakingai vairuoti, gerinti eismo dalyvių kultūrą, mažinti KET pažeidimų, turinčių tiesioginę įtaką avaringumui keliuose skaičių bei vykdyti KET pažeidimų prevenciją“, – sakė M. Kazanovič.

Pareigūnė pranešė, kad naujieji automobiliai bus skirtingų gamintojų ir modifikacijų, ekonominės klasės automobiliai. Jų galia varijuos apie 130 AG, tačiau to pakaks, mat pagrindinė šių automobilių funkcija – fiksuoti pažeidėjus jų nestabdant.

„Didžiausias dėmesys skiriamas prioritetiniams ir šiurkščiausiems pažeidimams: chuliganiškas ir pavojingas vairavimas, greičio kontrolė, lenkimo taisyklių pažeidimai, eismo reguliavimo signalų pažeidimai, važiavimas per sankryžas, vairuotojų pareigų pėstiesiems vykdymo pažeidimai, naudojimosi mobilaus ryšio priemonėmis tvarkos pažeidimai ir kiti“, – vardijo pareigūnė.

Nežymėtuose policijos automobiliuose bus įrengta speciali pažeidimų fiksavimo įranga, kuri pati gebės fiksuoti KET pažeidėjus. Negana to, naujoji įranga bus susieta su policijos naudojamais registrais, todėl užfiksuoti duomenys bus automatiškai perduodami į Administracinių nusižengimų registrą.

Policijos reidas

Kelių policijos pareigūnai taip pat pranešė, kad dar iki šių metų pabaigos bus paskirstyta, kur bus pirmiausia naudojami naujieji mobilieji greičio matavimo įrenginiai. Šie matuokliai automatiškai fiksuoja visų – artėjančių ir tolstančių – transporto priemonių greitį. Pažeidimus fiksuoja dvi skaitmeninės kameros, o sistema pasirenka, kuri kamera geriausiai atkuria vaizdą ir ją naudoja pažeidimui užfiksuoti. Nuotrauka ir kiti pažeidimo duomenys bus automatiškai mobiliuoju ryšiu išsiunčiami Administracinių nusižengimų registrui.

DELFI primena, kad Informatikos ir ryšių departamentas skelbė, jog jau 2020 metų pradžioje pradės veikti automatinė baudų išrašymo sistema, todėl tiek stacionariais, tiek vidutinio greičio ir kitais matuokliais užfiksuoti pažeidimai bus automatiškai išnagrinėti kiek mažiau nei per savaitę, todėl vairuotojams nebereikės baudų laukti, kaip iki šiol.