DELFI skaitytojo užfiksuotame vaizdo įraše matyti, kaip pačioje Ukmergės gatvės pabaigoje, važiuojant iš Vilniaus Panevėžio kryptimi, greta išvažiavimo iš vieno automobilių salono lūkuriuoja „Mitsubishi“ automobilio vairuotojas.

Minėtoje vietoje susilieja du eismo srautai: atvažiuojantys iš Vakarinio aplinkkelio bei atvažiuojantys iš Ukmergės gatvės. Dalis eismo tuojau stoja į greta posūkio į Tarandę įrengtą apsisukimą, likusi dalis – važiuoja iš miesto. Leistinas greitis minėtoje vietoje – 70 km/val.

„Mitsubishi“ vairuotojas, rodos, sulaukęs tinkamo tarpo, išvažiavo iš šalutinės gatvės, tačiau nepasinaudojo nei greitėjimo juosta, nei įvažiavo į pirmąją juostą – iš karto išlėkė tiesiai į antrąją.

Toks elgesys kone baigėsi nelaime, mat gerokai greičiau važiavęs „Ford Galaxy“ vairuotojas buvo priverstas ne tik staigiai stabdyti. „Ford“ vairuotojas metasi į gretimą juostą, kurioje tuo metu taip pat važiuoja automobilis.

Šiaip ne taip įsitekęs tarp juostų, „Ford“ vairuotojas nuvažiuoja tolyn. Tačiau stabdyti yra priverstas ir DELFI skaitytojas, pasidalinęs avarinę situaciją sukėlusio vairuotojo manevrų vaizdo įrašu.

Reikėtų atimti „teises“

„Vairuotojas turėjo įsilieti į eismo srautą naudodamasis greitėjimo juosta. Tačiau jis jos nepaisė, kirto ištisinę liniją ir iš karto išvažiavo į antrą eismo juostą, – pastebėjo A. Pakėnas, priminęs, kad jeigu išvažiuojant iš šalutinio kelio ar gatvės yra greitėjimo juosta, vairuotojas privalo ja pasinaudoti. – Ir ne iš karto važiuoti į antrą juostą, bet persirikiuoti į pirmąją ir tik tada – į antrą, jei ji reikalinga.“

Kai greitėjimo juosta persidengia su viešajam transportui skirta stotele, pasak A. Pakėno, reikėtų ja važiuoti tiek, kiek leidžia punktyrinė linija. Jeigu tiek greitėjimo juostos ilgio neužtenka įsiliejimui į eismą, tuomet vairuotojas turėtų sustoti greitėjimo juostos pabaigoje ir laukti tinkamos progos įvažiuoti.

„Žmogus sukėlė avarinę situaciją elgdamasis chuliganiškai. Bet kuris policijos pareigūnas, manau, pasakytų, kad tokiam vairuotojui gresia teisės vairuoti atėmimas“, – stebėjosi vairavimo mokytojas.

Įsilieti į srautą sunkiausia

Anot A. Pakėno, jo vairavimo praktika rodo, kad sunkiausia vairuotojus išmokyti ne pasistatyti automobilį, o įsilieti į eismo srautą naudojantis greitėjimo juosta.

„Persirikiavimas yra vienas sunkiausių vairavimo elementų ir daugybė žmonių vairuoja šito elemento nemokėdami. Tai pagrindinė priežastis, kodėl gatvėse turime tiek daug antraeilininkų – žmonės tiesiog nemoka persirikiuoti ir važiuoja užsiėmę antrą juostą bei laikosi joje ragais ir nagais, kad tik niekas neišstumtų, nes atgal įsirikiuoti nesugebės“, – sarkazmo neslėpė A. Pakėnas.

Vieno patarimo, kaip naudotis greitėjimo juosta ir saugiai įsilieti į eismą, A. Pakėnas neturi. Anot jo, reikia įvertinti situaciją: vienu atveju reikės pagreitėti, kitu – palaikyti tolygų greitį ir įsilieti, trečiu – sulėtėti, o kai kuriais atvejais galbūt prireiks net visiškai sustoti ir sulaukti, kol kažkas įleis į eismo srautą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (185)