Garso matuoklį, skirtą transporto priemonių išmetimo sistemų skleidžiamam triukšmui matuoti, Šiaulių apskrities policijos pareigūnams nupirko miesto savivaldybė. Pastaroji tokiam veiksmui ryžosi neapsikentusi gyventojų skundų dėl naktimis miegamuosiuose rajonuose važinėjančių triukšmingų transporto priemonių.

Po metrologinės patikros, kad matuoklio parodymai nebūtų ginčijami, įrankis grįžo į Šiaulių pareigūnų rankas ir buvo paleistas į darbą. Užmojį pamatuoti, ar triukšmadariai gatvėse skleidžia ne per didelį triukšmą, vairuotojai įvertino dvejopai. Vieni džiaugėsi, antri sunerimo, mat nustačius, kad transporto priemonės išmetimo sistemos skleidžiamas garsas didesnis nei numatyta gamintojo ar triukšmas viršija Lietuvoje leistinas ribas, naikinama transporto priemonės techninė apžiūra.

Kaip aiškino Teisutis Beržinskas, Šiaulių apskrities Kelių policijos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas, tai, koks triukšmo lygis transporto priemonei yra leistinas, priklauso nuo situacijos ir nuo jos kategorijos. Pavyzdžiui, motociklams leistinas triukšmo lygis yra 91-106 decibelai. Lengviesiems automobiliams triukšmo lygis skirstomas pagal degalų tipą ir galią. Tai yra, leistinos ribos dyzeliui ir benzinui skiriasi, taip pat yra skirtingos ribos automobiliams, kurių galia siekia iki 150 kW ir viršijantiems 150 kW.

„Pavyzdžiui, „Harley Davidson“ motociklai tas nustatytas ribas net gamykliškai šiek tiek viršija. Tačiau yra papildoma lentelė ant motociklo, kur nurodyta, kiek viršijama. Ir iš atvažiavusių transporto priemonių matome, kad dažniausiai dėl per didelio garso kaltos perdarytos dujų išmetimo sistemos. Be to, didžioji dalis atvažiavusių yra jaunimas. Matyt, smagiau važiuoti, kai garsas didesnis“, – spėliojo T. Beržinskas.

Kaip bus matuojama

Šiaulių pareigūnai neslepia, kad ne visada transporto priemonės skleidžiamas triukšmas bus matuojamas ten, kur vairuotojas sustabdomas. Kai kuriais atvejais, jei aplinka bus labai triukšminga, teks keliauti drauge su pareigūnais į ramesnę gatvę.

„Bus atliekamas ir aplinkos matavimas, ir transporto priemonės keliamo triukšmo matavimas. Skirtumas bus matomas akivaizdžiai. Matavimai bus atliekami ne visur, o tik tam tikrose vietose, kad nebūtų didelio foninio triukšmo, kuris galėtų turėti įtakos rezultatui. Tikrai nedarysim taip, kad vairuotojui būtų blogiau“, – DELFI yra sakęs Robertas Radavičius, Šiaulių apskrities Kelių policijos tarnybos viršininkas.

Nors ir už pernelyg garsią ir techninių reikalavimų neatitinkančią transporto priemonės išmetimo sistemą skiriama bauda, kur kas reikšmingiau yra tai, kad už tokį pažeidimą bus naikinama automobilio ar motociklo techninė apžiūra.

„Vairuotojui teks susitvarkyti išmetimo sistemą, keliauti į techninę apžiūrą, už ją susimokėti ir įveikti – visa tai kainuoja ir laiko, ir pinigų“, – yra sakęs pareigūnas.

Su galvosūkiu, ką daryti, nes motociklas veikia per garsiai, susidūrė ir keli patikroje dalyvavę motociklininkai. Vienas jų sakė nežinąs, kaip elgtis, mat išmetimo sistemos perdarymas kainuoja itin brangiai. Pasak jo, greičiausiai jis stengsis nebevažinėti vakarais miegamuosiuose rajonuoe.

Ramūnas Matonis, Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas, DELFI sakė, kad jo žiniomis, Šiaulių apskrities Vyriausiasis policijos komisariatas yra pirmasis, kuris turi garso matuoklį, leidžiantį pareigūnams pamatuoti transporto priemonių skleidžiamą triukšmą. Visgi, anot jo, tai nereiškia, kad tik Šiauliuose tokie matavimai bus atliekami.

„Šiauliai išbandys techniką ir jeigu ji pasiteisins, apie tokios technikos gavimą bus svarstoma ir kitose apskrityse“, – teigė R. Matonis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (131)